۷۲۳۸۵۲
۵۲ نظر
۵۰۲۸
۵۲ نظر
۵۰۲۸
پ

هشدار در خصوص تجرد دختران ۳۰ تا ۵۰ ساله

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه در سال ٩۵، یک میلیون و ٢٩٧ هزار و ٣٠٠ دختر ٣٠ تا ۵٠ ساله هرگز ازدواج نکرده داشته‌ایم، نسبت به افزایش سن ازدواج در جوانان هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه در سال ٩۵، یک میلیون و ٢٩٧ هزار و ٣٠٠ دختر ٣٠ تا ۵٠ ساله هرگز ازدواج نکرده داشته‌ایم، نسبت به افزایش سن ازدواج در جوانان هشدار داد.

زهرا آیت الهی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا ازدواج ها آسان شود و به سمتی حرکت کنیم که میزان تجرد قطعی کاهش یابد، گفت: آمارها نشان می دهد در سال ٩۵، یک میلیون و ٢٩٧ هزار و ٣٠٠ دختر ٣٠ تا ۵٠ ساله هرگز ازدواج نکرده داشتیم که این تعداد اصلا آمار خوبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که ازدواج‌ها درسن معقول اتفاق بیفتد، نه اینکه دختران در سن ٣٠ تا ۴٠ سالگی ازدواج کنند و جمع زیادی از دختران مجرد را داشته باشیم، افزود: بستری برای تعداد قابل توجهی از زنان که به دلیل طلاق یا فوت همسر، مجرد هستند فراهم شود تا امکان ازدواج مجدد پیدا کنند. بخشی از این کار به تغییر فرهنگ ما برمی‌گردد؛ در این تغییر فرهنگ، نظام و مسئولان می توانند خیلی موثر باشند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در ادامه اظهار کرد: همانطور که با چند فیلم سینمایی می‌توانیم احساس مثبت یا منفی ایجاد کنیم، قاعدتا از طریق رسانه‌ها و فیلم‌های سینمایی، تئاتر، صدا و سیما و ... می‌توانیم این فرهنگ را ایجاد کنیم که فرصت مجدد ازدواج را برای افرادی که همسرشان را به واسطه طلاق یا فوت از دست داده‌اند فراهم شود تا بتوانند دوباره تشکیل خانواده جدید بدهند.

آیت الهی در پاسخ به این که در تدوین سیاست‌های جمعیتی از تجربیات موفق دیگر کشورها نیز استفاده شده است؟ تصریح کرد: در تدوین سیاست‌های مربوط به جمعیت که در نقشه مهندسی فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت، نه تنها کشورهای اروپایی بلکه سیاستهای تشویق جمعیتی تمام کشورهای جهان را بررسی کردیم. اقدامات این کشورها خیلی جالب بود و آنها ابتکار عمل‌های زیادی انجام داده بودند که اتفاقا بخشی از این اقدامات در سند مهندسی فرهنگی آمده است و ما در سیاست‌های جمعیتی آنها را لحاظ کردیم.

وی با تاکید بر اینکه زمانی میتوانیم از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم که بومی سازی شده باشند، اظهار کرد: بنابراین سیاستی مانند مشوق های مالی برای تولد دو فرزند را می‌توانیم پیش‌بینی کنیم اما این سیاست باید متناسب با وضعیت کشور خودمان باشد. قاعدتا متناسب با رفاه اقتصادی که در کشورهای اروپایی وجود دارد نمی توانیم برنامه‌ریزی‌های مالی داشته باشیم اما این به آن معنا نیست که نمی‌توانیم حمایت‌های مالی داشته باشیم؛ بلکه متناسب با وضعیت اقتصادی خودمان باید این کار را انجام دهیم.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: برای مثال دیدیم که کشوری طرحی در زمینه سیاست‌های جمعیتی دارد و ما آن را در مهندسی فرهنگی وارد کردیم. در این طرح از ساخت مسکن‌های «سه نسلی»حمایت می‌شد. این طرح قصد دارد که پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها با فرزندان و نوه هایشان در سه واحد مسکونی کنار هم باشند. یعنی در یک ساختمان سه طبقه زندگی کنند و این کار فواید زیادی برای خانوادهها و اقتصاد کشور دارد.

آیت الهی ضمن تشریح جزییات این طرح تصریح کرد: مسئولان این کشور می‌گفتند با این طرح عملا تعداد خانه های سالمندان کمتر شده است، چراکه پدربزرگ و مادر بزرگها با نوهها سرگرم هستند و دختر و پسرشان که کنارشان بودند به آنها رسیدگی می‌کنند. همچنین استفاده از مهد کودک‌ها کمتر شده است چرا که فرزندان کنار پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هستند؛ در این حالت پدرها و مادرهای شاغل راحت تر به اشتغال میپرداختند چرا که می دانستند فرزندشان کنار پدر بزرگ و مادر بزرگشان است و نگهداری می‌شود.

به گفته وی این موارد آثار مثبت اقتصادی برای این کشور هم داشته است و کاهش خانه‌های سالمندان، مهدکودک ها و ایجاد آرامش خاطر برای خانواده‌ها، بهتر شدن اشتغال زنان و مردان و ...بخشی از این آثار مثبت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار خوبی میکنن که مجرد موندن...من ازدواج کردم هر روز به خاطر بی کاری و مشکلات اقتصادی در گیری داریم....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکلات اجتماعی تمامی زندگی ها را تحت الشعاع قرار داده است . من یک دکتر هستم درآمد خوبی دارم و سالی چند برای مسافرت به خارج می روم ولی بعلت مشکلات اجتماعی که هروز در رسانه ها منجمله همین سایت برترین منتشر می شود از ازدواج پشیمانم. در این شرایط خیانت است

    • هادی

      ای آقا پسرم نزدیک سی سالشه نه کار درست و حسابی داره نه پسرای فامیل کار درست وحسابی دارند پس چطور دختران ازدواج کنند و به خانه بخت بروند.

    • دهه پنجاهی

      در حسرت دیدار تو آواره ترینم خدا بس ..

    • بدون نام

      مگه مرض دارند با این اوضاع نابسامان اقتصادی خودشونو تو دردسرای جدیدتر بندازن.ماها که ازدواج کردیم چه گلی به سر خودمون زدیم،بجز اینه که تو تا موجود بیگناه دیگه رو هم بدبخت کردیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب عزیز من وقتی مشکل داشتین چرا بچه دار شدین؟

    • بدون نام

      مگه مرض دارند با این اوضاع نابسامان اقتصادی خودشونو تو دردسرای جدیدتر بندازن.ماها که ازدواج کردیم چه گلی به سر خودمون زدیم،بجز اینه که تو تا موجود بیگناه دیگه رو هم بدبخت کردیم؟

    • گلی

      آمار زنای مطلقه رو هم میگفتن .معلوم میشد چرا اینهمه دختر نمیخوان ازدواج کنن .زندکی برای یه دختر مجرد آسونتر از یه زن مطلقه س تو این جامعه

    • اهوازی

      وقتیکه همه ی جوونا بیکارن و وضع اقتصادی داغونه مردن نون شب ندارن پس چطور بخوان ازدواج کنن ...
      دولت باید زمینه وامکانت رو برای جوونا فراهم کنه ..ولی متاسفانه بی تدبیرن

    • ساناز

      ازدواج برای مسئولهای بی مسئولیت که خانواده هزار فامیل درست کردند از کار و پول و امکانات و ... که نگو اونها بروند ازدواج کنند شماها دیوار می خواهید

    • ir motori

      مگه دیوونه هستن ازدوا ج کنن خودمن دوتا زندگیم داغون شد سر بیکاری

    • مریم

      منم ۴۵ سالمه ازدواج نکردم از بچگی فقط کار کردم تا بتونم خرج خانواده و پدر و مادرم رو بدم . و حالا یتیم و همرو سرو سامان دادم خودمم تنهام . بهترین کار رو کردم که ازدواج نکردم . چون دارم بدبختیه متاهل هارو میبینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیگه خودکفایی ..ادامه بده

      • بدون نام

        ازدواج اشتباهه اشتباه
        غلط کردم خداجون

      • محمد

        منم شرایط مشابه شما دارم درسته حرفتون ولی یه حسرت داشتن فرزند و تنها نبودن لحظه مرگ باهات همراهه با من که همراهه

      • بدون نام

        خدا قوت مريم جان

    • ح

      دخترا با پای برهنه ماشالله همه منتظر شاهزاده با اسب سفیدبالدارند مگر با این وضعیت اقتصادی گیر میاد
      کمی توقعاتشان را کم کنند زبر 18سال رفتند خونه بخت

    • بدون نام

      واقعن برادرم ازدواج کردن بعد از دو ماه بعلت بی کاری طلاق داد وزنش هر روز پول ارایش میخاد بخت مانده والان 35مجرد ماند

    • محسن یوسف وند

      سلام
      واقعا متاسفم تو این مطلب علت اصلی این مشکل به وجود اومده بهش بها داده نشد یا خیلی کم در موردش بحث شد بابا علت اصلی اشتغال اشتغال اشتغال وقتی اشتغال نباشه آقا هیچی نیست نه آرامش هست نه امنیت هست نه سلامت روح نه تفکر سالم نه میل و اشتیاق کافی برا ازدواج من خودم الان 27 سالمه سربازی کردم فوق لیسانسم دارم 3 سال دختر عموم نشونم شده منتظرن برم سرکار که اجازه بدن عروسی کنیم به هر دری میزنم نمیشه دیگه خسته شدم بعد شما نظر دادی که مشکل من بابا بزرگ یا مامان بزرگه پیشم باشن همه مشکلات حل میشه خواهش میکنم اگه می خوایید مطلبی بزارید روش بهتر فکر کنید من وقتی که کار نداشته باشم هیچی ندارم ویا هیچی نیستم نمیتونم خودمو جمع کنم چه برسه با ازدواج و اون همه مسئولیتی که تا مرز جننون آدمو میبره و باید منتظر طلاق باشی.
      موفق و پیروز باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا ربطی به اشتغال نداره. نوع زندگی خانمها عوض شده بیشترطلاقها ودختران مجرد سن بالا خودشون یا هردوشون شاغلن بهترنگاه کنید میفهمید

      • محمد

        بیکاری بیکاری بیکاری

    • بدون نام

      کار نیست اکرم باشه با این اوضاع اقتصادی احتمال اخراج شدن زیاده با این هزینه ها یه پسر شاغلم باشه از بس هزینه های خودشم بر نمیاد چه برسه ازدواج کنه جالبه هر روز تو اخبار از ورشکستکی کشورهایه اروپایی میکن و کشور خودمون که معدن و نفت و.....داره نمیتونه به جونایی مملکتش که اینده کشور رو میسازن و سرمایه مملکت هستن از نظر مالی تشویقی ازدواجی مثل کشورهایه اروپایی بده تو این وضعیت ازدواج اصلا صلاح نیست یا باید بریم مثل خیلیا یا بمونیمو بسوزیمو بسازیم

    • سعید

      گویا چیزی نمونده بوی ترشی کشور رو فرا بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واژه ی ترشیدگی برا زمانی بود ک دخترخانوما جز ازدواج کار دیگه ای بلد نبودن، نه الان ک هرکدوم یه جایگاهی تو اجتماع دارن و هرروز دارن پیشرفت میکنن

      • لیلی

        بوی ترشی از بوی تعفن بهتره

      • بدون نام

        چی میگی ترشی سعید هههه

      • بدون نام

        سطح شعور و ادب شما رو در سلفی گرفتن با جنازه ها میشه تشخیص داد. زندگی با شماها به لعنت خدا نمیارزه.

    • بدون نام

      اون جاهایی که بیشتر از همه بچه تولید می کنند هرمزگان و بلوچستان و لرستان هستند..اتفاقا این جاها بدبخت ترین مناطق کشور هم هستند.حالا باز جمعیت زیاد کنید

    • بدون نام

      در بین فامیل هامون نه تا جوان بالای سی وپنج سال داریم که هنوز ازدواج نکردند همه بیکار یا یه شغل با درآمد پایین دارند در حد پول تو جیبی حالا به نظر شما این جوانها با چه امیدی تن به ازدواج بدهند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو فامیل ما هم دقیقا" همینطوره

        این نشونه ی مشت نمونه خرواره

    • بدون نام

      خو تون گند زدین تو کار ۰خودتون هم درستش کنید این خرابکاری را ۰۰۰۰ هر روز گرانتر ۰کرایه خانه بیداد میکنه ریال حقوق میگیریم دلار خرج زندگی میشه زندگی کرد ۰

    • بدون نام

      آفرین برجوانان فهمیده کشورم که با طناب پوسیده مسءولین نابخرد ؛تو چاه عمیق ازدواج نمیروند

    • بدون نام

      باید ازدواج موقت را در بین مردم رواج دهند

      پاسخ ها

      • لیلی

        بهترین راه حل همینه.

      • لیلی

        برای رواج این امر باید از دخترهای خودمون شروع کنیم

      • بدون نام

        از دخترای خانواده خودتون شروع کنید بی زحمت!

      • بدون نام

        یه آقایی رو میشناسم خودش با وجود همسر و بچه چند بار ازدواج موقت کرده بود و خیلی هم به این کارش افتخار میکرد خواهر همین آقااز شوهرش جدا شد و بعد از مدتی ازدواج موقت کرد باید بودین و میدیدین که اون آقا چه یقه ای جر میداد از عصبانیت و مثلا غیرت اینا همشون همینجورین یه مشت آدم تنوع طلب که روشون نمیشه دقیق بگن چی میخوان به بهانه های دیگه میخوان این موضوع رو رواج بدن اما وقتی نوبت ناموس خودشون میشه چون میدونن اصل قضیه برای چیه به غیرت نداشتشون بر میخوره

      • بدون نام

        ۱۵:۲۹ میبندی دهنت و یا خودم بیام ببندم. اینجوری که مشکلات اساسی رو مشکلات مردم اضافه میشه . اگه درک و شعورت در همین حده اصلا نظر نده

    • شبنم

      مریم خانوم ساعت 2.17
      شما نمیتونید راجب بقیه نظر بدید من در 35 سالگی ازدواج کردم الان 4 ساله متاهلم و خیلی از شوهرم راضیم شما فقط بدبخت ها رو دیدی
      یمقدارم اونایی که ناراضیند تقصیر خودشونه راه زندگی کردنو بلد نیستند همه چیز که پول نیست خانوما باید راه شوهر داری و زندگی و اخلاق رو یاد بگیرند
      تا خوشبخت بشند مردهایی که میرند دنبال زندگی و ازدواج میخاند زندگی کنند
      البته بعضی مردها هم هستند واقعا اهل زندگی نیستند

      پاسخ ها

      • لیلی

        اتفاقا احساس خوشبختی میکنن.چرا میگی بدبخت ها؟

      • بدون نام

        همش از بیکاری است . همش

      • بدون نام

        فقط خانوما باید یاد بگیرن

        معلومه مردی با این حرف زدنت

      • بدون نام

        شبنم آقا ، لابد راه شوهرداری ، تشت شیر و عسل هست که پایه آقاتون و هر روز توش بمالید

    • مریم

      شبنم خانم من ۲۷ سال داروخانه کار کردم و زحمت کشیدم از هر ۱۰ تا ازدواج ۸ تاش ناموفق بوده . و همش از فقرو بیکاری و اعتیاد بوده که جوونها بدبخت شدن

    • بدون نام

      جوانان این دوره فکرشون باز شده و از روی احساس تصمیم نمیگیرند...و کار بجا و شایسته ای میکنند که تجرد رو انتخاب میکنند

    • بدون نام

      بیکاری وفقررفع کنیدعرض داریدتو۲۰سالگی ازدواج میکنیم وبه جای اینکه بودجه وکنابع گرانمایه وکم مملکلت ومردمون برای ایران وایرانی وایجادشغل و...هزینه کنیدبرای۱۶ملیون افغانی بیگانه هزینه میکنیدو۱۰ملیون شغلمون گرفتن اشغال بیکارکردن بااین بیکاری نجومر وفقرخشکسالی زیادبی سابقه وکم ابی نتیجش این میش لعنت ب پدرمادروخانواده خوده خاینین وطن وهم وطنان نادان

    • بدون نام

      سعید فعلا که بوی تعفن افکار پوسیده و زن ستیز تو و امثال تو ایران رو گرفته هیچ کجا دنیا از واژه ترشیده برای دخترا استفاده نمیکنن جهان سومی که میان یعنی همین
      با کی شدیم 80 میلیون

    • بدون نام

      هرکسی باازدواج موقت مواففه بایدازبستگان مونث خودش شروع کند،ازدواج نامناسب بسیارخطرناکترازمجردیست،مسئله مجردی درسنین بالامخصوص ایران نیست بلکه تمام دنیا بااین معضل مواجهند
      نسوان کشورما قشر شریفی اندچون نمونه دختران محجوب شرقی اند که خیلی کم بینشان خلافکارپیدا میشودودنبال زندگی بدون حاشیه اندبامردان سالم ومتشخص

    • بدون نام

      فکر می کنید این وضعیت ازدواج و تجرد ماحصل چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاریخ تولیدش مشخصه ولی تاریخ انقضاش نه. البته چیز زیادی هم نمونده

    • بدون نام

      من یه خانم مجردم.تحصیلات عالی دارم شاغل هستم.هیچ علاقه ای هم به ازدواج ندارم.زندگیمو میکنم شاد وخوشحال هستم.به حرف مردهایی هم که میان اینجا میگن ترشیده ،هیچ اهمیتی نمیدم.من یه زنم اعتماد به نفس دارم ارزش خودمو میدونم وبه خزعبلاتی که بعضیها میگن گوش نمیکنم.اونی که ده تا بچه داره میمیره اونی هم که هیچ بچه ای نداره هم میمیره.فرقی نداره زندگی تونو بکنید وشاد باشید.

    • حسام

      بخشی از این آمار این دسته از دخترا مربوط به اینه که تا وقتی جوان هستند خواستگار واسشون میاد رد میکنن با این طرز تفکر که خودشون رو دسته بالتر میبنن ، خب دیگه آره نتیجش میشه همین باید تا آخر عمر افسرده باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج