جاباما
۷۸۳۲۴۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لوپتگی، دیوید مویسِ رئال مادرید خواهد بود؟

کار خولن لوپتگی برای جانشینی زین الدین زیدان در رئال مادرید هرگز آسان نبوده است.

ورزش سه: کار خولن لوپتگی برای جانشینی زین الدین زیدان در رئال مادرید هرگز آسان نبوده است.

زین‌الدین زیدان نیمکت رئال مادرید را ترک کرد وقتی احساس کرد بهترین وقت بود، بعد از سومین قهرمانی اروپا و ترجیح داد به‌عنوان یک قهرمان برود. موفقیت فوق‌العاده تیم او در اروپا نقابی انداخت بر فصلی که بدون در نظر گرفتن آن کاملا معمولی بود.

آنها در ۱۶ بازی فصل لالیگا برنده نشدند و با ۱۷ امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا فصل را به پایان رساندند. تیم زیدان شروع بدی داشت و هیچ وقت نتوانست آن را تلافی کند و اگر پیروزی برابر لیورپول در فینال کیف نبود، قطعا فلورنتینو پرس حکم اخراج مربی فرانسوی را صادر می‌کرد. حذف از جام حذفی اسپانیا به وسیله لگانس و نشانه‌های زیادی در طول فصل لالیگا پیش آمد که تغییرات را ضرورت می‌بخشید.

لوپتگی، دیوید مویسِ رئال مادرید خواهد بود؟

شاید گفتنش تکراری باشد اما واقعیت دارد، تیم برای بازی‌های حذفی ساخته شده بود و ثبات لازم برای انجام 50-40 بازی یکدست را نداشت. زیدان رفت و چوب جادوی خودش را هم برد. هر کس جایش را می‌گرفت کار فوق‌العاده سختی در حفظ اعتبار مادرید داشت چه برسد به اینکه بخواهد تیم را جلوتر هم ببرد.

فروش کریستیانو رونالدو بدترین اتفاق ممکن قبل از آمدن خولن لوپتگی بود و همه کسانی که رونالدو را متهم می‌کردند که استاد راندن در زمین‌های مسطح و گل زدن به تیم‌های کوچک است، حواسشان باید باشد که مادرید بدترین آمار گلزنی‌اش از اواسط دهه 80 را دارد و چهار بازی پیاپی گل نزده است.

اینکه انتظار داشته باشی کریم بنزما، گرت بیل و مارکو آسنسیو هر فصل 40 گل بزنند، واقعا سختگیرانه است. سیاست‌های نقل و انتقالات پرس هم در سال‌های اخیر به جای روی آوردن به کهکشانی‌های حاضر و آماده، سرمایه‌گذاری روی آینده بوده برای همین امثال خسوس وایخو، آلوارو اودریوسولا، دنی سبایوس، مارکو آسنسیو، وینیسیوس جونیور و ماریانو دیاس سرلیست ورودی‌های جدید در سال‌های گذشته هستند.

تنها آسنسیو در سطح تیم اول بوده و هر مربی که بیاید چاره‌ای جز صبر برای رسیدن و پخته شدن بقیه ندارد. تقصیر لوپتگی نیست و او قربانی داستان پرس شده.

لوپتگی سبک جدید بازی را به مادرید آورده که در سه چهار بازی ابتدای فصل و همچنین دیدار با رم در لیگ قهرمانان عالی جواب داد اما بعد از آن رئال بی خطر شد. این تیم مالکیت توپ زیادی دارد اما نمی‌تواند از آن گل بسازد. رفتن رونالدو اوضاع را بدتر کرده و بنزما هم از فرصت‌های پیش آمده درست استفاده نکرده. فهرست مصدومان را هم اضافه کنید تا یک فاجعه برایتان حاصل شود.

لوپتگی، دیوید مویسِ رئال مادرید خواهد بود؟

هفته قبل مقابل زسکامسکو، مادرید دنی کارواخال، مارسلو، گرت بیل، ایسکو و لوکا مودریچ را نداشت که آخری روی نیمکت بود و سرخیو راموس هم به روسیه نرفت، اینها اساس تیم زیدان بودند و هر تیمی با این تعداد غایب به مشکل می‌خورد. جام جهانی هم روی برخی اثر گذاشته، رافائل واران و لوکا مودریچ، فینالیست‌های روسیه نمونه بارزشان و ستاره تیم زیدان، کاسمیرو نیز قربانی تغییرات لوپتگی شده.

همیشه درباره جانشینی اسطوره‌ای مانند زیدان تردید وجود داشت و اوضاع برای لوپتگی به بدترین شکل پیش رفته. زمزمه‌هایی وجود دارد درباره اینکه آخرین فرصت او بازی ششم آبان با بارسلونا است.

پنج سال از رفتن سر الکس فرگوسن از منچستریونایتد می‌گذرد که آخرین و بیستمین قهرمانی شیاطین سرخ را در لیگ انگلیس به دست آورد. تشابهات زیادی میان تیمی که او برای دیوید مویس به ارث گذاشت و وضعیت کنونی لوپتگی وجود دارد. مسائل خیلی عمیق‌تری در تیم هست که شاید حل کردنش در کوتاه مدت از عهده یک مربی معمولی خارج باشد.

قابل درک بود که مربی سابق اسپانیا از فرصت مربیگری رئال مادرید رد نشود اما آیا او شانس حضور در جام جهانی و نشستن روی نیمکت تیم کشورش را از دست داد تا مویس مادرید شود؟

منبع: سایت گل

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج