جاباما
۷۸۳۲۱۲
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

صادرات میوه، قیمت آن را افزایش داد

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز گفت: اگر صادرات میوه به کشورهای همسایه نداشته باشیم قطعاً کاهش قیمت خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز گفت: اگر صادرات میوه به کشورهای همسایه نداشته باشیم قطعاً کاهش قیمت خواهیم داشت.

محمدرضا فلاح در گفت وگو با خبرنگار گفت: علت گرانی در برخی محصولات مانند شلیل، هلو، شبرنگ و ... اتمام فصل برداشت آنهاست؛ این مقدار معدودی هم که در میادین و واحدهای صنفی دیده می‌شود همگی محصولات سردخانه‌ای هستند که تقریباً رو به اتمام است‌.

وی افزود: البته جای نگرانی در خصوص کمبود میوه نداریم چون مرکبات و میوه‌های مخصوص فصل پاییز در راه هستند و تا چند روز آینده از شهرستان‌های مختلف به کرج می‌رسند؛ البته الان هم نارنگی با قیمت کیلویی پنج هزار تومان در دسترس شهروندان است.

فلاح در خصوص کاهش قیمت برخی اقلام گفت: خوشبختانه با جلوگیری از صادرات گوجه فرنگی و سیب زمینی شاهد کاهش قیمت محسوس این محصولات بودیم که البته این روند کاهش قیمت در هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی افزود: با توجه به اینکه جلوی صادرات گوجه فرنگی گرفته شده است قیمت این محصول هزار تومان کاهش داشته و با قیمت ۲۳۰۰ تومان در میادین عمده فروشی عرضه می‌شود همچنین سیب زمینی اردبیل و همدان هم با قیمت ۲۴۰۰ تومان در میادین عمده فروشی در اختیار واحدهای صنفی و شهروندان قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان البرز در ادامه اعلام کرد: قیمت برخی محصولات مانند موز، براساس قیمت روز دلار تعیین و با نوسانات ارزی مشخص می‌شود البته این محصول نیز هم اکنون با کاهش قیمت هزار تومانی با قیمت کیلویی ۱۰ هزار تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

فلاح در پایان اظهار داشت: اگر صادرات به صورت مدیریت شده و جود داشته باشد دچار افزایش قیمت نمی‌شویم و می‌توانیم محصولات را با قیمت پایین‌تر در اختیار شهروندان بگذاریم البته رکود موجود در بازار به معنی نبود میوه نیست بلکه خرید مردم به دلیل ماه‌های محرم و صفر کاهش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      صادر نکنید پول پرست ها . آفتاب پرست ها .

    • علی

      اقا میوه میخایم چکار ارز مهمه مردم کوفت بخورن به قول رئیس کشاورزی تورادیو گفتند ارز مهمه گلم سلامتی کیلو چند بریم دکتر رانی بخوریم

    • بدون نام

      وقتی میوه در داخل کم و گران است چرا صادرات ؟؟؟؟!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گشور کاملا در اختیار دلال ها قرار گرفته

    • گم نام

      خدایا خودت بیا اگه هنوز هستی.

    • رحیم

      تورو خدا برا خودتون ارزش قایل باشید ایرانی شایسته بهترین هاست میوه در جه خودتون رو صادر نکنید.... پول بهمون نمیدن خودمون از دست رنج کشاورز عزیز مون استفاده کنیم ... خداوند جواب ظلمتون رو بده به حق محمد.

    • مصطفی بادینی زاهدان

      امثال تو که میونستید چرا جلو صادراتش رو نگرفتین البته نکنه خدایی نکرده زبنم لال سهمی داشتین از صادرات میوه ها؟؟یا شایدم پسر ژن خوبا بودن ترسیدین اگه صادرات نکنن از پشت میز میندارنتون بیرون باباهاشون

    • بدون نام

      فک کردین با یه شایعه ارزونی دلار میتونین مردمو خرکنین تو این هفته چیزا ارزون نشده که هیچ گرونترم شده.همچنان قیمتا رو به بالاست.
      ....

    • بدون نام

      هر جور میتوانید بمردم فشار بیاورید ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج