جاباما
۷۴۳۴۰۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

زمان آغاز ثبت‌نام در سامانه جامع روابط کار

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و راه اجتماعی با تشریح جزئیات آغاز به کار سامانه جامع روابط کار گفت: سه زیر سامانه قراردادهای کار، ثبت شکایت و دادرسی‌های کار در مرحله اول راه‌‌اندازی شده و بعد از دوره پایلوت یک ماهه، سایر زیرسامانه‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: اسماعیل ظریفی آزاد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به آغازبه‌کار سامانه جامع روابط کار گفت: ثبت نام این سامانه از چهارشنبه همین هفته در دفاتر پیشخوان دولت فعلا در تهران انجام خواهد شد و کارگران می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت کد کاربری وارد سامانه شوند.

وی گفت: این سامانه از روز چهارشنبه برای دفاتر پیشخوان در دسترس خواهد بود و بعد از ثبت‌نام نخستین نفر در این سامانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

به گفته وی ثبت‌نام فعلاً در تهران به مدت یک هفته انجام خواهد شد و بعد از آن در ۴ استان سمنان، اردبیل، قزوین و البرز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرحله اول راه‌اندازی این سامانه را زیرسامانه‌های قرارداد کار، ثبت شکایت و دادرسی کار برشمرد و گفت: کاربر دو زیرسامانه قرارداد کار و دادخواست و ثبت شکایات کارگران و کارفرمایان هستند اما زیرسامانه دادرسی کار مربوط به کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مراجع حل اختلاف دعاوی کارگری و کارفرمایی است.

ظریفی‌آزاد گفت: راه‌اندازی این سامانه یک ماه به صورت پایلوت خواهد بود و از اواخر مرداد در سراسر کشور ثبت‌نام از کارگران انجام می‌شود.

سامانه ثبت قراردادهای کار که به عنوان هسته اصلی سامانه جامع روابط کار محسوب می‌شود، قرار است، موجبات مدیریت و نظارت بر تنظیم روابط کار، تعیین و بازتعریف مقررات کار حاکم بر جامعه کار را فراهم کند.

آنچنان که مرداد ماه سال گذشته و در مراسم رونمایی این سامانه اعلام شد، قرار است این سامانه موجبات امنیت، ایجاد روابط سالم بین کارگر و کارفرما، تسهیل سیاستهای تنظیمی بازارکار، بهینه سازی و ارتقای نظام اجرایی حوزه کار، ارتقای نظام مبتنی بر خدمات الکترونیک و بسترسازی جمع آوری اطلاعات آماری دقیق و به روز به عنوان مبنای هرگونه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، نظارت بر عملکرد واحدها و سازمان‌های ارایه دهنده خدمات، وجود رویه یکسان در ارایه خدمات به مردم، امکان تشخیص درصد مشکلات در مناطق جغرافیایی کشور به منظور ارائه راهکارهای صحیح و عملی را فراهم کند.

همچنین سامانه ثبت دادخواست نیز که یکی دیگر از مجموعه ۳۰ زیرسامانه جامع روابط کار است، با این هدف طراحی شده که کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه به مراتب کمتر، از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار در هر شرایط و هر مکانی بدون مراجعه حضوری برخوردار شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این سامانه هیچکدام کارایی نداره و دکانی شده برای شرکتهای کامپیوتری اقا زاده ها وچپاول مردم بد بخت که از سر استیصال باید هزینه کنتد و نام نویسی کنند و امیدوار باشند مثل اون سامانه کار ی که گذاشتند تو شبکه پول هم گرفتند امتحان هم دادیم ولی از کار خبری نشد تا کی باید اینچتین

    • بهزاد

      ازدولت تقاضاداریم کارگران امنیت شغلی ندارن لطفا رسیدگی شود کارگری که سه سال یا بیشتر دریک شرکتی مشغول کار میشه وعمرش به حدر میره چون وقتی که کارگر چندسال کارمیکنه وسابقه کاری وحقوقش بالامیره شرکت به بهانه های مختلف کارگربیچاره را اخراج میکنه به عنوان تعدیل نیرو چرا مسئولین در این باره رسیدگی نمیکنند چرا حق کارگر زحمت کش را ضایع میکنند ازمسئولین تقاضا میشود رسیدگی فرمایند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج