۷۴۳۲۶۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آفریقا: نمی‌توانیم درباره غزه بی‌تفاوت باشیم

دولت آفریقای جنوبی که اواخر اردیبهشت ماه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به معترضان در غزه، سفیرش در فلسطین اشغالی را فراخوانده، امروز اعلام کرد که قصد برگرداندن سفیر خود را ندارد.

خبرگزاری فارس: «لیندیوی سیسیولو» وزیر خارجه آفریقای جنوبی با «غیرقابل قبول» خواندن حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان به ویژه در نوار غزه اعلام کرد که این کشور تا اطلاع ثانوی سفیر خود را به فلسطین اشغالی برنمی‌گرداند.

دولت آفریقای جنوبی که اواخر اردیبهشت ماه در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به معترضان در غزه، سفیرش در فلسطین اشغالی را فراخوانده روز یکشنبه اعلام کرده که نمی‌تواند درباره وضعیت فلسطینیان بی تفاوت باشد.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن حمایت از تصمیم ۲۴ اردیبهشت این کشور در فراخواندن سفیر این کشور در تل‌آویو، گفت: «من خیلی خوشحالم که سفیر را فراخواندم».

آفریقای جنوبی در بیانیه‌ اردیبهشت ماه خود اعلام کرده بود: «دولت آفریقای جنوبی با شدیدترین لحن ممکن اقدامات خشونت‌آمیز اخیر توسط نیروهای مسلح اسرائیل در طول مرز غزه که به کشته شدن بیش از ۴۰ غیرنظامی منجر شده را محکوم می‌کند»

آفریقای جنوبی در این بیانیه با تاکید بر اینکه «قربانیان، در حال شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه افتتاح تحریک‌آمیز سفارت آمریکا در بیت‌المقدس بودند»، اعلام کرد که سفیر خود در رژیم صهیونیستی را فراخوانده است .

طبق گزارش یک مرکز فلسطینی که ۱۲ تیر منتشر شده، از زمانی که آمریکا قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرده ۲۰۲ فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه شهید شده‌اند.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی امروز مخالفت این کشور با حملات رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه را تکرار کرد و گفت: «این کار نقض قوانین بین‌المللی بوده است؛ نقضی که برای مدت طولانی ادامه داشته و ما نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم».

وی همچنین اعلام کرد که آفریقای جنوبی تا زمانی که وضعیت در نوار غزه بهبود نیابد و حملات رژیم صهیونیستی متوقف نشود، سفیر خود را بر نمی‌گرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بارک الله به افریقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج