۷۶۰۴۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

رونمایی از «باور ۳۷۳» با قابلیت بالاتر از «اس ۳۰۰»

معاون امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه موشکی باور ۳۷۳ را طراحی کردیم که از سامانه اس ۳۰۰ قابلیت بالاتری دارد و تا پایان سال رونمایی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه موشکی باور ۳۷۳ را طراحی کردیم که از سامانه اس ۳۰۰ قابلیت بالاتری دارد و تا پایان سال رونمایی می‌شود.

امیر سرتیپ دوم محمد احدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با اشاره به این‌که استقلال و آزادی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: استقلال ودیعه‌ای از سوی خداوند بزرگ است که انقلاب اسلامی آن را برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

وی با بیان این‌که بسیاری از کشورها از نعمت استقلال محروم هستند، افزود: کشوری مانند ژاپن که اقتصاد سوم جهان است، استقلال ندارد و همواره دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا است ولی ایران با کسب استقلال، برای خود تصمیم می‌گیرد و کسی نمی‌تواند برای مردم ما تصمیم بگیرد.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع با اشاره به این‌که داشتن استقلال هزینه‌ها و الزاماتی از جمله خوداتکایی و خودکفایی را به همراه دارد، تصریح کرد: خوداتکایی باید همه جانبه باشد، خوداتکایی در حوزه صنعت دفاعی اولویت بیشتری دارد.

وی فرهنگ و قدرت فرهنگی را بستری مناسب برای سایر قدرت‌ها دانست و گفت: امروزه قدرت نظامی و اقتصادی دو مولفه مهم در امنیت ملی محسوب می‌شوند، به همین دلیل دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ما را تهدید نظامی کرد و همواره به دنبال براندازی انقلاب بود.

احدی با بیان این‌که درحمله نظامی، عواملی مانند تسلیحات و تجهیزات نقش مهمی در کنار ایمان رزمندگان و روحیه آنان دارد، خاطرنشان کرد: مردم ما به ویژه نسل امروز میانسالان و سالخوردگان آثار استقلال و وابستگی را تجربه کردند و به خوبی تبعات وابستگی را درک می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز با همت دانشمندان به مرحله ای دست یافته‌ایم که جنگنده بومی نسل جدید را به پرواز دربیاوریم.

احدی با اشاره به این‌که از سال‌ها قبل به طراحی جنگنده بومی دست یافته بودیم ولی امروز نسل جدید آن را نیزبه پرواز در آوردیم، اضافه کرد: در جنگ تحمیلی که دنیا در برابر ما از دشمن حمایت کردند و حتی حاضر نبودند سیم خاردار در اختیار ما قرار دهند، همین جوانان ما افتخاراتی را کسب کردند که دنیا را مبهوت کرد.

وی با اشاره به سوالات برخی ها مبنی بر دشمنی ایران با ابرقدرت‌ها، تحریم‌ها و فشار اقتصادی، افزود: مردم به این موضوع واقفند ولی برخی قصد تحریک جامعه و ایجاد دوگانگی و ابهام دارن دو می‌خواهند جامعه را تحریف کنند.

احدی گفت: ایران در موقعیتی است که یا باید وابسته باشد و یا دفاع اطمینان بخش داشته و از خود دفاع کند وگرنه دشمن استقلال ما را برنمی‌تابد. این موقعیت ما جای نگرانی ندارد و صرفا تهدید نیست، ایران اگر مستقل باشد و دفاع قابل اطمینان داشته باشد، می توانیم از این موقعیت به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که اولویت‌های دفاعی ایران، ارتقای قابلیت‌های دفاعی راهبردی است که بخشی از آن ارتقای تجهیزات و دفاع از ایران در خارج از مرزهاست، تاکید کرد: بر اساس این سیاست، داعش به ایران نرسید و در سوریه و عراق سرکوب شد و از داخل کشور با موشک داعش را مورد هدف قرار دادیم.

احدی با اشاره به این‌که دشمن دوگانه «معیشت و دفاع» را مطرح می‌کند، تصریح کرد: هزینه‌ای که ما برای دفاع اطمینان بخش و امنیت می‌کنیم، کمترین هزینه در مقایسه با کشورهای مشابه است. عربستان سعودی در مقام سوم هزینه دفاعی و نظامی است ولی ایران کم‌ترین هزینه دفاعی را دارد و حتی با امارات که یک کشور کوچک است، قابل مقایسه نیستیم.

ضمن این‌که هزینه کمتری می‌کنیم، دفاع اطمینان بخش تری را ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر این‌که قابلیت های هوایی، زمینی و دریایی فراوانی داریم، ادامه داد: امروز دشمن می داند که اگر یکی بزند، ده تا می خورد چراکه دوره بزن در رو تمام شده است، دوره ای که هواپیمای ایرانی را بزند و بعد مدال بگیرد، تمام شده و در صورت هدف قرار دادن، آن ناو را به قعر آب ها می فرستیم و این را دشمن می‌داند.

معاون امور بین الملل وزارت دفاع خاطر نشان کرد: به همین خاطر دشمن به سمت حملات اقتصادی رفته و همانطور که جوانان و متخصصان ما توانستند در حوزه دفاعی بسیار موفق عمل کنند، در حوزه اقتصادی هم می توانند موفق شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاش امریکایی بودم

      ... مهم اینه که کار کنه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا نه استقلال دارن نه پرسپولیس نه تراکتور ولی ما داریم

    • شایان دادرسی

      لعنت بر جنگ و جنگ طلب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت بر حقارت طلب

    • بدون نام

      نان میخایم نه استقلال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو حاضری ب خاطر یه لقمه نون استقلال و ازادی و ناموستم بفروشی
        متاسفم

      • بدون نام

        هشت و بیست دو دقیقه بزا فقر مطلق بیاد اول نفر تو میفروشی

      • بدون نام

        عدم استقلال یعنی قلاده به گردن بودن !

    • بدون نام

      احسنتم ماشاءالله

    • بدون نام

      چنددرصدقطعات بکاررفته ساخت داخل است؟ یاگنجشک رنگ شده بجای قناری!

    • بدون نام

      خدارو شکر .

    • mzb

      درود بر شما و شرف پاک نیروهای مسلح

    • بدون نام

      باورش سخته که باور ما از باور اونا بهتره، کشوری که تو یک روز یه باد و بودی میاد ارزش پولش صفر میشه و هیچ کاریم از دستش بر نمیاد نمیتونه به این سطح از دانش برسه.

    • بدون نام

      اگر از اس ۳۰۰ بالاتر است پس چرا میلیاردها دلار پول بیت المال را دادیم جنس روسی بنجل بخریم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون باید نمونه ای می بود تا مهندسی معکوس کرد و بهترش رو ساخت.

      • نوری

        بخدا دروغ محض هیچ کس باورندارد باور ایران را

      • سید

        اولاً روسها بهترین نوع اس ۳۰۰ خودشون رو به ایران دادند ! دوماً برای داشتن فرصت کافی برای ساخت سامانه ای بهتر از اس۳۰۰ دلیل خرید اس ۳۰۰ داشتن !

    • بدون نام

      کاش وزارت دفاع باجذب دانشجویان نخبه ومستعد خودروسازی ایران را به پیشرفت میرساندند و این سم ناباوری و بی اعتماد ی راکه مشتی افراد دزدو متقلب و دستکج درفکر و ذهن بخشی از مردم ما تزریق کردندکه کشور ما نمیتواند کوچکترین قطعه ماشین بسازد و اینکه بایه تحریم صنایع قطعه ساز ایران تعطیل میشود را از ذهن مردم سم زدایی و پاک کرد و دزدان غربگرا در شمایل خودروسازرابه مجازات رساند،خداکنه که این سامانه پدافندی با دانش بومی صفرتاصد به دست کاربلدهای صنایع دفاعی ماساخته شده و به مرحله عملیاتی رسیده شده باشه که همه مردم ایران خوشحال میشوند آن هم درمنطقه ای که دور تادور ما هواپیماها یی مثل اف سی و پنج وجود دارد از جمله رژیم جنایتکارموذی صهیونی و عربستان

    • بدون نام

      بابا زمان جنگ نظامی گذشت اصلا ما هم میخایم مثل ژاپن باشیم . گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ژاپن تا همین چند سال پیش اجازهء داشتن ارتش نداشت ! حالا هم به بهانهء ترس از چین و کرهء شمالی امریکا اجازهء تشکیل ارتش وخوش خوشک داره ارتششو تکمیل میکنه!

    • بدون نام

      وظیفه نیروهای مسلح بخصوص ارتش در قبال توافق اخیر درباره دریای مازندران چیست؟

    • بدون نام

      اگر اظهار نظر نظامی کند میپذیرم و باورش ساده است ولی ........بیشتر حرف هایش سیاسی بود اونم از نوع تبلیغاتی اش

    • بدون نام

      اگر اظهار نظر نظامی کند میپذیرم و باورش ساده است ولی ........بیشتر حرف هایش سیاسی بود اونم از نوع تبلیغاتی اش

    • ایرانی

      میدونین عجیب چیه....میتونن همچین چیزای رو همتراز کیفیت جهانی درست کنن...ولی نمیتونن یه سر نوشابه خودشون تولید کنن....ماشین که دیگه اصلا ازش بگذریم که تنها فرقشون با تولید اولشون شده انژکتور....

    • بدون نام

      اقا به چه زبانی این ملت به شماها بفهمانند ما جنگ نمیخواهیم ما ارامش ورفاه را در کنار اقتدار میخواهیم!!!

    • ناشناس

      اگرقابلیت بیشترازاس ۳۰۰داره چرا اس سیصد خریدین وپولا مملکتا دورریختین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج