جاباما
۷۴۵۳۱۴
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

همه پسرانِ برانکو در فینال ۲۰۱۸

روی هم ۱۲ بازیکن، مربی و مدیر از تیم فعلی کرواسی بخشی از کارنامه پربار خود را مدیون همکاری با برانکو ایونکوویچ هستند. سرمربی فعلی پرسپولیس که در کرواسی از او با احترام یاد می شود.

ایران ورزشی: کرواسی همه را انگشت به دهان کرد و به فینال جام جهانی رسید.آرژانتین، کلمبیا،روسیه و انگلیس قربانی شدند تا تیمی شگفتی ساز شود که برای ما ایرانی ها چندان هم غریبه نیست. به واسطه سالها حضور مربیان کروات در فوتبال ایران، همه ما با سبک بازی کرواسی، بازیکنان و کادر فنی این تیم تا حدودی آشنا هستیم. سرمربی موفقی چون زلاتکو دالیچ و بازیکنانی که خیلی از آنها سابقه کار با برانکو ایوانکوویچ را در کارنامه دارند. همه اینها کرواسی را برای فوتبالدوستان ایرانی به یک تیم جذاب تبدیل می کند. تیمی که در این جام میان ما محبوبتر از قبل شد، حتی محبوبتر از زمانی که بلاژویچ و برانکو کادر فنی اش را تشکیل می دادند و در جام جهانی ۱۹۹۸ به عنوان چهارم رسیدند.

برخی که نه، اغلب ستاره های تیم ملی کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ سابقه کار با برانکو ایوانکوویچ را در کارنامه دارند. برانکو با توجه به سابقه مربیگری در دینامو زاگرب، آن هم در دو مقطع زمانی مختلف خیلی از بازیکنان فعلی کرواسی را پرورش داده و آنها را به سطح نخست فوتبال جهان معرفی کرده. دینامو زاگرب مطرح ترین و پرافتخارترین باشگاه تاریخ کرواسی است که در بازار نقل و انتقالات اروپایی برای خود بازار ویژه ای دست و پا کرده. هر ساله می بینیم که باشگاه های بزرگ دست روی بازیکنان کلیدی دینامو زاگرب می گذارند و آنها را با ارقام بالا صید می کنند. نمونه اش تاتنهام که مودریچ را از دینامو خرید و یا اینترمیلان که متئو کواچیچ را به خدمت گرفت.

همه پسرانِ برانکو در فینال ۲۰۱۸

برانکو در مقطع نخست، دو فصل سرمربی دینامو زاگرب بود. فصل 2007-2006 و 2008-2007. مقطع دوم حضور برانکو روی نیمکت دینامو زاگرب سال 2013 بود که البته او تا انتهای فصل دوام نیاورد و به دلیل اختلاف با مدیرعامل باشگاه مسیری بهتر از جدایی پیدا نکرد. برانکو به همراه این تیم عنوان قهرمانی در لیگ کرواسی را بدست آورد و البته بازیکنانی را پرورش داد که بعدها جملگی ستاره های تیم ملی شدند.

8 بازیکن کلیدی تیم ملی کرواسی در جام جهانی 2018 شاگرد برانکو هستند. لوکا مودریچ، ستاره خط میانی کرواسی و باشگاه رئال مادرید که فصل 2008-2007 را با برانکو سپری کرد و قهرمان لیگ کرواسی شد. مارسلو بروزویچ، هافبک دفاعی 25 ساله تیم ملی کرواسی که این روزها برای اینتر در سری آ بازی می کند، فصل 2014-2013 زیر نظر برانکو در دینامو بازی کرد. ماریو مانزوکیچ نیز مانند مودریچ، فصل 2008-2007 شاگرد برانکو در دینامو زاگرب بود و با گل هایش به این تیم برای قهرمانی در لیگ کمک کرد. مانزوکیچ 32 ساله ستاره خط حمله یوونتوس در لیگ ایتالیا است. بازیکنی که گل برتری کرواسی مقابل انگلیس را در وقت های تلف شده به ثمر رساند.

همه پسرانِ برانکو در فینال ۲۰۱۸

آندره کراماریچ، مهاجم ۲۷ ساله هوفنهایم هم فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ را همراه برانکو سپری کرد و همان سال به پیراهن تیم ملی کرواسی نیز رسید. تین جدواج ۲۲ ساله در همان فصل و زمانی که تنها ۱۷ سال داشت توسط برانکو کشف شد، در تیم بزرگسالان دینامو زاگرب بازی کرد و حالا هم عضو تیم ملی کرواسی و باشگاه بایر لوکورن در بوندس لیگا است. یوزیپ پیواریچ، دفاع چپ ۲۹ ساله تیم ملی کرواسی هم در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ زیر نظر برانکو در دینامو بازی کرد و البته مقابل انگلیس هم برای دقایقی در ترکیب حضور داشت. او این روزها در باشگاه دیناموکیف اوکراین بازی می کند.

چورلوکا و یان لوورن، دو ستاره کرواسی و باشگاه های لوکوموتیو مسکو و لیورپول نیز در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ همراه برانکو در دینامو زاگرب حضور داشتند و توانستند به پیراهن تیم ملی کرواسی برسند. از این ۸ بازیکن که فاکتور بگیریم، برانکو باز هم در تیم ملی کرواسی شاگردانی دارد. مربیانی که حالا روی نیمکت این تیم می نشینند جملگی سابقه بازی زیر نظر برانکو را دارند.

همه پسرانِ برانکو در فینال ۲۰۱۸

زلاتکو دالیچ حد فاصل سالهای 1992 تا 1995 در وارتکس بازی می کرد. تیمی که سرمربی اش برانکو بود. دراژن لادیچ، دروازه بان تیم ملی کرواسی در جام جهانی 1998 و دستیار اول دالیچ هم در تیم ملی کرواسی سابقه بازی زیر نظر برانکو را دارد. همچنین مرجان مرمیچ که مربی دروازه بان های کرواسی در روسیه است، هم در تیم ملی و هم باشگاه وارتکس سابقه همکاری با برانکو را به عنوان بازیکن در کارنامه دارد.

داوور شوکر که رییس فدراسیون فوتبال کرواسی است هم در تیم ملی زیر نظر برانکو بازی کرد و به عنوان آقای گلی جام جهانی 1998 رسید. یعنی روی هم 12 بازیکن، مربی و مدیر بخشی از کارنامه پربار خود را مدیون همکاری با برانکو ایونکوویچ هستند. سرمربی فعلی پرسپولیس که در کرواسی از او با احترام یاد می شود. همین که به او لقب پروفسور داده اند نشان می دهد برانکو تا چه اندازه در کرواسی مقبولیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان شما هم یکی از دشمنان کی روش شدید

    • بدون نام

      عشقی پروفسور....

    • پرسپولیسی شیش اتیشه

      واسه اونها پرفسوره واسه ما پرسپولیسی ها مستر عشق

    • عباس

      سلام، 1998 سوم شدن، نه چهارم

    • ایران

      و صد البته کیروش هم تو پرتقال همین اندازه مقبولیت داره

      پاسخ ها

      • خلاقی

        اره از کوارشما بپرس

    • ایران

      و صد البته کیروش هم تو پرتقال همین اندازه مقبولیت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج