۷۴۹۲۳۰
۱۷ نظر
۵۰۰۷
۱۷ نظر
۵۰۰۷
پ

جلیلی: دشمن باید از فشار اقتصادی ناامید شود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه نسل امروز این است به گونه ای اقدام کند که دشمن را برای همیشه از گزینه اقتصادی و فشار اقتصادی ناامید کند، این به معنی عملیات موثر علیه دشمن در جنگ اقتصادی است.

خبرگزاری ایسنا:‌ نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد: امروز دشمن اعتراف می‌کند که می‌خواهد یک جنگ اقتصادی سنگین را به ایران تحمیل کند و مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم و به تبع آن یک جنگ روانی هم شکل گرفته است.

سعید جلیلی در چهارمین دوره اردوی معرفتی تشکیلاتی «اسلام ناب» در آبعلی حاضر، اظهار کرد: اگر می‌گوییم امروز یک جنگ واقعی شکل گرفته است، هر فرد، هر تشکل، هر دانشجو، هر طلبه باید وظیفه خودش را در این جنگ پیدا کند. باید مشخص بشود که قرار است در این جنگ چه نقشی ایفاء کند؟ نمی‌شود گفت جنگ است اما این جنگ مسئول دارد و مسئولین به تنهایی بروند جنگ را پیش ببرند!

جلیلی: دشمن باید از فشار اقتصادی ناامید شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه ضمن اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: گاهی اوقات افراد مختلف سوال می کنند که در شرایط فعلی و در این جنگ اقتصادی و روانی دشمن، چه کاری از ما برمی آید و ما چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟ اما وقتی در جواب گفته می‌شود مثلا در حوزه تخصصی و استعداد و توانایی‌هایی که دارید می توانید این کارها را انجام بدهید، می‌گویند مگر با این کار ما مشکلات مملکت حل می‌شود؟ حالا این کار ما چه فایده ای دارد؟

وی افزود: این یکی از خطاهایی است که بر مبنای آن افراد را دچار بی‌عملی و ناامیدی می کنند. در جنگ هم قرار نبود که مثلاً با یک آر پی جی که یک رزمنده شلیک می کرد، تمام مشکلات جبهه حل بشود.

جلیلی ضمن یادآوری سالگرد پذیرش قطعنامه در 27 تیر 67 گفت: امروز 30 سال از پایان جنگ می‌گذرد. نسل آن زمان وظیفه‌شان را به گونه‌ای ایفا کردند که بعد از 30 سال دیگر کسی جرأت نمی‌کند صحبت از اقدام نظامی بکند. همین رئیس رژیم آمریکا دیگر بحث از گزینه نظامی نمی‌کند و اگر هم بحث کند خودش می داند که موفقیتی نصیبش نمی شود. آیا امریکا از شورای امنیت می‌ترسد؟ از این که چند نفر او را محکوم بکنند می‌ترسد؟ یا این که مثلاً تجهیزات نظامی ندارد؟ چرا اینها صحبت از اقدام نظامی نمی‌کنند؟ چون نسل انقلاب در جبهه‌ها مقاومتی نشان داد که آنها را برای همیشه از اقدام نظامی پشیمان کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که می فرمایند «خرمشهرها در پیش است» گفت: باید برای پاسخ به این سوال ابتدا مشخص شود اردویی که آمدید، به قصد کدام خرمشهر است؟ کدام خرمشهر را می‌خواهید آزاد کنید و مختصات آن چیست؟ اینها سوالات مهمی است که باید راجع به آن با هم فکر و گفتگو کنیم. مهم این است که ما بدانیم این جبهه و مختصاتش چیست، وسعت آن چقدر است و چه نیازمندی‌هایی دارد؟

وی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه نسل امروز این است به گونه ای اقدام کند که دشمن را برای همیشه از گزینه اقتصادی و فشار اقتصادی ناامید کند، این به معنی عملیات موثر علیه دشمن در جنگ اقتصادی است. این عملیات تعریف، نقشه و طراحی می خواهد. هر کس باید سهم خودش را در این جنگ تعریف کند. اگر می‌بینید دشمن 30 سال است به سراغ گزینه نظامی نمی‌آید، به دلیل این است که در دفاع مقدس جانفشانی ها شد تا دشمن در عمل به این نتیجه رسید که گزینه ی نظامی جواب نمی‌دهد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه سخنانش با طرح این سوال که چرا دشمن فشارهایش را بر روی اقتصاد ایران متمرکز کرده است، افزود: دشمن در تحلیل‌ها به این نتیجه‌ رسیده است که نقطه ی قوت جمهوری اسلامی ایران حمایت مردم از نظام است. از همین رو مهمترین هدفش را این قرار داده که بین مردم و نظام فاصله بیندازد. به همین خاطر است که به موازات زرادخانه جنگ اقتصادی، زرادخانه های جنگ رسانه‌ای و روانی او هم کار می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      فعلا مردم از دولت وآینده خودشان ناامید شده اند!!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جلیلی جان ناامید شده بچه ها سربسرت میزارن نمیگن دلار ۹۰۰۰ تومن سکه بالای سه و نیم برو بگیر استراحت کن نابود شدن برو مطمئن باش

    • بدون نام

      راست میگهچون فشار اقتصادی را مردم به دوش میکشند!!!!

    • irmotor

      پدرمون در اومده چی میگید براخودتون

    • ع

      از کدام حمایت صحبت میکنی دشمن چیه باشه شما بگین جنگ روانی اقتصادی ولی دیگه هرچیزی حدی داره شماهم که تماشاچی نمیخواین قیمتهاراپایین بیارین همش میگین داره یه جایی شکست میخوره حق زندگی را دارین از ما میگیرین

    • بدون نام

      اونکه نا امید نمیشه...ملت به فنا میرن با این همه فقرو گرونی و گرسنگی

    • بدون نام

      .. همان کسانیکه دوربرامام بودندواخبارغلط جنگ رابه او میرساندندوسرآخراورواداربه به سرکشیدن جام زهرکردند، حالا نوبت رهبرانقلاب است که عده ای متملق گووچاپلوس، ایشان رابکاری مشابه وادارکنند، سواران خبرازپیاده هاندارند..

    • بی نام

      چطور روتون میشه این حرفاروبزنین فشاراقتصادی که رومردم ایران خودمونه

    • بدون نام

      تو نه مدیریت هیچ پستی داری و نه کسی به او پست میدهد پس لطفا خودت را بیشتر با این حرفها سبک نکن...

    • بدون نام

      آقایی جلیلی مردم‌دارن از گرسنگی میمیرن کار برای جوانان نیست بعد شما که با خانوادتون میرنی انگلیس برای خریدی معلومه باید هم همچنین حرفی بزنی ...

    • سرخوش

      هروقت حقوق یک و پانصد گرفتی و نتونستی واس بچت میوه بخری اون موقع بیا حرف از دوام فشار اقتصادی بزن...

    • قلی

      آقای جنگ جنگ جلیلی. من یک بازنشسته ام ...مثلا مهمان برایم. میاد ..از قبل چند تا بیانیه آماده کنم برای ایشان بخوانم ..بجای پذیرایی. با هم برویم پشت بام رو به امریکا شعار بدیم تا سیر شوند و بروند..

    • بدون نام

      اونکه درگیر جنگ اقتصادیه ما مردم هستیم نه شما ویلا نشینان

    • خدا

      برای شما بله فشار اقتصادی نداریم ...

    • مهدی

      جناب جلیلی، حرف شما درست است به شرطی که مسئولین کشور در سمتهائی که هستند به این موضوع اعتقاد قلبی داشته باشند، ولی متاسفانه با این همه اختلاس‌های نجومی که وجود داشته و دارد اصلأ نیازی به کشور‌های دیگری نیست که بخواهیم آنها را در اعمال تخریمهای اقتصادی مایوس کنیم،مسئولینی که در داخل اختلاس‌های نجومی را انجام میدهند خود بهترین کمک را برای عملی شدن خواسته‌های تحریم کننده‌ها انجام میدهند، دولت آمریکا خیالش راحت است، در داخل ایران کسانی هستند که برای مایوس کردن مردم فعالیت میکنند!!!

    • بدون نام

      اگرهمه مثل شماوهم تیپات اقتصاددراختیارشان بود صددرصددشمن ازفشاراقتصادی ناامیدمیشدچون میگفت اگرهزارسال هم بخورندکم نمیارند چکند که هفتادمیلیون دیگرراکه ازاقتصادچیزی نصیبشان نشده نشانه گرفته وچنانچه شلیک کندکه دستش روماشه است به قلب انها خواهدزدوپزشک حاذق هم نداریم که جراحیشون کند

    • بدون نام

      رو تو که فشار نیست.چون نه مستاجر هستی نه بیکار نه بی پول نه بی ماشین نه بی خرجی نه بی ویلا ن.... .....بله چه اشکالی داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج