۷۷۳۰۸۶
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

گل‌ به خودی رقیبان؛ اقبالِ برانکو یا فشار سرخپوشان

 سرخپوشان تهرانی که شب به یادماندنی و خاطره انگیز را برای فوتبال ایران رقم زدند، باز هم از گل به خودی بازیکنان حریف سود برده و به گل رسیدند.

وبسایت نود: سرخپوشان تهرانی که شب به یادماندنی و خاطره انگیز را برای فوتبال ایران رقم زدند، باز هم از گل به خودی بازیکنان حریف سود برده و به گل رسیدند.

پرسپولیس تهران برای پنجمین بار در ادوار حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با اشتباه بازیکنان حریف به گل رسید و از گل به خودی رقیب سود برد. سرخپوشان از این نظر در بین تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا رکورددار هستند و بیشتر از هر تیمی از این طریق به گل رسیده اند. استقلال تهران و سپاهان اصفهان تا کنون در لیگ قهرمانان دو بار و استقلال خوزستان هم یک بار از اشتباه بازیکنان حریف به گل رسیده اند.

جالب اینکه هر پنج گلی که بازیکنان حریف به اشتباه وارد دروازه خودشان کردند، در زمان مربیگری برانکو در پرسپولیس بوده و پیش از حضور پروفسور کروات روی نیمکت سرخپوشان، این تیم هرگز در لیگ قهرمانان از گل به خودی به گل نرسیده بود. برانکو در مصاف با الدحیل، همانند دیدار چند روز پیش در لیگ برتر ایران برابر نساجی، باز هم از همین طریق به گل رسید.

شاید برخی به ثمر رسیدن این تعداد گل برای تیم برانکو، چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا، را ناشی از شانس و اقبال تیم برانکو و این مربی کروات بدانند؛ مسئله ای که باید به آن توجه داشت، اینست که رقم خوردن یک یا دو گل را می توان تصادفی و شانسی قلمداد کرد اما آمار گل به خودی حریفان پرسپولیس برانکو نشانگر آن است که نمی توان شانس و اقبال را تنها عامل این تعداد گل به خودی به سود تیم برانکو دانست.

گل‌ به خودی رقیبان؛ اقبالِ برانکو یا فشار سرخپوشان

پس از گل تعیین کننده و حساسی که سیدجلال حسینی در اوایل نیمه دوم وارد دروازه الدحیل کرد، سرخپوشان فشار حملات خود را روی دروازه حریف بیشتر و بیشتر کرده و به دنبال روزنه ای برای رسیدن به گل بودند. دفاع منسجم و هماهنگ الدحیل (در دیدار رفت و نیمه اول بازی برگشت) اجازه خودنمایی به شاگردان برانکو را نمی داد اما آنها دست از تلاش برنداشتند و فشار حملات شان روی دروازه حریف را بیشتر و بیشتر کردند.

گرچه سرخپوشان در هنگام حمله با صخره دفاعی الدحیل مواجه می شدند، اما آنها مزد تلاش و حملات بی وقفه خود را نه با گلزنی یکی از بازیکنان خودی، که با گل به خودی بازیکن حریف گرفتند؛ گل به خودی که بدون تردید پیامد حملاتی بود که دفاع حریف را خسته و خسته تر می کرد و در مقاطعی از بازی آنها را وادار به اشتباه مهلکی کرد.

هر دو گل به خودی که حریفان پرسپولیس در یک هفته گذشته به سود سرخپوشان وارد دروازه خودشان کردند، پس از نفوذهای متعدد بازیکنان پرسپولیس به قلب خط دفاعی حریف و ارسال پاس های بی نقص آنها بود. نکته بسیار مهم اینکه در هر دو صحنه (بازی نساجی و الدحیل) در صورتی که بازیکن حریف دچار اشتباه نمی شدند و دروازه خود را باز نمی کردند، توپ به یک بازیکن سرخپوش می رسید و آنها کار را تمام می کردند.

گل‌ به خودی رقیبان؛ اقبالِ برانکو یا فشار سرخپوشان

تفاوت گل به خودی مدافع الدحیل با گل به خودی مدافع السد در دیدار رفت برابر استقلال این بود که گل استقلال تهران روی اشتباه صد درصد بازیکنان السد به ثمر رسید زیرا آنها به هیچ وجه از سوی آبی پوشان تحت فشار نبودند و خطری آنها را تهدید نمی کرد اما گل به خودی هایی که به سود تیم برانکو رقم خورده، بدون شک حاصل تشدید فشار از سوی نیروهای هجومی سرخپوشان بود.

آنچه تیم برانکو به خوبی در این چند سال برابر حریفانش به نمایش می گذارد، حملات پرتعداد و دامنه دار روی دروازه رقیبانش می باشد؛ حملاتی که حاصل آنها فرو ریختن دروازه حریفان بود، چه با گلزنی یک سرخپوش و یا توسط مدافعان خسته حریف مجبور به اشتباه می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین این گل بخودیها شانسی نیست و تحت فشار ارتش سرخ بوده و دقیقا مثالت با گل شانسی کیسه کشا ب السد به جا بود

    • بدون نام

      واقعا پست بودن و حقیر بودن یک نویسنده ورزشی چقدر میتونه ادامه داشته باشه ؟؟؟!!! تمام تلاش و حمله یک تیم رو در اشتباه دفاع حریف و گل به خودی اونها خلاصه کرد !!!! خجالت بکشید از مزخرف نوشتن

    • محند

      چرا همش دوست داری برد پرسپولیس رو کمرنگ جلوه بدی توپ دوم از خط رد شده بود و خودش گل بود که دفاع زدش به تور باید شکر خدا کنید که پرسپولیس هست که از حقانیت فوتبال ایران دفاع کنه ۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج