۷۶۹۲۵۶
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

آخرین ساعات پرسپولیس برای فرار از حذف

طلب همامی پرداخت شد و مشکل آرام‌طبع به نظر حل شده اما تنها پرونده باقی مانده، پرونده دایی است. ظاهراً باشگاه برای حل مشکل دایی، راه حل‌هایی دارد که با استناد به آن‌ها می‌تواند پرونده دایی را هم ببندد.

ایران ورزشی: آخرین روز از مهلت پرسپولیس برای تسویه حساب با طلبکارانش در آرامش عجیبی سپری شد. یا لااقل این‌طور وانمود می‌شد که آرامش کامل در باشگاه برقرار است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) بعد از تمدید مهلت تسویه حساب باشگاه‌های ایرانی، ساعت ۱۲ شنبه شب را به عنوان آخرین مهلت ارائه مدارک باشگاه پرسپولیس اعلام کرد و باشگاه پرسپولیس تا آخرین ساعات از وقت اداری شنبه، همچنان با طلبکارانش در کشمکش بود.

حمیدرضا گرشاسبی هم به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روزش را با حضور در جشنی که پیشکسوتان به مناسبت سالروز پیروزی ۶ تایی برابر استقلال گرفته بودند، شروع کرد و بعد هم در مصاحبه‌ تندی اعلام کرد که طلب‌ها را به حساب طلبکاران می‌ریزد، رسیدش را برای‌شان می‌فرستد و حاضر نیست آن‌ها را ببیند! پرسپولیس با آرام‌طبع و همامی جلسه گذاشت و برای بستن پرونده دایی راهکارهایی پیدا کرد.

پرسپولیس و سه طلبکاری که باشگاه تا آخرین ساعات مهلت ای‌اف‌سی موفق به گرفتن رضایت از آن‌ها نشده بود، استرس و نگرانی را به جان هواداران می‌ریخت. از صبح نه کسی از باشگاه پاسخگوی تماس‌ها بود، نه خبری از حامی مالی شد و نه فدراسیون فوتبال حرفی از ارائه مستندات تسویه حساب سرخ‌ها ‌زد.

آخرین ساعات پرسپولیس برای فرار از حذف

تنها جمله‌ای که در میان این سکوت سنگین، می‌توانست امیدی برای حل مشکل پرسپولیس باشد، جمله آخری بود که سهیل مهدی، مسوول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ قبل از قطع کردن تماس تلفنی به زبان آورد: «اتفاقات خوبی در راه است که تا آغاز زمان اداری روز یکشنبه، نمی‌توانیم از جزییات آن حرفی بزنیم.»

باشگاه پرسپولیس اما حتی در آخرین روز از مهلت ای‌اف‌سی هم تلاشی برای مذاکره با طلبکاران و گرفتن رضایت از آن‌ها انجام نداد. در واقع گرشاسبی نمی‌خواست که این اتفاق بیفتد. او حتی حاضر نبود برای تسویه حساب هم با طلبکاران باشگاه رو به رو شود، چه برسد به اینکه برای بخشش طلب با آن‌ها پای میز مذاکره بنشیند.

ماجرای شکایت این طلبکاران از پرسپولیس آنقدر به گرشاسبی بر خورده بود که او در آخرین مصاحبه‌اش گفت: « باید از عزیزانی که بی رحمانه گفتند از طلب‌مان نمی‌گذریم و دوست داریم پرسپولیس نابود شود اما پول‌مان را بگیریم هم باید تشکر کنم. مطمئن باشند پول آنها را هم خواهیم داد تا پرونده‌ی آنها نیز بسته شود. باشگاه به دنبال پرداخت مطالبات آنهاست و مطمئن باشند که هیچ وقت با طلب این دوستان، پرسپولیس نابود نخواهد شد و ما پول آنها را پرداخت می‌کنیم و رسیدش را هم برای آنها خواهیم فرستاد و نمی‌بینیم‌شان.»

واضح است که رویکرد گرشاسبی کاملاً با امیرحسین فتحی در استقلال متفاوت است. به خاطر همین با اینکه بدهی‌اش نصف باشگاه استقلال بود و قراردادش با حامی مالی، 50 درصد از بیشتر از استقلال، باز هم تسویه حساب با سه طلبکارش و پرداخت مجموع بدهی 4.5 میلیارد تومانی‌ به آن ها به وقت‌های اضافه کشیده شد.

از مدت‌ها قبل حامی مالی باشگاه پرسپولیس با زبان بی‌زبانی گفته بود که باشگاه پرسپولیس برای تسویه حساب با این طلبکارانش روی کمک آن‌ها حساب نکند. می‌گفتند تا همین حالا هم تمام تعهداتش به این باشگاه را انجام داده و علاوه بر آن مبلغ مازادی هم به پرسپولیسی‌ها پرداخته است. می‌گفت نمی‌تواند 4.5 میلیارد دیگر را هم برای این به طلبکاران باقی‌مانده، بپردازد.

زمان می‌گذشت و نزدیک شدن خطر حذف از آسیا، بالاخره مسوولان ارشد فدراسیون فوتبال را وارد عمل کرد. با آرام‌طبع و همامی تماس گرفتند و از آن‌ها خواستند تا با باشگاه پرسپولیس کنار بیایند. آن‌ها اما موافقت نکردند و گفتند تنها در صورت گرفتن وجه نقد، مصالحه خواهند کرد. بالاخره هم باشگاه با هر دوی‌ آن‌ها تماس گرفت و خواست که برای گرفتن چک تسویه حساب به باشگاه بروند و طلب‌شان را بگیرند.

طلب همامی پرداخت شد و مشکل آرام‌طبع به نظر حل شده اما تنها پرونده باقی مانده، پرونده مطالبات علی دایی است. این‌طور که از صحبت‌های گرشاسبی برمی‌آید ظاهراً باشگاه برای حل مشکل دایی، راه حل‌هایی دارد که با استناد به آن‌ها می‌تواند پرونده دایی را هم ببندد.

گرشاسبی مدعی شده که مهم اطلاع ای‌اف‌سی از روند مذاکرات منظم باشگاه با طلبکاران است: « خوشبختانه ای‌اف‌سی متوجه شده که ما تلاش داشتیم در زمینه برطرف کردن این پرونده‌ها. چند روز پیش که با آقای تاج جلسه داشتیم ایشان گفتند در جلسه ای‌اف‌سی روی مساله پرسپولیس و اینکه آنها تلاش منظمی برای پرداخت مطالبات و بدهی‌ها داشته‌اند صحبت شده است.»

اینکه ای‌اف‌سی هم به راحتی فدراسیون فوتبال ایران و با تأکید بر تلاش‌های منظم باشگاه بخواهد از پرونده طلب علی دایی را بسته اعلام کند، کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می‌رسد اما ظاهراً باشگاه پرسپولیس برای بستن این پرونده با پرداخت مبلغی کمتر از 3.5 میلیارد تومان، بهانه‌های دیگری هم دارد.

پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که دایی از نظر قانونی نمی‌تواند این مبلغ را از باشگاه طلب کند. آن‌ها معتقدند زمانی که کمیته انضباطی رأی خود را به سود دایی اعلام کرد، در واقع قانون را نقض کرده بود چون زمانی که دایی بابت دریافت مبلغ سومین فصل از قرارداد سه ساله‌اش با پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کرد، روی نیمکت صبای قم حضور یافته بود و کمیته انضباطی برخلاف قانون رای به پرداخت مطالباتش داد تا اکنون پرونده سه میلیاردی روی دست باشگاه باقی بماند.

محمدعلی ترکاشوند، معاون سابق باشگاه پرسپولیس حتی اعلام کرده که در اعتراض به رأی کمیته انضباطی در آن زمان، پرونده را به فیفا هم فرستاده‌اند اما این موضوع پیگیری نشده است. ضمن اینکه با همه این‌ها باشگاه پرسپولیس یکبار با او سر میز مذاکره نشسته اما علی دایی حاضر نشده چکی به مبلغ 112 میلیون تومان بابت بدهی مالیاتی‌اش را از باشگاه پرسپولیس قبول کند.

همه این‌ها تا اینجا پرسپولیس را امیدوار کرده که بتواند پرونده دایی را در ای‌اف‌سی ببندد و از خطر حذف عبور کند. اتفاقی که با توجه به اعتماد ای‌اف‌سی به فدراسیون‌ها در ارائه مدارک، اصلاً اتفاق بعیدی نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش فیلم بازی میکنن مثلا الکی توفشارن بسه بابا لنگیون..وزارت پشتتونه خودتونم میدونین ..وزارت لقمه گرفته براتون

    • بدون نام

      علی دایی این همه پول چرا حرس میزنی تو یک استقلالی هستی

    • بدون نام

      اینم شوی جدید واسه اینکه بودجه بیشتری واسه لنگیها آزاد بشه.

    • بدون نام

      هرجورشدباشگاه بایدپول خوک کثیفی که اسم انسان روداره بنام علی دایی روپرداخت کنه این بشرپست ترازاینه که بهش بگن انسان

    • بدون نام

      علی دایی از رگ ریشه داعش هست این فاسد حرامخوار بره جهنم

    • بدون نام

      علی دایی نمونه بارزی ازیک حیوان ویک سگ سنگدل

    • بدون نام

      کثیفترازعلی دایی خودشه
      به امیده روزی که لکه ننگی بنام علی دایی ازپیشانی فوتبال ایران پاک بشه

    • بدون نام

      علی دایی یک خوک به تمام معنا
      مطمئن باشیدپاش بیفته این علی دایی منفور واسه منافع شخصی ایران روبه اسرائیل میفروشه

    • بدون نام

      علی داعشی نه علی دایی
      بارفتاری که علی دایی باپرسپولیس کردهوادارپرسپولیس اگه علی دایی روپرسپولیسی بدونه هوادارپرسپولیس نیست

    • بدون نام

      لطفااسطوره استقلال اردبیل رواسطوره پرسپولیس ندونین این دشمن پرسپولیس علی دایی مرده خوار هیچ جایی توتاریخ پرسپولیس بزرگ نداره

    • ایرانی.

      علی دایی کثافت براپرسپولیس مشکلی درست کنی نابودت میکنیم.مفتخور.

    • بدون نام

      نه بابا تا حالا که استقلال وپرسپولیس دوتاشون مشکل داشتن میگفتین فدراسیون سند سازی دروغ میکنه و ای اف سی هم فهمیده الان که لنگ تنها مشکلش حل نشده وفدراسیون سند سالی میکنه ای اف سی به فدراسیون اعتماد داره؟ خدا ازتون نگذره این قدر تابلو لنگی هستین پس دستمال تون کجاست لنگی ها؟

    • بدون نام

      عاقا
      من یه پرسپولیس ام و باشگاه همو دوس دارم

      آقای گرشاسبی اظهار ناراحتی میکنه از اینکه چرا طلبکاران نمی بخشن
      اما من یه سوال بسیییار مهم دارم

      بر اساس چه تصمیم ایی و اصلا چرا این قرارداد بسته شد؟
      مگه قرار داد بر اساس تعهد نیست؟؟

      مثل این می مونه که یک مرد بره ازدواج کنه و بعد به زن اش بگه من دیگه نمیتونم با تو زندگی کنم
      خب ، ازدواج هم بر اساس تعهده

      پس عهدنامه چی میشه؟
      تعهد یعنی چی؟

      چرا تاوان اشتباه یک مدیر رو باید کارگر یا بازیگر یا کارمند بپردازد؟ +

    • بدون نام

      مظلوم نمایی حال آدمو بهم میزنه.تیم حکومتی ، تیم کثیف لنگ مطمئنا گیر سه چهار میلیارد نمی‌مونه.

    • تاج بزرگ آبی

      فدراسیون لنگی جورشو میکشه نگران نباشید

    • محسن خواجه وند

      علی داعشی اشغال
      تواصلا مربیگری بلد نبودی
      همش رو اعصاب هوادارا بودی
      ایندفعه تصادف کنی دیگه حتما میمیری بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج