۷۲۸۷۴۳
۳۱ نظر
۵۰۰۷
۳۱ نظر
۵۰۰۷
پ

معاون وزیر راه:

مسکن گران‌تر نمی‌شود

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته به دلیل تلاطم و نوسانات بازارهای موازی مسکن بود و با ثبات در این بازارها دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن نخواهیم بود.

خبرگزاری مهر: حامد مظاهریان با رد ادعای برخی کارشناسان که افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر را به دلیل سیاست های شهرسازی آخوندی مبنی بر ممنوعیت فروش تراکم عنوان کرده اند اظهار داشت: ارتباط چندانی میان این دو موضوع در تهران وجود ندارد؛ در تمام سال های گذشته فروش تراکم آزاد بود و تنها در یک سال گذشته تراکم فروشی کاهش یافت که آن هم به دلیل کمبود تقاضای پروانه بود بنابراین با مقایسه حجم تقاضای پروانه ساختمانی در یک سال با تعداد واحدهای مسکونی موجود و همچنین تعداد واحدهای معامله شده در هر سال می بینیم که کاهش ساخت و سازها اثرگذاری قابل توجهی بر قیمت مسکن ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پیش بینی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷ معادل تورم عمومی خواهد بود، محقق نشد و آیا این وزارتخانه به عنوان سیاست گذار کلان بخش مسکن امکان پیش بینی وقوع این رویداد را نداشت؟ گفت: ما همواره اعلام می کردیم در صورتی که بازارهای موازی مسکن دچار تلاطم نشود، افزایش قیمت ها در بخش مسکن حول و حوش تورم عمومی خواهد بود همیشه وقوع این پیش بینی تغییر نرخ مسکن مبنی ثبات در بازارهای موازی مسکن مشروط بود و کارشناسان اقتصادی مسکن می گفتند در صورتی که سایر بازارها دارای ثبات باشد، افزایش قیمت مسکن کمی بیش از تورم عمومی خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: با به هم خوردن تعادل در بازارهای موازی مسکن (سهام، ارز و سکه) شرط ضمنی این پیش بینی هم به هم خورد. نوسانات بازار ارز در ماه پایانی سال گذشته و ابتدای سال جاری سبب شد که افرادی که صاحب پول نقد بودند، برای آنکه بتوانند پول خود را به کالای باارزشی تبدیل کنند که تأثیر کمتری از نوسانات ارزی بپذیرد، به بازار مسکن وارد شدند که درنتیجه شوک سنگینی به این بازار داده شد.

وی درباره افزایش قیمت مسکن در ماه های آینده بیان داشت: به نظر نمی رسد افزایش قیمتی که در ماه های گذشته رخ داد در ماه های پیش رو هم اتفاق بیفتد هرچند که این اتفاق بازهم در گرو این است که بازارهای موازی دچار نوسانات هیجانی نشوند چون هر گونه تلاطمی در بازارهای ارز و سکه و سهام، به بازار مسکن هم شوک جدیدی وارد می کند.

مظاهریان با بیان اینکه نرخ سود سپرده های بانکی بار دیگر در شهریور ماه امسال تغییر خواهد کرد افزود: باید دید نرخ جدید در شهریور امسال چه رقمی است و همچنین باید صبر کنیم ببینیم آیا تثبیت نرخ ارز در ماه های آتی اتفاق می افتد یا خیر؟ اگر این دو اتفاق تعیین کننده نوسان خاصی نداشته باشند، شاهد ثبات در قیمت مسکن خواهیم بود و پیش بینی رشد قیمت نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تأثیر بازگشت مجدد تحریم ها بر بازار مسکن گفت: این اتفاق تأثیر مستقیم بر بازار مسکن ندارد چرا که این بخش از اقتصاد ما یک بازار بومی است و سرمایه گذاری در آن، تکنولوژی ساخت و ساز و تولید مصالح ساختمانی کاملا داخلی و ایرانی است. اما اگر تحریم ها سایر بازارها را دچار تلاطم کند، باز هم مسکن به عنوان یک کالای اقتصادی و باارزش که می تواند محل مناسبی برای بالا نگه داشتن ارزش نقدینگی باشد، ممکن است دچار نوسان قیمتی شود و بازارها بر یکدیگر اثر بگذارند.

وی درباره افزایش قیمت وام های مسکن گفت: فعلا بنای افزایش سقف تسهیلات مسکن را نداریم و اتفاقاتی که در زمینه بهبود تسهیلات بانکی در یکی دو ماه اخیر رخ داده مناسب است افزایش سقف وام مسکن از دستور کار خارج شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی بشه یا نشه مردم پولشو ندارن بخرن پول از آسمان بطور باران هم واسه مردم بباره اینغد گرفتاری چاله چوله زیاد هست که فکرشون به خونه خریدن برسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما ها پول نداریم یه عده هستن که این روزا خوب پول به جیب میزنن چون تو این اوضاع نابسامان و آشفته هم پول خوبی دارن و بعضی ها شون هم رانت اطلاعاتی خوبی دارن.

      • majed

        مسکن میخوای چکار عوضش اسلام داریم بعدش میریم تو بهشت انجا یک مسکن عالی با کلی حوری میدن

    • بدون نام

      جان من تعارف نکنید

    • چشم بیدار

      نه تروخدا بیاین گرونترش کنین...
      همش زیر سرخودتونه...

    • محسن۱۱۴۹

      وای خدارو شکر.بشین بابا.پدر مردم رو درآوردین،۱۰برابرم کاهش قیمت داشته باشه کسی قدرت خرید نداره با این اوضاع داغونی که برامون ساختین

    • بدون نام

      چرا میگین مسکن گران نمیشود...همش دروغ دروغ تا کی به این مردم بدبخت بیچاره

    • امير

      پس ١٠٠٠٠٪؜گرونتر ميشه هر وقت هر چي گفتن بر عكسش شده
      البته حبابه حباب...

    • قلی

      مسکن وقتی گرون بشه و مردم قدرت خرید نداشته باشن این میشه فاجعه و همون رکود سراغ مسکن میاد واز این بدتر میشه

    • بدون نام

      پس حتما گران میشود کی راست گفتید

    • بدون نام

      مثل بچه ها عروسک ترامپ را دار زدند و شعار دادن مرگ بر آمریکا اینم عاقبش هرکی با کدخدا در افتاد ور افتاد فقط من و امثال من از بی خردی شما ها له شدیم

    • بدون نام

      چرا دروغ میگی مسکنی ک تا دیروز 130 میلیون میخریدی الان همون شده 180 میلیون

    • بدون نام

      تخم سگ ها درست همان چیزی که میگوید برعکس اش گرون میشه درست دو برابر

    • بدون نام

      مگر گرانی و ارزانی مسکن دستوری است مسکن مقیاسش طلا و ارز است مسکن گران نشده این پول ایرانه که ارزش خود را از دست داده بقیه کالاهای دیگر هم مقیاسش دلار و ارز است به غیر از حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان فقط قدرت خرید ما کم می شود

    • مشتی

      شما روی چه حساب و کتابی مگویید .آیا به زمینهای تهران اضافه کردین. آیا مصالح ساختمان ارزان شده . حتما توضیح بده که گفته های شما منطقی نیست؟

    • بدون نام

      دردمسکن مردم،دردمستاجری،دردهرسال اوارگی،دردبی پولی که هرسال نسبت به تورم خانه های استیجاری کوچک ترمیشودرامسئولی درک میکندکه ساده وبامردم زندگی کند.کجاست اقای نوبخت که پشت تریبون وباصدای رسامیگفت چندسال تورم راکنترل کردیم،چه فایده که بعدازچندسال فنرتورم راطوری رهاکردیدکه کمرملت رابافشاراقتصادی شکستیدتامتخصص ارتوپداقتصادی هم علاجی برایش نداشته باشد.

    • مصطفی

      مسکن بخوره تو سرتون

    • بدون نام

      وقتی که فروشندگان مسکن را در دام توهم قیمتی انداختن و دیگر نمبتوانند خانه شان را بفروشند، چه فایده و چه کسی میخواهد خسارت خانه های رو دست مانده فروشندگان را بدهد که کلی ضرر میکنند.

    • بدون نام

      وایی پس قراره گرون شه

    • بدون نام

      ۹۹ در صد فروشندگان مسکن فریب خوردند و وقتی یک در صد خریداران را دیدن، توهمی شدن و رو به قیمتهای کاذب و حبابی رکودی اوردند، حالا اگر این خریداران اندکی که توان خرید دارند تمام شد، ان دسته از فروشندگان کثیری که نتوانستند خانه هایشان را بفروشند چه خاکی بر سرشان خواهند ریخت، ان موقع مجبورند چند سال در انتظار فروش بنشینند تا خربداران با چندرغاز حقوق دریافتی شاید بتوانند پول خرید مسکن قیمت نجومی را پس انداز کنند.

    • بدون نام

      خدا رحم کنه
      اینا گفتن گرون نمیشه

    • مستاجر

      خرید پیشکش به ۶۰ ملیون هم الان خونه واسه اجاره نمیدن خدا لعنت کند ماه رمضون با استرس خونه گذشت واسمون

    • بدون نام

      تورو خدا زر نزدید....هر وقت به یه چیز فقط نگاه میکنید چند برابر میشه ...لعنت بر شما

    • بدون نام

      برنامه دولت اینه که اینقدر تهران گرون بشه که مردم مجبور به مهاجرت بشن !

    • بدون نام

      یعنی بازهم گرانی هرروزگرانترشده

    • بدون نام

      خانه هایی که ۱۰الی۲۰میلیون بود حالا شده ۲۰۰الی ۳۰۰میلیون مردم ازکجا بیارن بخرند

    • بدون نام

      تاسال دیگه جنگ میشه فکر مسکن نباشین

    • مصطفی

      ای بابا چقدر فریبکاری .مردم دیگه گول این وعده و وعید شما را نمیخورند .شما یعنی این دولت روحانی عامل گرانی همه چیز هستید .کی این دوره تمام شود و افراد کارامد سر کار بیایند و واقعا برای مردم کار کنند فقط خدا میداند و بس .

    • بدون نام

      یه دلار بده اش به همین خیال باش

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه این صاحب خانه هایی رو که ادعای خدایی میکنند،صاحب خانه ی ما اجاره رو برام سه برابر ورهن رو نصف برام افزایش داد. به خاطر ناچاری قبول کردم هرچی بارزشی داشتم فروختم قرض کردم تا پول رهنشو بدم تا دربه در بیخانمان نشم حالا خدا میدونه که چجوری میتونم پول اجاره شو ماهیانه بدم؟ درد سنگینیه ما مستاجرین بیچاره شدیم. الهی به حق علی نتونه صاحب خونه این پول رو بخوره الهی به حق فاطمه هرکی باعث این گرانی مسکن ورهن واجاره شده مثل ما درمانده و بیخانمان بشه الهی خانوادش مثل خانواده ما از ازندگی ناامید بشن. بحق این شب های مبارک رمضان .
      آمین یارب العالمین.

    • افسانه

      متاسفانه بانکها به پشتیبانی دولت نقش بسزایی را در گران کردن و ایجاد تورم ساختگی مسکن در این دوران داشته اند.
      در ماههای اخیر بانکها خصوصا بانک مسکن تلاش میکند با تسهیلات سریع و حتی کاهش سود وام مسکن، خریداران را ترغیب به خرید ملک نمایند. اگر موشکافانه به موضوع نگاه کنید میبینید درصد بالایی از خریداران به دنیال خانه های قیمت مناسب هستند تا لاکچری. و میتوان گفت خانه های قیمت مناسب از کیفیت متوسط و امکانات متوسط و سن بالای 5 سال در بهترین حالت برخوردارند. ملکی که با این شرایط خریداری میشود در گذر زمان 12 ساله به خانه ای سن بالا و بیکیفیت تبدیل میشود که فروشنده در مقاطع مختلف زمانی برای فروشش دچار مشکل خواهد شد. در شرایط کنونی، بانکها یکی از عوامل گرانی مسکن هستند و تلاش در چپاول اموال و پول مردم در گذر زمان را دارند. کاهش بعد خانوار ، بیکاری ، کاهش ارزش پول ملی ، تورم از عواملی هستند که در اینده و سالهای نزدیک حل نخواهد شد و ملک قطعا رشد دورانهای گذشته را نخواهد داشت.لذا خریداران به این نکته توجه داشته باشند که چگونه و کجا منابع مالیشان رو برای خرید مسکن بکار ببرند. تبلیغات مختلف بانکها و تسهیلات اسان و سریع در نهایت به نفع بانکداران تمام خواهد شد و مردم صرفا در خانه هایی بی ارزش با کیفیت پایین ساکن میشوند و سالها باید از درامدشان به بانکها سود و اصل سود پرداخت نمایند. این یک ترفند است که دولت به طور ظریف سرمایه های شما رو به سمت دارایی بی ارزش سوق میدهد. اگر دولت به فکر مسکن مردم بی بضاعت بود میتوانست از گزینه های مختلف که در بسیاری از کشورهای پیشرفته همچون امریکا و المان و .... استفاده میشوده ، استفاده کند . بسیاری از کشورها دولت کمک میکند که بهترین و بی ضرر ترین راه حل را به مردم پیشنهاد بدهد نه با ترفند ها و روش های مختلف شرایط را به نفع خود تمام کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج