جاباما
۷۶۸۱۲۰
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

شاهین ثاقبی باید جایزه اسکار بگیرد

خسروی: با یک اشتباه باعث باخت پرسپولیس شدم

کارشناس داوری فوتبال همچون غلامرضا سلیمانی کارشناس حاضر در برنامه نود معتقد است صحنه مشکوک روی بازیکن پیکان شبیه سازی بوده است.

ورزش سه: حرف‌های کارشناس داوری برنامه نود درباره صحنه مشکوکی که در هفته ششم رقابت های لیگ برتر و در بازی پیکان برابر استقلال خوزستان رخ داد باعث شد که حتی عادل فردوسی پور در این برنامه به صراحت با نظر کارشناس مخالفت کرده و با همان لحن همیشگی اش بگوید: « این خیلی پنالتی بود» و « اجازه بدهید من قانع نشوم.» با این وصف اما غلامرضا سلیمانی کارشناس داوری این برنامه این حرف عادل را قبول نکرد و جالب است که کارشناس داوری دیگری هم هست که با او هم عقیده است. علی خسروی داور قدیمی فوتبال ایران در این رابطه گفت:« اتفاقی که در بازی پیکان رخ داد به نظر من شبیه سازی بود و با کارشناس داوری برنامه نود آقای غلامرضا سلیمانی هم عقیده هستم.»

خسروی: با یک اشتباه باعث باخت پرسپولیس شدم

او افزود:« من برنامه دوشنبه شب نود را دیدم و به نظرم جای کارشناس و مجری با هم عوض شده بود. به نظر من اما نظرکارشناسی غلامرضا سلیمانی درباره این صحنه کاملا درست بود. ببینید وقتی کسی می خواهد سرنگون شود از یک متر مانده پایش را به بازیکن حریف می زند و خودش را سرنگون می کند. در قضاوت وقتی در نقطه A1 اتفاقی رخ می دهد و این اتفاق در نقطه A2 نیز می افتد A1 را داور قبول می کند.

در این صحنه A1 همان صحنه ای است که بازیکن پیکان با استادی پایش را به دروازه بان می زند و در A2 دیگر هر اتفاقی رخ بدهد مهم نیست. مهم این است که در صحنه اول تمارض اتفاق افتاده حالا اگر در صحنه دوم اتفاق دیگری رخ می دهد نمی توان آن را خطا گرفت. در فوتبال می گویند اقدام به زدن و این را حتی قبل از برخورد هم قبول دارند. به نظر من اتفاقی که در بازی پیکان رخ داد یکی از بزرگترین شبیه سازی های تاریخ فوتبال بود و بنویسید که خسروی گفت فیلم این صحنه را باید برای ای اف سی و فیفا بفرستند تا به عنوان یک فیلم آموزشی به داوران نشان بدهد. ضمن این که کاری که بازیکن پیکان( شاهین ثاقبی ) انجام داد آنقدر حرفه ای و هنرمندانه بود که می تواند جایزه اسکار بگیرد.»

او افزود:« من خواهشم این است که مجری ها کارشناس داوری نشوند. مجری نباید کاری بکند که افکار عمومی علیه یک کارشناس شریف داوری بشود. سلیمانی از آن کارشناس هایی است که به حرف خودش اعتقاد دارد و حرفش را بانظر مجری تغییر نمی دهد.»

خسروی درباره صحنه دقایق اضافه بازی ذوب آهن برابر پدیده هم که پیام حیدری خطای انجام شده روی بازیکن ذوب آهن را خطا نگرفت هم گفت:« پیام حیدری داور بازی هم استانی من و همدانی است و به نظرم در آن صحنه خدا او را بغل کرد اما متاسفانه این را ندید.»

او افزود:« در آن صحنه که در دقیقه 1+90 بازیکن ذوب آهن سرنگون شد خدا داور را بغل کرد تا این پنالتی را بگیرد اما او نخواست و اشتباه کرد. اگر حیدری در این زمان در نقطه درستی قرار داشت می توانست ببیند اما جایی بود که بازیکن مقابلش بود و نمی توانست به خوبی تشخیص بدهد.»

داور قدیمی فوتبال ایران همچنین گفت:« این دقیقا مشابه اتفاقی است که در سال 83 و بازی پرسپولیس و پاس که من داورش بودم رخ داد. این بازی می توانست 4 بر 4 مساوی شود اما من یک اشتباه کردم. در دقیقه 90 این بازی من صحنه ای که علی جانملکی با پا به پیشانی پژمان جمشیدی ضربه زد را من به اشتباه فکر کردم که پژمان سرش را زیادی پایین آورده و به جای پنالتی خطای پرسپولیس را گرفتم. در آن صحنه و در دقیقه نود خداوند من را بغل کرد چرا که می توانستم یک صحنه پنالتی را بگیرم اما متاسفانه این کار را نکردم و وقتی به رختکن آمدم خودم به ناظر داوری گفتم که اشتباه کردم و باید پنالتی می گرفتم.»

او اضافه کرد:« با این حال ناظر داوری معتقد است که پیام حیدری در بازی با ذوب آهن قضاوت خوبی انجام داد و غیر از آن صحنه مشکل دیگری نداشته است.» خسروی در این رابطه که برخی از کارشناس های داوری از جمله کارشناس هایی که در کمیته آنالیز هستند صحنه بازی با پیکان را خطا اعلام کرده اند گفت:« من یک سوالی دارم؛ اگر در آن بازی به جای کمیل غلامی یک داور نام دار و گردن کلفت تری بود بازهم می گفتند آن صحنه پنالتی است. من معتقدم که کمیته ارزیابی و ناظران ویدئویی باید با نظر مثبت به داوران قضاوت کنند.»

کارشناس داوری فوتبال ایران با اشاره به حرف های محسن قهرمانی در برنامه فرمول 1 هم گفت:«من توصیه ام به آقای علی ضیا مجری برنامه فرمول 1 این است که طرح چنین سوالی از آقای قهرمانی در روزی که به نام روز تکریم داوران مطرح است درست نبود. البته پاسخ محسن قهرمانی هم غیرحرفه ای بود و من فکر می کنم طراحان این سوال ها از جامعه داوری بودند. اینکه در روز تکریم داور یک داور قدیمی را بیاورند و آن سوال را بکنند اصلا کار درستی نیست.»

خسروی در این رابطه که کارلوس کی روش هم در برنامه نود اعلام کرد که گل تیم ایران به اسپانیا درست بوده است هم گفت:« آقای کی روش مطمئن باشند هم آن صحنه هند بود و هم آفساید و هم آن پنالتی که بازی با پرتغال برای ما گرفتند پنالتی نبود. به نظر من عادل در آن مصاحبه سعی کرد که از لقب کی روشی پور بیرون بیاید اما در نهایت فکر می کنم که کی روشی پور بودنش را نشان داد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجز لجن هیچی تهش نیست امروز مصاحبه مادر احمدرضاشاکر را خوندم و از لایو استوری شب چهلم پسرش با نواربندری گفت و پندار توفیقی که جای انسانیت را با فوتبال عوض کرد ...!!!این که بازی هست و داور فوتبال ؛ امیدوارم داوران پرونده مهدی قائدی با عدالت موجبات تسکین مادر جوان از دست داده را فراهم کنند .پولی نمیخواد بلکه عدالت مثل اقای قهرمانی که اقرار کرد اشتباه کرده قائدی کثیف هم محکوم به عذرخواهی شود.به کجا اقای فتح اله زاده ؟ با نام ورزش و روزنامه لاپوشانی کثیف کاری ،ارزش داره؟ این فرد فردا یک دغل بازی میشه ...چون از امثال شما یاد گرفته!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگی بد جوری قاعدی تو رو سوزنده برو از این سوزش بمیر

    • بدون نام

      خبراین فوتبالیستهای مزخرف روچرادرباکس فرهنگی گذاشتین هواستون کجاست نکنه درگیرخبرجدیدبهاره رهنماهستین بهرحال نون به نرخ روزخورین شماها

    • مگسو مغدم جرجندی

      داوری فوتبال عالمی دارد دیگه خدا را وارد نکنن.آقای خسروی خدا بغلش کرد یعنی چی؟ ساده وروان تر حرف بزنید .

    • بدون نام

      مثل اینکه همه قاطی کردن این خبر مربوط به بخش ورزشی است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خسروی یه لنگی تمام عیاره

    • traktoor

      هرکی میخواد پست بگیره از لنگ تعریف می کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج