جاباما
۷۵۰۱۸۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

درآمدزایی یوونتوس از خرید کریس رونالدو

انتقال کريس رونالدو از رئال‌مادريد به يوونتوس تا اينجا مهم‌ترين و پرسروصداترين نقل و انتقالات تابستاني در سطح حرفه‌اي فوتبال بوده

روزنامه شرق: انتقال کريس رونالدو از رئال‌مادريد به يوونتوس تا اينجا مهم‌ترين و پرسروصداترين نقل و انتقالات تابستاني در سطح حرفه‌اي فوتبال بوده؛ کريس که اين اواخر نشان داده بود دل خوشي از مسئولان رئال‌مادريد ندارد، بالاخره از اين باشگاه پس از دو سال تهديد جدا و راهي ايتاليا شد تا ماجراجويي تازه‌اش را شروع کند.

اگرچه اين روزها بحث بدن فوق‌العاده اين بازيکن که با وجود ۳۳سالگي قابل مقايسه با بدن يک جوان ۲۰ساله است، سر زبان‌ها افتاده ولي هنوز مسئله مالي براي او و باشگاه يوونتوس در صدر اخبار است. رونالدو با رقم ۱۱۷ ميليون يورو از رئال‌مادريد جدا شد و به يوونتوس پيوست. از اين رقم ۱۰۰ ميليون بابت خود بازيکن و ۱۷ ميليون هم به مدير برنامه‌هايش پرداخته شده است.

البته اين تنها رقمي نيست که يووه پرداخت کرده؛ اگر قرارداد چهارساله او با احتساب ماليات و ساير موارد هم در نظر گرفته شود، يووه هر سال بايد رقمي نزديک به ۵۶ ميليون يورو براي کريس کنار بگذارد. در مجموع چهار سال اين رقم مي‌شود ۳۴۰ ميليون يورو! فقط دستمزدي که يووه قرار است به رونالدو بدهد، به تنهايي ۲۱ درصد کل دستمزدي است که يووه بايد به بقيه بازيکنانش در اين بازه زماني بدهد.

حالا با توجه به قانون جوانمردي مالي که از سوي يوفا وضع شده، يوونتوس قرار است از اين خريد چطور درآمدزايي کند؟ اين سؤالي است که موسسه KPMG يکي از مؤسسات همکار با روزنامه AS اسپانيا به آن پاسخ داده است.

اولين اقدامي که يوونتوسي‌ها کرده‌‌اند اين است که قيمت آبونه باشگاه براي هواداران را ۳۰ درصد افزايش داده‌اند! اين تيم که مي‌دانست قرار است کريس به جمعش اضافه شود، پيش از نهايي‌شدن اين قرارداد چنين کاري کرد تا با اعتراض کمتري مواجه شود. موضوع دوم، فارغ از فروش پيراهن شماره ۷ اين بازيکن، بليت‌فروشي است.

يووه همين حالا در مقايسه با فصل پيش، بيش از ۱۳ ميليون يورو درآمدزايي خواهد داشت. به لطف حضور کريس رونالدو در اين باشگاه يووه در فصل جاري بين ۴۸ تا ۵۲ ميليون يورو از راه فروش بليت به دست مي‌آورد که اين رقم براي فصل پيش ۳۵ ميليون يورو بود.

عايدي اين باشگاه از كنار حضور در ليگ قهرمانان اروپا هم افزايش چشمگيري داشته و تخمين زده مي‌شود چيزي بين ۵۵ تا ۷۰ ميليون يورو شود. اين در حالي است که اين رقم در فصل پيش بين ۴۵ تا ۵۰ ميليون يورو بود. موضوع بعدي که حال يوونتوس را از لحاظ مالي بسيار خوب خواهد کرد، حق پخش تلويزيوني است.

با توجه به حضور رونالدو در اين باشگاه و موفقيت‌هاي احتمالي يووه در بردن جام‌هاي مختلف، حق پخش بازي‌هاي يوونتوس از ۱۷۰ ميليون يورو شروع مي‌شود و تا ۲۵۵ ميليون يورو هم مي‌رسد. اما مهم‌ترين بخش قرارداد با اسپانسرهاي باشگاه است؛ در مقايسه با پيراهن رئال‌مادريد، اسپانسرها يک‌سوم کمتر به يوونتوس مي‌پرداختند ولي حالا که رونالدو به تورين آمده و قرار است لباس مشکي و سفيد يووه را بر تن کند، اين باشگاه مي‌تواند از همين حالا افزايش ۷۰ تا ۱۰۰ ميليون يورويي براي خودش در اين بخش متصور باشد.

سال گذشته يووه از کنار اسپانسرهاي باشگاه ۱۲۰ ميليون يورو درآمدزايي داشت که کف اين رقم در سال جديد ۲۰۰ ميليون يورو خواهد شد. حالا با کنارهم‌گذاشتن اين مبالغ آن هم فقط در يک سال مي‌شود به راحتي پي برد چرا يوونتوس بايد براي خريد رونالدو پيش‌دستي مي‌کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      طلاست لاکردار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج