جاباما
۷۷۰۲۲۱
۱۰۴ نظر
۵۰۱۱
۱۰۴ نظر
۵۰۱۱
پ

احتمال کاهش زوار ایرانی در مراسم اربعین

سیدرضا قزوینی غرابی؛ کارشناس درباره تاثیر حمله به کنسولگری ایران در بصره و تحولات یک ماه گذشته بر راهپیمایی اربعین نیز گفت: طبیعی است مجموعه عوامل اخیر باعث کاهش زوار ایرانی در مراسم راهپیمایی روز اربعین شود. این مسئله علاوه‌بر وضعیت اقتصادی و کاهش ارزش ملی پول ایران است اما من بعید می‌دانم مسئله حمله به کنسولگری ایران تاثیر چندانی داشته باشد.

خبرگزاری ایلنا: سیدرضا قزوینی غرابی درخصوص تحولات یک ماه گذشته در روابط ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد در ۱۵ سال گذشته به رغم ناآرامی‌هایی که در عراق وجود داشته و دولت‌هایی متعددی که در هر دو کشور بر سرکار آمده‌اند، مناسباتی دوستانه، گسترده، پیچیده، محکم و راهبردی بوده است.

این روابط علیرغم تلاش‌های برخی از بازیگران داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است که در سال‌های گذشته کوشیده و می‌کوشند تا روابط ایران و عراق با تنش‌ همراه شود.

بدخواهان می‌خواهند از طریق تخریب روابط ملت‌ها، مناسبات میان تهران و بغداد را دچار تنش کنند

وی با بیان اینکه تلاش‌های آن بازیگران در طول سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: آنچه در طول یک ماه گذشته در روابط میان ایران و عراق رخ داده است،‌ نشانگر آن است که بدخواهان روابط حسنه تهران و بغداد تصمیم گرفته‌اند از طریق تخریب روابط دو ملت، مناسبات میان ایران و عراق را دچار تنش کنند.

در این چارچوب در مرداد ماه دیدیم برخی از رسانه‌ها هجمه‌هایی را نسبت به زوار عراقی در مشهد شروع کردند و اتهامات اخلاقی نسبت به آنها به شکل بی‌سابقه‌ای مطرح کردند که این موضوع، در عراق بازتاب‌های منفی به همراه داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی ادامه داد: همزمان با این موضوع، شاهد بودیم در راهپیمایی‌هایی که نسبت به عملکرد دولت عراق در استان‌های جنوبی عراق به راه افتاده بود، شعارهایی علیه ایران از سوی برخی از جریان‌ها سر داده شد و جمهوری اسلامی را متهم به مداخله در امور داخلی این کشور و حمایت از فساد و ناکارآمدی می‌کردند.

وی درباره چرایی تعرض به کنسولگری ایران در بصره خاطرنشان کرد: اصل اعتراضات طی روزها و هفته‌های گذشته در بصره به خاطر فساد و بی‌کفایتی دولت عراق بوده است. این اعتراضات بیشتر در استان‌های جنوبی عراق رخ داده است، در حالی که بیشترین نفت تولیدی عراق متعلق به این استان‌ها است اما آنها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند. ساکنان این استان‌ها با عدم نفع و خدمت‌رسانی دولت در برق، آبرسانی و خدمات بهداشتی و درمانی روبه‌رو هستند که موجب ایجاد وضعیت بغرنجی در آن مناطق شده است.

دست‌هایی حرکت مطالبه‌گرانه مردم بصره را به سمت تعرض به کنسولگری عراق جهت داد

این کارشناس عراقی افزود: بهانه اعتراضات علیه دولت عراق هم قول‌هایی بود که دولت مرکزی برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی و همچنین تسریع در خدمات‌رسانی در حوزه آب و برق داده بود اما به آنها عمل نکرد و درگیر کشمکش‌های سیاسی برای تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر شد.

قزوینی غرابی با تاکید بر اینکه خشم مردم بصره و دیگر ساکنان استان‌های جنوبی به عدم پایبندی دولت عراق به قول‌هایش بوده است، ابراز داشت: تا حدودی اعتراضات در جنوب عراق قابل توجیه است اما وقتی حرکت اعتراضی به حرکت‌های تخریبی کشیده می‌شود و از میان همه دستگاه‌های موجود، کنسولگری ایران در بصره مورد تعرض قرار می‌گیرد، باید پی برد دست‌هایی وجود دارد که نفوذ کرده‌اند و حرکت مطالبه‌گرانه مردم عراق را به سمت تعرض به اماکن دیپلماتیک جهت داده‌اند و تعرض به سفارت ایران برنامه‌ریزی شده بود.

وضعیت اقتصادی ایران و تحولات یکماه گذشته موجب کاهش حضور زوار در مراسم اربعین می‌شود

این کارشناس عراقی درباره تاثیر حمله به کنسولگری ایران در بصره و تحولات یک ماه گذشته بر راهپیمایی اربعین نیز گفت: طبیعی است مجموعه عوامل اخیر باعث کاهش زوار ایرانی در مراسم راهپیمایی روز اربعین شود. این مسئله علاوه‌بر وضعیت اقتصادی و کاهش ارزش ملی پول ایران است اما من بعید می‌دانم مسئله حمله به کنسولگری ایران تاثیر چندانی داشته باشد.

قزوینی غرابی درخصوص تاثیر این مسئله بر مناسبات اقتصادی دو کشور هم اظهار داشت: قطعا وقتی حادثه‌ای رخ دهد، این مسئله می‌تواند بر حضور تجار و بازرگانان ایرانی اثر داشته باشد. من امیدوارم این موضوع تاثیر موقت و زودگذری داشته باشد و آثار چندانی به همراه نداشته باشد چراکه حضور بازرگانان و تجار ایرانی در بصره هم به نفع شرکت‌های ایرانی و هم مردم عراق است.

وی ادامه داد: بصره درگاه عراق و نزدیک به کویت است و رقبای ایران در این شهر حضور بسیار فعالی دارند لذا خارج شدن شرکت‌های ایرانی از بصره موجب ایجاد خلاء شده و باعث می‌شود تا رقبای ایران جایگاه شرکت‌های ایران را پر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردجنوبی

      حرفت درست نیست ما ایرانیا اگه میخواستیم از وقایع درس عبرت بگیریم باید از جنگ 8 ساله که ملیونها شهید و آواره دادیم تجاوز عراق به ایران باعث شد خانواده من چند سال آواره بشوند ولی ما ایرانیا کلا آدمهای خوبی هستیم دوست داریم سواری بدیم غیر ازینه شما بگین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ادم خوب نه سوار کسی میشه نه میذاره ازش سواری بگیرن. ما یه مشت ادم ظلم پذیر و ضعیف هستیم.تو اتوبوس و مترو و جای پاک ماشین عین گلادیاتور ها برای یک حق ناچیز میجنگیم اما جلو کسانی که تمام حقوق ما را لگد مال کردند سکوت کردیم.

      • اسماعیل

        کلا ما فاز شما رو نمی فهمیم وقتی حرف از مرگ و نفرت از امریکا و انگلیس میزنیم (ماجرای قحطی در زمان جنگ جهنی دوم در ایران که چند میلیون ایرانی با شرایط فجیع کشته شدند که بانی اون انگلیس و امریکا بود)می گید تاکی مرگ بر تا کی دشمنی اما به اینجا که میرسه رگ وطن پرستی شون ورم میکنه جالب اینجاست که اون دولت و حذبی هم که جنگ 8 ساله رو راه انداخت از بین رفته و باقی مونده اونها هم که به داعش پیوستن توسط سردار و مردم خود عراق دارن به درک ارسال میشن

      • دخترشمالی

        هنوزم یه عده نمیدونن که مردم بخاط عشق به امام حسین میرن کربلا نه به خاطر مردم عراق ....امیری حسین ونعم الامیر

      • بدون نام

        مرد جنوبی هشت سال جنگ کار بعثیها بود که کارشون پانزده ساله تموم شده حالا دولت عراق عوض شده دامن زدن به دشمنی بین دوتا همسایه جز گرفتاری و نکبت چیزی نداره.عراقیا میگن آب رودخانه های مرزی رو ایران قطع کرده آب می خوان همین

      • بدون نام

        موافق

      • ترسو

        اميدوارم ، شايد شعورشون رفته بالا !! گرچه ، بعيد ميدونم ......

      • ترسو

        دخترِ شمالي ! نميشه تو خونه خودت باشي و عشق به امام حسين داشته باشي ؟

      • بدون نام

        ترسو عاشق بودی میفهمیدی ما چی میگیم. تقصیر تو نیست اینقدر اسم عشق رو گذاشتن روی هوس که جوونا معنی عشقو نمیفهمند

    • بدون نام

      فقط پول الان کمه ولی زایر اربعین پیاده خودشو میرسونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما اربعین میریم سیاست ربطی به امام حسین نداره

      • بدون نام

        مخالف

      • بدون نام

        درسته که بخاطر امام حسین میری ولی انصافا یه نگاهی به اطراف خودت بنداز ببین چقدر مردم فقیر هموطنت سر گرسنه بر بالین میزارن پولی رو که به هر حال به جیب عراقیا میره اگه بدی به هموطنت بخدا امام حسین بیشتر خوشحال میشه

      • ناشناس

        بدون نام چرا شما و امثال شما پولي که ميديد ميريد کشور هاي خارجه براي تفريح تون رو نميديد به همين هم وطناي گرسنه تااسم امام حسين و اربعين محرم مياد يادتون ميفته کلي گرسنه داريم شما لطف کن سفرهاي خارجه مثل انتاليا ئ امثال اينا رو نده بده فقير فقراي کشورت

      • بدون نام

        جناب بدون نام اونایی که میرن سفر خارجه اصلا ادعای صواب و ریا ندارن راحتم میگن واسه تفریح خودشون رفتن ولی اینایی که میرن کربلا ادعای کار خیر دارنخب اینام بگن واسه دلخوشی خودمون میریم مدعی کار خیر و صواب نباشن که در این صورت عراق و ترکیه فرقی باهم نداره

      • بدون نام

        عزیز 1406 اونایی که میرن پاتایا و ترکیه ادعای صواب ندارن ولی همونا هستن که تا یکی میره کربلا یاد فقرا میفتن به بقیه دستور میدن از خرج محرم بزنن بدن فقیر، به خاطر همین بهشون عرض میشه خرج خودتون رو کم کنید و به فقرا برسید

      • ترسو

        چطوره كه هر وقت به نفعتونه " سياست ما عين ديانت ماست " !؟ هر وقت كم ميارين ، سياست از دين جداست !؟

      • بدون نام

        روحانی کارگرا رو بیکار و فقیر کرد درست رای بدین تا مردم فقیر نشن و نخواد صذقه بهشون بدین

      • بدون نام

        کاربر1406 به تو چه؟ما به عشق امام حسین میریم کربلا ثوابشم خدا میده ریا هم تهمته تو از دل هیچکس خبر نداری

      • عاشق الحسین

        احسنت

    • بدون نام

      خواهيم ديد
      مگه تا الآن پولدارا ميرفتن كربلا...پول كربلا رو خود امام حسين عليه السلام ميده نه شهرام بهرام

      پاسخ ها

      • خدارحمتش کنه...

        اسم شهرام بهرام رودرست بیار.نونت روهمین ایرانیهامیدن نه عربا

      • ماکان

        امام حسین دنبال پیاده رفتن منو شما نیست اگه راست میگین پولشو بدین به یه بدبخت بیچاره ای که نون شب نداره بخوره ماشالا انقد دورو اطرافمون از این ادما هست یه کم تفکر فقط.

      • بدون نام

        آقا چرا بحثه الكي ميكنيد به كسي ربطي نداره ما ميريم كربلا اربعين...پياده ميريم...پا برهنه هم ميريم...پولش هم نداشته باشيم وام ميگيريم ميريم ...رك ميگم ذره اي به شما ربطي نداره...ميفهمي يا نه...ربطي به تو و امثال تو نداره...اينو بففففففففففههههههم

      • بدون نام

        ماکان جون پول داشتیم پیاده نمیرفتیم داداش هضمش خیلی سخته برات

      • بدون نام

        ماکان خدا نکشتت از کجا پول بیارم دارم از بی پولی پیاده میرم
        جان من یکم به پولدارا گیر بدین کمک کنند ما فقط عاشقیم

      • بدون نام

        آقای بدون نام 1118 راحت بگو کربلا رفتن برات جنبه تفریح داره دیگه عکسای زائرین پیاده خودش گواه این مدعاست

      • بدون نام

        انقدر نگين ما مي ريم .خودمون پياده مي ريم كربلا .عوارض خروج كه نمي دين دلار ارزون مي گيرين تازه با اتوبوس دولتي ميريد كلي هزينه امنيتتون مي شه كه از جيب مردمه تازه طلبكارم هستين
        جمع كنين بابا اين بساط رو

      • ترسو

        خود امام حسين بهتره پولشو بده به عراقيا تا شورش نكنن ! و كنسولگري ايران رو غارت نكنن ! تا كي ميخواين رياكاري كنين ، بسه ديگه ، خجالتم خوب چيزيه !

      • بدون نام

        کاربر1413 همه حرفات غلطه اتوبوسا دولتی نیست تازه دم اربعین کرایه ها رو چند برابر میکنند. به زایران کربلا ارز دولتی نمیدن چون شخصی میرن نه رسمی.امنیت مراسمم با عراقیاست نه ایران یکبار برو بعد راجع بهش نظر بده

    • بدون نام

      خیلی بهتر.ریال رابه دولار تبدیل بعد بدیم عراقیها که چی بشه
      خوب همین جا توسرخودمان میزنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزن تو سرت بیشتر از این در حد فهم و شعورت نیست

      • گنده لات تهران

        بتوچه فضول

      • بدون نام

        کاش مردم هم اینو میفهمیدن . گنده لات تهرانم که اسمش روشه چه توقعی ازش هست

      • بدون نام

        چرند با پول ایرانی میریم عراق ... در مورد چیزی نمیدونی ولی نظر میدی

      • بدون نام

        تصورتون از زندگی فقط خور وخواب وخشم و شهوته .همه اش وای پول دارید .دو روز زندگی فقط بدنهاتون رو برای گور پروار می کنید!

    • بدون نام

      خدارا شکر

    • بدون نام

      ای ملت تا کی پولاتونو به دشمنای خونی ایران میخواهید خرج کنید بخدا جفا به خون شهداء است فقط تعصبات کور کورانه

      پاسخ ها

      • انسانم آرزوست

        بخدا تمام بدبختی ایرانیا از همین تعصبات بیجاست که مارو به این روز انداخته یک ساعت تفکر بهتر ازهزاران سال نماز بهتر ه

      • عاشق الحسین

        بزات متاسفم

    • بدون نام

      هرگس مسلمان نوعدوست باشه دراین برهه زمانی پولش راخرج هموطنان فقیرخودش میکندثوابش بیشتره. مثل ان چراغ معروفهط

      پاسخ ها

      • انسانیت بالاترین دین است

        دقیقا هموطن عزیز گل گفتی ولی متاسفانه بعضیا بقدری در خرافات وتعصبات غرق شدن که واقعیتها رو اصلا نمی بینند

      • بدون نام

        تو کاری که میگی بکن

    • فتاح

      رفتن یا نرفتن به کربلا نباید تاثیری درطرز صحیح زندگی کردن شما بزاره کربلا همین جاست کربلا خودشمایید اگه شما خودتون شناختید متوجه میشید کربلا فقط خداست وبس اهل بیت پاره ای از نشان دادن وجودی خداست وبس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین کاش همه اینطور فکر میکردند

    • بدون نام

      احتمال زیاد عراق ورود ایرانی ها را مخدود کرده وگرنه حمله به کنسولگری برای مردم مهم نیست وعادت دارن ....خخخ سفارت عربستان یادشونه

    • بدون نام

      این کارها که تو عراق انجام شد همش توطئه هست و فقط دارن راهپیمائی شیعه تو اربعین رو هدف میگیرن.اونا فقط ترس از یکپارچه شدن شیعیان رو دارن.آهای اونهایی که میگید مردم عراق بد هستن تو پیاده روی اربعین برید ببینید چیکار میکنن برای زوار امام حسین.آیا تو مشهد هم اینکار رو میکنن.تو عراق در خونه هاشون برای زوار امام حسین باز هست و با التماس میبرنتون و ازتون پذیرایی میکنن.اونهایی که تا حالا نرفتید و همش میگویید عراقیها بد هستن یه بار تو راهپیمائی اربعین بروید و ببینید.آدم خو و بعد همه جا هست تو ایران خودمون هم آدم بد زیاد هست.پنج انگشت مثل هم نیستن.پس یه کم بصیرت داشته باشیم

      پاسخ ها

      • خدا

        همین که تو وامثال تو میرن برای ما بسه فاز شماها جداست ولی من پول پس اندازم رو به خانواده ای دادم که در بدترین شرایط زندگیش بود واین باعث آرامش روح وروانم شددر صورتیکه با اون پول میتوانستم مکه برم کربلا برم ولی تو خونه خودم با خدای خودم گفتگومی کنم واو هم به من عنایت داره

      • ترسو

        آخ دنيا چقدم از يكپارچه شدن شيعيان !! با اينهمه علم و صنعت و اقتصاد و هنر و فرهنگ و تمدن و ..... ميترسه !!!! خودت هم باور داري به اين حرفات ؟

    • بدون نام

      ببین چقدر بدبخت شدیم که کارشناس عراقی میگه آتیش زدن کنسولگری ایران و اتفاقات اخیر (هوسبازیشون توی مشهد و..) تاثیری در کم شدن زائرهای ایرانی در اربعین نخواهد داشت و فقط به خار بی پولی کم میشن . یعنی انقدر ایرانی رو بی غیرت تصور میکنن دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر مردانی که به ناموس کشورشون تهمت میزنن غیرت دارن؟

    • v

      هرکی بره الهی ک برنگرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینقدر بعضیا تعصب کور دارند که حاضرند داعش اونارو اونجا بکشه چون فکر میکنه از اونجا یه راست میره بهشت

      • بدون نام

        هر کی طرفدار ترامپه الهی سرطان بگیره

      • انسانیت

        کاربر ۱۳:۲۹ نفرین دو سر داره حواست باشه این سرطانی که برای طرفداران ترامپ کردی مدیون میلیونها انسانی بترس که از دهانت در بیاد وبیفته تو یقه خودت. و عزیزانت البته سعی کن سواد وفرهنگت رو بالا ببری تو مثلا ایرانی هستی ولی رفتارت عین انسانهای بیابانگرد اعرابه

      • بدون نام

        انسانیت جان به نفر اول هم یه نصیحتی بکن

      • بدون نام

        من خوم سرطان دارم .مدیون اون عوضی هایی هستند که بر ترامپ جنایتکار که داروی سرطانی رو ازش دریغ میکنه درود می فرستند .لعنت خداوند برطرفداران ایرانی ترامپ.

      • بدون نام

        عزیزانتون جلوی چشمتون بال بال بزنند و کاری از دستتون بر نیاد الهی آمین

      • بدون نام

        طرفدار ترامپ و انسانیت؟!!! زررررشک .معنی کلمات دیگه از بین رفته .در مملکتی که فساد و فحشا بیداد میکنه باید هم نماد انسانیت بشه ترامپ.سرطان کمه براتون والا!

    • بدون نام

      متعجبم از این همه...که با وجود این همه خرابی و ویرانی و افراد شیمیایی بازمانده از جنگ و هزار ویک بدبختی که از سی سال پیش ادامه داره هنوز هم ... به سمت عراق میدوند و انتظار معجزه دارند!!!! به انسانیت برگردید و از خودتون شروع کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خداوند در درون ماست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم از خنده نخود مغز

      • بدون نام

        کاربر۱۰:۴۱ دقیقا گل گفتی ولی یه عده منجمد مغزن و این حرفا رو درک نمی کنن

      • بدون نام

        خداوند نمیخواد امثال تو پیروز بشین وگرنه در این چهل ساله شده بودین!!!

      • بدون نام

        بدون نام 1134 بنظر میرسه خودت ارزن مغزی! بهتر که مردی!

    • بدون نام

      امام حسین نیاز نداره شما پاشین برین عراق! الان اگه امام حسین بود برای مردم ایران عزاداری میکرد!

      پاسخ ها

      • ایرانی

        همین که از راه دور ولی قلبی نزدیک به امام حسین ارادت داشته باشیم وزیارت عاشورا رو قراعت کنیم کلی ثواب میبریم خدا خودشون این وضعیت گرونی ودلار وتورم دیگه از لحاظ اقتصادی توفشاریم لبیک یاحسین

      • بدون نام

        به تو ربطي نداره
        به تو ربطي نداره
        به تو ربطي نداره
        تو برو دبي برو تركيه برو تايلند پول كشورو ببريد كانادا و استراليا و آمريكا پناهنده شيد
        به تو ربطي نداره
        به تو ربطي نداره به تو ربطي نداره
        دهنتم ببند

      • بدون نام

        من نیاز دارم برم زیارت حسین ع خوب معلومه امام حسین نیاز نداره فقط پولشو ندارم که اونم خودش ان شاالله جور میکنه

      • بدون نام

        من خودم اصلا مذهبی نیستم تا به حال هم زیارت نرفتم ولی کامنتهای شما رو می بینم بدجور لجم می گیره و دوست دارم مذهبی ها باز برن عراق و حال شما رو بگیرند.ذهنتون داره از جای دیگه کنترل میشه

    • بدون نام

      امام حسین و عشقه این خزعبلات بعضیا رو ول کنید پارسال دویست هزار داشتم همه گفتن دیوانگیه بری با این پول اربعین ولی وقتی برگشتم هنو تو جیبم اضاف اومد اینقدر که صلواتی سوارم کردند هر جا گفتم زایر حسینم گفتند مهمان ما باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تا بحال زیارت نرفتم کربلا اما به کسانیکا میرن زیارت احترام میذارم و فکرمیکنم اونیکه بخواد بره میره با پای پیاده و عشق به امام حسین سالهای سال باوجود محرومیتها و محدودیتها از طرف حکام وقت تا به امروز جاری بود اما ایکاش شمایی که میرید زیارت و کسانیکه مدام در حال دامن زدن به شایعه مسائل جنسی زائران عراقی هستند میدونستن کا در روزنامه هاز فراقی هم در مورد زائران ایرانی که به زیارت کربلا میرن صفحه گذاری انجام میشه و عده ای چه در ایران و چه در عراق با حرف زدن از جنگ ۸ ساله این آتیش و تندتر میکنن

    • بدون نام

      چقدر بد بختند کسایی که عشق حسین تو سینه شون نیست ارمنی ها میان نذری حسین و با التماس برا شفا میگیرند هر پولی که برا حسین خرج کنی برمیگرده تو جیبت

    • سکولاریسم

      سلام

      امیدوارم مردم ایران اهل تفکر و اندیشه بشن ...

      چرا مسئولین حکومت ایران اسرار دارن مردم عراق با مردم ایران یکی هستن ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمت رو باید می گذاشتی فاشیست

      • بدون نام

        مردم ما اهل فکر کردن نیستند
        مانند این دوستمون که نمیدونه فاشیست چیه
        --------------------------------

        امیدوارم مردم ایران معنی کلمه سکولار رو بفهمند

    • بدون نام

      حسین ع در محرم ان سان سازی میکند این دست پرورده های حسین هستند که خمس و زکات و صدقه و جهیزیه و کار جهادی و خدمت به خلق رو سرلوحه زندگیشون میکنند و گرنه یه عده ای پول دارند ولی بی معرفت هستند با این همه فقیر میرن سگ و گربه بزرگ میکنند لباس مارک میپوشند و خودرو لاکچری و خونه اعیونی

      خدایا اقازاده ها از جیب ما فقط پروار شدند حسین رو برا ما نگهدار

      پاسخ ها

      • بی‌نام

        احسنت

    • امید

      هربلایی سر ایرانیا بیاد بازم هیچی حالیمون نیس مغضمون شستشو دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مغض؟ آخخی

    • بدون نام

      آخه اگر دین دارید لغو ویزا کنید ایرانی براحتی بتونه بره کربلا و عوارض خروج از کشور بردارید .هیچ جا عوارض نمی گیرن فقط ایران جهان سومی پول می گیره..فقط شما ها مردم را عقده ای می کنید.انشاالله امام زمان بیاد گردنتون را بزنه

    • بدون نام

      ببینید اینایی که اینقد نژادپرستی تو حرفاشون موج میزنه و عراقی وایرانی راه انداختند وهمیشه خودشونو طرفدار انسانیت میدونن وحس وطن دوستیشونو به رخ بقیه می کشن وقتی که به یه انگلیسی یا آمریکایی میرسن چه جوری عین یه بو قلمون رنگ عوض میکنن و با وجود تمام ظلم هایی که این دو کشور سر ملت های منطقه اوردن حق رو به اون ها میدن و چشم هاشون رو رو همه چیز میبندن. چرا فقط به خاطر اینکه اونا غربی هستن. دلار پوند و.... پول اونهاست. ولی این جور آدم ها هنوز عشق سید الشهدا رو با جان و دل احساس نکردند شاید درک نکنن چرا حالایی که یه دریایی مثل راهپیمایی اربعین این چند ساله به راه افتاده موضوعات کدورت آمیز شده نقل همه مجالس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم البته تو عراقم همینه

    • بدون نام

      ۱۸_۱۱ تو بیجا کردی که میگی ربط ندارد نادان ارز این مملکت را که مردم خودش گرفتارم می‌بری نیریزی توددهن یه مشت عرب بی عاطفه ریاکار دغل باز میری اربعین کربلا که برگردی شارلاتانتر بشی ما جماعت تزویر وریا را خوب شناختیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرص نخور دلار نمیبریم با پول ایرانی میریم

    • بدون نام

      اونکه گفته وام میگیریم راحت باش خودتو اذیت نکن فقط قسط وامتو سر وقت ببر و من هم پول دارم و همین جا عزاداری میکنم و خرج عزادار امام حسین ( ع) ؛ یک سوال: اون سالها که کربلا بسته بود عزاداری اشکال داشت ؟ یا اونها که نرفتند واینجا به عشق حسین بر سینه زدن کارشون حسینی نیست ؟ چرا تلقین میکنید که عراق میزبانی وظیفه شون هست و خاک پای زوار حسین روی چشمشان هم تربت ، برکت و رحمت دارد و فقط با معنویت سعی در فریب دیگران نداشته باشید

      پاسخ ها

      • خدا یا ملت وکشورم رو نجات بده

        گل گفتی ، همه چی رو سیاسی کردن ودر این چهل سال حسابی با دین ونام ایمه بر گرده ملت ایران سوار شدن هم مالش رو دزدیدن رو

    • سعید

      هیچ وقت نرفتم زیارت و نخواهم رفت... ژاپن و کره کجا مردم ایران کجا..تفکرات اونا کجا...ما کجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا ، اونا هر روز انسانیت وعلمشون رو بالا می برند تو ایران هم بعضیا در دست وپا میزنند

      • بدون نام

        عزیزم، امام حسین نطلبیدت، کشش از جانب ایشان هست، در واقع این امام حسین هست که از دیدن شما کراهت داره

      • بدون نام

        ژاپن و کره هنوز بت پرستند هنوز به عقاید چرند خودشون پایبندند هنوز مراسمات سنتی مزخرفشونو انجام میدند.شما بی هویتید برای همینم هیچی نمیشین به جای پاسداشت فرهنگها و سنن زیبای ایرانی و اسلامی با بهانه گیری می خواید اونا رو از بین ببرین. حماقت حد نداره

      • بدون نام

        ژاپن و کره بخاطر کار کردن پیشرفت کردند نه بخاطر ول ول گشتن و مفت خوردن و نق زدن

    • بدون نام

      نرید عراق وگرنه خونتون پایه خودتونه این عراقیها رحم ندارن

    • سعید

      در جواب کاربر ۲۰:۵۷ ..... مثلا تو که طلبیده شدی چه کار شاخی کردی ؟؟؟ ول کن این عقاید قرون وسطایی رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فهمش از تو بیشتره انسانم آرزوست

    • کرمانشاه

      عراقی ها طاقت دوری ایرانی هارو ندارن برید ازتون استقبال میشه .ماهم دراینجا بیادامام حسین( ع ) جای نمیریم.تابوده فرمانده بوده سرکشی میکنه زیر دست هاشو .وقتی میگن دوره ی آخر زمان شده درست میگن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم ایول

    • بدون نام

      بجای کربلا برید مکه ...حداقل ب خدا نزدیکتر میشین

    • بدون نام

      بجای کربلا برید مکه ...حداقل ب خدا نزدیکتر میشین

    • بدون نام

      هرکس آزاده برای تفریح اروپا بره ویا برای ثواب به زیارت کربلا تنها چیزی که ایراد داره باید هر دو گروه از جیب خودشان مایه بزارند نه با رانت و ارز دولتی

    • بدون نام

      هر کس مختار است برای تفریح به اروپا و یا زیارت به عتبات متبرکه ، فقط خواهشا هر دو گروه از جیب خودشان هزینه کنند نه از جیب ملت مظلوم ارز دولتی مختص مسافر اروپا و زائر امام حسین حرام است .

    • سعید

      من نرفتم زیارت ولی اونایی که میگن من نرفتم زیارت و از پشتی اونایی که...

    • عاشق الحسین

      گل گفتی دختر شمالی درود بر شرفت از همین جا فاتحه ای میخوانم برا اجدادت

    • عاشق الحسین

      هرکی نمیتونه رفتن زاعرای اربعین رو ببینه سرشو بزنه به دیوار. محکم

    • بدون نام

      ما اهل کوفه نباشیم امسال باید بیشتر از سالهای دیگر به زیارت اربعین برویم چطور دلت قبول میکنه نروی زیارت آنهایی که وضع مالی بهتری دارند به هموطنان خودشان کمک کنند تا دشمن شاد نشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج