جاباما
۷۸۲۷۸۰
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش نزاع ۵ درصدی در تهران

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال ۴۴هزار و ۳۸۹نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال ۴۴هزار و ۳۸۹نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵درصد افزایش یافته است.

روز چهارشنبه گزارش داد: سال گذشته در همین مدت ۴۲ هزار و ۱۷۱نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی این استان مراجعه کرده بودند.

بر اساس این گزارش از مراجعه کنندگان در پنج ماهه امسال به پزشکی قانونی به دلیل آسیب های ناشی از نزاع ۲۸ هزار و ۵۶۸نفر مرد و ۱۵و ۸۲۱ نفر زن بودند.

همچنین درمرداد امسال نیز آمار مراجعان نزاع با ۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ به ۹ هزار و ۳۱۶ مورد رسید.

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران همچنین به مراجعه کنندگان مراکز پزشکی قانونی به دلیل نزاع توصیه کرد: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد؛ آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات در نظرگرفته می شود، نوع جراحت و عمق آن است.

بنابراین معاینه دقیق ‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است. همچنین موردی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی، ارائه معرفینامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.

در مواردی بررسی دقیق تر جراحات یا عوارض صدمات، نیازمند اخذ مشاوره یا تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه کنندگان و اظهارنظر دقیق در خصوص صدمات است؛ بنابراین صبر و شکیبایی بیشتر مراجعان را می طلبد.

در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدکننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند تا سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ شود و حقی از فردی ضایع نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سوئدوکشورهای پیشرفته اروپایی وکاناداکلا ۲نفرزندانی دارن بعداین میاد ایران باکانادامقایسه میکنن ...

    • بدون نام

      باز هم خدا راشکر همدیگه را نمیخورند .

    • بدون نام

      ازبس مردم گرفتاری دارن هیچ کس هم به دادشون نمیرسه

    • بدون نام

      اکثراترکهای مهاجرندوبعددیگراقوام مهاجر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترک و فارس و لر و بلوچ و .... همه ایرانی اند و هم وطن ما
        لطفا نظر مزخرف ندید چون درگیری و دعوا ربطی به نژاد نداره

    • بدون نام

      .. این آمار را از کجا گرفتی ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این آماراحتیاجی به گرفتن نداره شماازدرب منزل که میآیی بیرون ازرفتگرمحل تابقال سرکوچه تاپارک بان پارک توخیابانتان تاراننده اتوبوس تاسرایدارمدرسه بچه ات تاراننده تاکسی تومیدان سرفلکه خونت باهرکی برمیخوری میبینی یالهجه ترکی داره یادهاتی ودیگراقوام تهرانیهای اصیل راماتابحال ازشون دعواونزاع ندیدیم

    • بدون نام

      افزتیش نزاع افزایش دزدی درگیری موبایل و کیف قاپی. افزایش قیمت کالاها. اینجا ایران است. همیشه در حال پیشرفت

    • بدون نام

      ازوقتی افاغنه زیادشدن وموجب بیکاری وفقرشدن هرروزشاهدبدتروبدترشدیم ۲۰ملیون افاغنه تومملکت ریختین توخرج خودتون موندین بودجه ومنبع شغل کشورهزینشون کنیداین بلاهابیادسرمون حقمون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج