جاباما
۷۴۷۴۶۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تاثیر ساعت صرف شام بر پیشگیری از سرطان

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که صرف شام دست کم دو ساعت زودتر از زمان خواب می تواند خطر ابتلا به سرطان های سینه و پروستات را کاهش دهد.

خبرگزاری ایرنا: نتایج یک مطالعه نشان می دهد که صرف شام دست کم دو ساعت زودتر از زمان خواب می تواند خطر ابتلا به سرطان های سینه و پروستات را کاهش دهد.

این مطالعه که توسط محققان موسسه 'گلوبال هلث' بارسلونای اسپانیا انجام شد، نشان می دهد، افرادی که شام خود را قبل از ساعت ۹ صرف می کنند و یا پس از صرف شام دو ساعت صبر می کنند و بعد می خوابند در قیاس با افرادی که بعد از ساعت ۱۰ شب و یا نزدیک به زمان خواب شام می خورند، با کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به سرطان روبرو هستند.

این مطالعه، اولین تحقیقی است که ارتباط میان خطر ابتلا به سرطان و زمان صرف غذا را بررسی می کند و به گفته محققان نتایج این مطالعه پیامدهایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دارد.

دکتر 'منلیس کلویناس'، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: نتایج مطالعه ما نشان می دهد که تبعیت از الگوهای روزانه غذا خوردن با خطر کم تر ابتلا به سرطان ارتباط دارد.'

وی افزود: یافته های این مطالعه بر اهمیت ارزیابی ریتم های شبانه روزی در تحقیقات در زمینه رژیم غذایی و سرطان تاکید می کند.

سرطان های سینه و پروستات، از شایع ترین سرطان ها در انگلیس به شمار می روند بطوریکه از هر هشت نفر یک نفر را مبتلا می کنند. اما مطالعه جدید نشان می دهد که صرف زودتر شام می تواند این خطر را به یک نفر در هر ۱۰ نفر کاهش دهد.

سرطان های سینه و پروستان همچنین از جمله سرطان هایی هستند که ارتباط به شدت محکمی با کارهای شیفت شب، اختلال در ریتم شبانه روزی و تغییر ریتم های بیولوژیکی دارند.

محققان خاطر نشان کردند که برای کشف دلایل یافته های این مطالعه لازم است که تحقیقات بیشتری بر انسان ها صورت گیرد اما همه مسائل ظاهرا نشان می دهند که زمان خواب بر ظرفیت بدن انسان برای سوخت و ساز غذا تاثیر دارد.

یافته های این مطالعه در مجله بین المللی Cancer منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج