۷۸۴۸۵۴
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

پارسایی: دلایل مخالفان FATF متقن نیست

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل متقنی از سوی مخالفان پیوستن ایران به FATF ( گروه ویژه اقدام مالی)، ارائه نشده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل متقنی از سوی مخالفان پیوستن ایران به FATF ( گروه ویژه اقدام مالی)، ارائه نشده است.

بهرام پارسایی، با بیان اینکه از سوی مجلس تغییرات کلی و ساختاری در لایحه پیوستن ایران به CFT اعمال شده است، گفت: کوچکترین نگرانی برای پیوستن ایران به کنوانسیون سی‌اف‌تی و عضویت در FATF وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌هایی جدی‌تر از تحریم‌های قبلی علیه ایران وضع کرده که بسیار واضح است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مورد ایهام در موضوع FATF به سیستم‌های بانکی برخی کشورها از جمله چین بازمی‌گردد که ایران را در شمار کشورهای ریسک‌پذیر قرار داده است، افزود: ممکن است پیوستن به این لایحه وضعیت اقتصادی و بانکی ما را با بهبود ۱۰۰ درصدی مواجه نکند اما عدم پیوستن به آن قطعا موجب افزایش فشارهای اقتصادی، معیشتی و مراودات بانکی و جهانی به شکل کاملا جدی خواهد شد.

پارسایی تاکید کرد: علی‌رغم تبلیغاتی که از سوی عده‌ای مخالف پیوستن به FATF مبنی بر وابستگی ایران اعلام می‌شود اما این موضوع صحت ندارد و تنها اطلاعات مالی شفاف خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی نگران پیوستن ایران به این لایحه هستند که نیاز به پولشویی دارند، برخی دیگر نیز در کشور مدعی هستند که پیوستن ایران به این لایحه بر حمایت از نیروهای یمن، لبنان، سوریه و حزب‌الله تاثیر گذار است اما مگر حمایت ایران از این نیروها حمایت بانکی است؟

بر اساس این گزارش، گروه ویژه اقدام مالی یا Financial Action Task Force که با مخفف آن یعنی FATF شناخته می‌شود، سال ۱۹۸۹ به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی ۷» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

اف ای تی اف، در مورد پولشویی ۴۰ توصیه و در مورد تامین مالی تروریسم ۹ توصیه دارد که بر اساس آنها کشورهای مختلف را بررسی و رده‌بندی می‌کند. توصیه‌های این نهاد می‌تواند از طریق وضع قوانین داخلی توسط کشورها، به اجرا دربیاید و زمینه‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی اواره

      شما که تا الان میگفتید پول ایران خرج یمن و سوریه و لبنان و فلسطین نمیشود؟؟ حالا چه شده که نگران هستید و میگین که با پیوستن به اف ای تی اف نمیتونیم کمک اون کشورها کنیم؟؟ چرا این پولها را به مردم گدا و گرسنه و درمانده خودمون نمیدین؟؟،
      بخدایی که شما اعتقادی بهش ندارید من کارمندم ولی پول پنج تا دونه نون ندارم. ابی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

    • @

      بخدا من موندم کی به این بیسواد رای داده! پارسایی شما یا کری یا کوری نمیبینی نمیشنوی که مخالفین چی میگن. یه حرفایی رو حفظ کردی و طوطی وار تکرارش میکنی. امروز شنیدی مسئول fatf در مورد ایران چی گفت؟ گفت ایران اگه همه بندهای fatf رو انجام بده باز هم تضمینی نیست که از لیست سیاه خارج شه!! آخه بدبخت اصلاح طلب وابسته؟ چرا باید ما عضو کنوانسیونی بشیم که هیچ کارایی نداره! وقتی ما تحریم هستیم و بانکی با ما کار نمیکنه چرا باید ما تصویبش کنیم این لوایح رو؟ چرا شماها همش دارین باج میدین؟میخاین بهانه دست غربیا ندین! بقیه بهانه های غربیا رو چیکار میکنید؟

    • بدون نام

      آقای پارسایی چرا میگم به قانون شفافیت نالی مدیران و نمایندگان و قانون شفافیت آرای مجلس و قانون تفحص در اموال مسولین را بهش رای ندادین ولی به یک لایحه خارجی رای دادین حالا که به این لایجه شفافیت به قول شما رای دادین به این لایحه ها هم رسدیگی‌کنید و بهش رای بدین چرا من نبید بدونم‌ نمیاده شهرم‌رای‌هاش منفی بود یا مثبت یا اینکه بدونم‌چقدر اموال و دارایی داره اینارو هن‌بهش رسیدگی کنید ....

    • بدون نام

      درضمن آقای پارسایی شما به دروغ گفتید که همه کشورها عضوش هستن ولی فقط ۳۷ کشور عضوش هستن وجالت همون کشورهایی نثل عربستان و آمریکا که داعش رو خرجش رو میدن توی این لیست هستن خخخ

    • @

      برترینها؟ چرا خبر مربوط به fatf رو نمیری؟ چرا تیتر نرفتی که مسئول fatf درباره ایران چی گفته؟ :)

    • بدون نام

      آمریکا ایران را تروریست می داند حال چطور می خواهید با دست خودتان سرمایه های کشور تحویل انها دهید فردا پس فردا همین شماها می زنید زیر حرفتان شما همیشه کارتان همینطور است ....

    • عادل

      تایید نکند پولشویی کنید بخورید بیاشامید اصراف کنید گور پدر مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج