جاباما
۷۶۶۷۱۹
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

بازگشت بیش از ۲۴ هزار نفر از حجاج به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت حدود ۲۴ هزار نفر از حجاج ایرانی به کشور خبر داد و گفت: روند بازگشت ها تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره خروج زائران از مکه مکرمه به سمت مدینه منوره و فرودگاه‌های جده و مدینه اظهار داشت: خروج تدریجی زائران از مکه به سوی مدینه و ایران ادامه دارد.

وی ادامه داد: از چهارم شهریور ماه تا پایان وقت روز شنبه (دهم شهریور ماه) ۲۴ هزار نفر در قالب ۸۹ پرواز از جده و مدینه عازم ایران شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: خروجی زائران از مکه به سمت مدینه نیز طی این مدت در حال انجام است که حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در حال حاضر در مدینه به سر می برند.

محمدی افزود: در حال حاضر جمعا ۶۲ هزار نفر از حجاج در سرزمین وحی حضور دارند که روند اعزام ها به ایران و مدینه منوره در روزهای آتی ادامه دارد. تا پایان شب گذشته تعداد حجاج در مکه حدود ۵۱ هزار نفر بود. روند اعزام های زائران مدینه بعد همچنان ادامه دارد.

محمدی تصریح کرد: نیمی از پروازها توسط هواپیمایی ایران و نیمی دیگر توسط هواپیمایی سعودی انجام می‌گیرد و خوشبختانه مشکل خاصی در بازگشت زائران وجود ندارد و برنامه ها به صورت روان در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت سلامت زائران کشورمان اظهار کرد: خوشبختانه تمهیدات درمانی برای زائرانی که دچار بیماری شوند تا روز آخر حضور زائران ادامه می یابد و مشکل خاصی تاکنون ایجاد نشده است.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون ۹ نفر به دیار حق شتافته اند که با توجه به وضعیت درمان و تعداد فوتی ها، روند کاهش نسبت به سنوات قبل داریم.

پرواز زائران از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریورماه و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان ازیک روز بعد( پنجم شهریور) آغاز شده است.

گفتنی است؛ امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان از ۱۹ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند.

نخستین گروه حجاج کشورمان روز ۲۷ تیرماه وارد مدینه منوره شدند و پرواز‌های برگشت زائران تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خدا لعنتشون کنه رفتن پول ها را ریختن تو حلقوم وهابی ها

      پاسخ ها

      • آ زاد

        بله تا تفکر علظ هست خیلی چیزای دیگه هم هست؟...

    • ــــ

      خدا تورو لعنت کنه...چرا هرچی بشه میگید لعنت و لعنت و لعنت...حج بر کسایی ک توانایی رفتنشو دارن واجبه...در ضمن مگه الان ما ایرانیا وهابی و داعشی کم داریم...روز به روز داره همچین افرادی تو جامعمون گسترش میشه...حادثه های مناطق غربی کشورمون رو میدونی یا نه
      ...یا همون اتفاق مجلس...کیا وارد مجلس شدن و باعث شورش شدن...مگه اکثرشون ایرانی نبودن ها... یکم اطلاعاتتونو ببرید بالا بعد نظر بدین

    • بدون نام

      راستی از حاجی محتکر چه خبر ؟
      از حج تشریف فرما شدند؟

    • بدون نام

      پس دیگه جنس ارزون میشه

    • بدون نام

      کاربر ۱۴:۱۷ گفتی هرکس توان داره بره حج، اینم بگو وقتی دورو برمون اینهمه گرفتار هست چی؟؟؟؟ در ضمن خیلی توان دارن دلار به نرخ بازار بگیرن برن، چرا با ارز دولتی؟؟؟؟؟؟؟ حاجی با ارز دولتی رفته حج من به عنوان ایرانی حلال نمیکنم، وقتی مشکل دارو و شیر خشک و هزارتا چیز ضروری داریم

    • حسین

      این خبربرای خوندن نظرات مردم بازگردم.توجهنم ایران بااین فقرونداری مردم،بری به کشوروهابیون نمیدونم کاردرست چیه. ولی حج این چندسال بی لطف وشور،.بعدازشهادت حاجیان درمنا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج