۷۲۵۱۶۴
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

و کی شما را نگه دارد آقا؟

مأمور غیر معذور صدا و سیما هنوز خبر ندارد که در استخدام یک موسسه‌ی اطلاع‌رسانی ملی با بودجه‌ی عمومی است. او گمان می‌کند مأمور امنیتی است.

خبرآنلاین: مأمور غیر معذور صدا و سیما هنوز خبر ندارد که در استخدام یک موسسه‌ی اطلاع‌رسانی ملی با بودجه‌ی عمومی است. او گمان می‌کند مأمور امنیتی است.

تصورش از مأمور امنیتی هم تصور خطایی است. او تفاوت مأمور امنیتی و قداره‌بند را نمی‌داند. مثل گنده‌لات‌ها مردم را تهدید می‌کند که «خودتو نگه دار و گر نه می‌دم نگهت دارنا» و در ادامه برای محکم‌کاری اضافه می‌کند «جیک نزن» و همزمان انگشت سبابه‌اش را به نشانه‌ی تهدید مقتدرانه طرف مخاطبش می‌گیرد. درست مثل آن جوک مشهور که می‌گفت «حرف نزن! جواب بده!» او هم توقع دارد مردم بی این که جیک بزنند جواب کلیشه‌ای پرسش‌های کلیشه‌ایش را بدهند تا اگر از تیغ و تبر دروازه‌بانی ته‌سوزنی سیما گذشت پخش شود. او نمی‌داند بدون جیک زدن حتی نمی‌شود آن جواب‌های کلیشه‌ای را داد.


اگر فیلم این برخورد را ندیده‌اید، از من بشنوید و نبینید. بی این که تخصصی در مورد سلامت روان داشته باشم گمان می‌کنم این حجم از توهین و تحقیر برای سلامت هر بیننده‌ای مضر است. اما اگر دیده‌اید، به این فکر کنید که این مأمور غیرمعذور از چه راهی به رسانه‌ی ملی رسیده است؟ راه‌های ورود به سازمان صدا و سیما چیست؟ چرا مهمان برنامه‌ای اگر رنگ لباسش یا طول موی سرش یا هر چیز خصوصی دیگرش به گمان بیمار بعضی نامتعارف باشد - و مگر نامتعارف بودن جرم است؟ - آن برنامه یا ضبط نمی‌شود یا پخش نمی‌شود، اما این آدم با این احوال و گفتار و رفتار گنده‌لاتی مورد وثوق است و پیشانی سازمان؟


فردا البته تکذیب و توضیح آغاز خواهد شد. فردا همه خواهیم دانست که طرف مظلوم و صبور و ستمدیده و تحت فشار ماجرا همین کسی است که می‌گوید «جیک نزن» و شهروندی که به سانسور مشکوک است همان اژدهای هفت‌سری است که باید سرش به سنگ کوفته شود و گر نه همه‌ی ما را به آتش پلشتش خواهد سوزاند.


فردا همه خواهیم دانست که فیلم آغاز و پایانی دارد که از قصد بریده شده و در آن آغاز یا در آن پایان آن شهروند یک لحظه انگشتش را در بینیش کرده و مامور مظلوم سازمان صدا و سیما از این توهین آشکار عنان از کف داده و حق داشته عصبانی شود و حالا هم که چیزی نگفته، اصلا شوخی کرده و شهروندی که شوخی نمی‌فهمد همان بهتر که برود بمیرد یا دست کم برود از جلوی چشمان مبارک مامور نازنین سازمان گم شود.


فردا همه‌ی این توضیح‌ها و تکذیب‌ها خواهد آمد، اما کسی به یک سوال ساده بر سبیل شوخی و بی هیچ ضمانت اجرایی پاسخ نخواهد داد. این سوال که البته ما خود را نگه خواهیم داشت و جیک هم نخواهیم زد، اما کی این آقای مأمور غیر معذور را نگه خواهد داشت؟

کورش علیانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      داستان چیه؟ !!!

    • شاهین

      خدا رو شکر هنوز هستند کسایی که بدون ترس حرف حساب بزنن

    • بدون نام

      صدا و سیمای میلی

    • بدری

      اونجا بودم یه جوری میزدمش که راه صدا و سیماش رو گم کنه
      ...

    • r.g

      یه آدم .... با رانت و پارتی به جایی رسیده که فکر میکنه چه خبره یا کیه!!! خود مردم بعد از این امثال این آقا رو نگه خواهند داشت...

    • TNT2

      لایک نویسنده...حالا بحث یه خبرنگار نیست اساس و پایه اون سازمان صدا و سیما که با بیت المال کار میکنه خرابه از سانسورهای خنده دار بگیر تا بالا انگار نه انگار دارن واسه مردم کار میکنند انگار خودشون واسه خودشون برنامه میسازند و خبر و اونطور که دوستدارند پخش میکنند و نظر مردمی که سالهاست صدا و سیما رو بایکوت کردند واسشون هیچه ..کاش بازهم فقط صدا و سیما بود نمونه فیلتر شدنها که نظر اکثریت مردم مخالف بود اما با کمال افتخار بعد از فیلتر اقای ایکس میگه اگه اراده کنند فیلتر شکنها رو هم فیلتر میکنیم .نمیگه با اینکار نظر مردم و که به هیچ گرفتید یک طرف اختلالهای وحشتناک در اینترنت و اکثز برنامه های دیگه بوجود اوردید ..اونم از مجلس که جای پرداختن به این مشکلات برای دعوت چند بازیکن فوتبال جلسه گرفتند..بترسید از خشم مردم که داره روهم انبار میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تشکر حرف دل ملت رو زدی

    • بدون نام

      متن درست بود اما اسمی نبرده تا جیک مون درنیاد؟ دوسه مجری و گزاشگر داریم این مدلی یکیش احسان علیخانی! انگشت میاره بالا میگه : مرد باش بگو بازنت بودی یانه!؟ شرم وحیا ......!؟؟؟؟؟ نیست نگرد ، گشتم نبود! یا مثل اون یکی : ببخشید عاشق شدید؟!!! ‌

    • بدون نام

      اگه منظور اون خبرنگار باکامیون داران باشه که جوابشو گرفت اما نگرفتم این منظورش کیه؟!

    • ع

      هیچ نفهمیدم به کدام موضوع اشاره شده کدام خبرنگار هست

    • بدون نام

      من فیلمش رو دیدم بسیار متاثر شدم خدایا خوت بدادمان برس

    • بدون نام

      عالیه بود خدا خیر ت بدهد که این مطلب رو به حمایت مظلومان نوشتی احسنت

    • فردین

      درود بر شما با این تفسیر و تبیین،
      متاسفانه واقیعیت تلخ رسانه میلی ما همین است که گفتید.

    • بدون نام

      توهم زده بود

    • عرفان

      من دیدم فیامشو. مردی فکر میکنه رییس کل جایی چیزیه که داره با ریر دستش حرف میزنه. این از همون اقا زاده هاست و با پارتی بازی و این حرفا اومده یازمان صدا و سیما

    • شکیبه

      این قصه ، قصه پر غصه ماست

    • Aahnadi

      حرف دل خیلیا رو زدید هم صدا و سیما و هم آموزش و پرورش معلوم نیست ملاک استخدام نیروهاشون چیه !!!

    • الف

      جریان چیه

    • بدون نام

      هردم ازاین باغ بری میرسد........

    • علی

      سلام، آخه نامردیه بخدا نظر من که از همه ملایمتر بود،، خواهش میکنم بذاریتش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج