جاباما
۷۲۲۷۲۱
۲۰ نظر
۵۰۳۶
۲۰ نظر
۵۰۳۶
پ

بسیج: حذف طلاق از شناسنامه‌ها، فریبکاری است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: حذف واژه طلاق در شناسنامه زنان مطلقه اصلا قابل قبول نیست و معتقدم نوعی فریبکاری در زندگی است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: حذف واژه طلاق در شناسنامه زنان مطلقه اصلا قابل قبول نیست و معتقدم نوعی فریبکاری در زندگی است.

مینو اصلانی افزود: طلاق، امری بسیار نهی شده در دین مبین اسلام و فرهنگ ماست و مغبوض ترین حلال به شمار می آید و در واقع امر بسیار ناپسندی است و تا جایی که ممکن است همه باید تلاش کنند که افراد خانواده بتوانند در آرامش در کنار هم زندگی کنند و اینکه طلاق را هم به هر دلیلی پنهان کنیم یک جور فریبکاری است.

وی تصریح کرد: درست است که طلاق زشت و ناپسند است و عرش خداوند را به لرزه درمی آورد و حتی تبعات سنگین به خصوص برای فرزندان به همراه دارد و موجب ایجاد خلاهای عاطفی برای زوجین و فروپاشی خانواده ها می شود اما دلیل نمی شود آن را بپوشانید و این چه استدلال منطقی پشت این موضوع است.

اصلانی ادامه داد: باید گفت، فردی که طلاق گرفته است اگر قرار است دوباره ازدواج کند راه ازدواج برای آنها در هر سنی باز است و منعی برای ازدواج مجدد ندارد و انسان در زوجیت به کمال می رسد حالا اگر به هر دلیلی نتوانسته است ادامه بدهد دلیلی ندارد تنها زندگی کند.
وی خاطرنشان کرد: یک خانم مطلقه این حق را دارد که با یک آگاهی بیشتر انتخاب دیگری داشته باشد و زندگی خود را دوباره ادامه دهد اینکه این موضوع را مخفی کنند و فریبکاری اتفاق بیفتد قابل قبول و پسندیده در جامعه فهیم و متمدن ما نیست.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: نمی دانم با چه هدفی و چه کسانی این طرح را مطرح کرده اند؛ قطعا هدف نامبارکی است و آنچه در ظاهر در جامعه مطرح است این است که حذف مطلقه بودن در شناسنامه را مردم نمی پسندد چون تبعاتی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: زمان که زندگی دو فرد صادقانه شروع نشود، پایه و اساس آن لرزان و غیرقابل اتکاست چون اصل بر تداوم زندگی صداقت است و به هیچ وجه نمی تواند این موضوع مخفی بماند و ممکن است به نوعی از یک جایی سر باز زند و این عدم صداقت به زندگی آنها آسیب برساند.

اصلانی همچنین در خصوص هدف تهیه کنندگان طرح یاد شده نیز اظهار داشت که این طرح جای ابهام دارد.

پیش از این حمید درخشان نیا، رئیس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفته بود: در حال حاضر فقط واژه طلاق از شناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.

پیش از این، یک بار مساله حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شده، اما دوباره این ایده در مجلس مطرح شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاملا موافقم ، به نظر من هم فریبکاریه

    • بدون نام

      واقعا‌ فریب کاریست

    • حسین شریعت

      دورست فرمودن باید درشناسنامه فردطلاق کرفته مندرجات باشد

    • بدون نام

      بسیج چه کاره اس که به خودش اجازه میده برای مردم تصمیم بگیره؟؟
      اگر نمایندگان مردم تصمیم بگیرند این کار را انجام دهند همه مکلف اند به رای آنها احترام بگذارند

    • نارنین

      به نظرم خیلی کار اشتباهیه خیلیا سواستفاده میکنن.مجلس دیگه کارای دیگشو درست کرده ای یه کارش مونده.

    • بدون نام

      طلاق حق مرد است. و اصلا مبغوض نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته تو کشورای عقب افتاده فقط حق مرده

      • بدون نام

        اولاً میتونه حق زن هم باشه و ثانیاً توی خود احادیث هم گفته شده که ناپسنده

    • بدون نام

      طلاق بدون ثبت فریب بزرگی هست که زنهایی که فاحشگی میکنند وشوهردارند بایک کلام طلاق گرفتم ثبت نکردم رواج پیدا کرده! زنی شوهردار هم باشوهرش میخوابه هم ....!! یکی میگفت زنی را صیغه کردم ولی شناسنامه ش شوهرداره ، سوال شرعی پرسیدم گفتندنیت را بگذارید برصحت حرف زن! شرم کردم .....!

      پاسخ ها

      • س

        غلط زیادی کرد که رفت دنبال زین صیغه ای
        ...

      • بدون نام

        دقیقا همین میشه

    • بدون نام

      واقعیتش به نظر میاد حرفهاش منطقیه،دوستان خدایی نکرده اگر در رابطه زناشویی مشکل پیدا کنند و به جدایی ختم بشه اگر باز فرصتی برای ازدواج ایجاد بشه و چه پسر چه دختر از ازدواج قبلی یکدیگر خبر نداشته باشند شاید باز هم ازدواج بعدی موفقی نباشد چون پایه ها و بنیان خانواده بر اساس یک نوع دروغ شکل میگیرد

    • وهقان

      اگر حذف بشه .وضع بدتر میشه جانم.به هزارویک دلیل عقلی وشرعی وعرفی

    • بدون نام

      برای دختر ویا خواهرش هم اتفاق می افتاد همین نظر را میداد بطور حتم خیر کدام فریبکاری در عصر ارتباطات مگر میشود موضوع به این مهمی را کتمان کرد این مسیله فقط برای بهداشت روان خانم مطلقه که تمام قانون به نفع مرد ه بنظرم خوبه

    • بدون نام

      با این طرح ، طلاق رواج بیشتری در جامعه پیدا می کند.

    • بدون نام

      احسنت درست میگه فریبکاریه

    • بدون نام

      بی نام 1313 لطفا یکم نتن رو با دقت میخوندی بعدا ابراز طفل میفرمودی شاید هم خوندی ول چیزی ازش نفهمیدی ,یا اینکه خودت یکی از خانمهای مطلقای که این قانون به نفعته اگه برفرض محال تصویب بشه ِاین خانم نه بعنوان بسیج بلکه بعنوان یه خانم. روشن وبا شعور این صحبتها رو بعنوان یه نظریه آزاد نه مسؤل بسیج بیان کردن ِودیدیم که صحب هاشون هم از طرف اکثر کاربران. فهیم وبا شعور هم مورد تایید وتوجه قرار گرفته. اینک فرمودی بسیج هم چکاره است. ِاینکه هنوز متوجه نشدی اگه راحت. درامنیت داری زندگی میکنی و راحت پیشینی دامنت میزاری و نظر میدی و هر روز مثل کشورهای همسایه یه بمب زیر پات منفجر نمشه. یکیش ازز زحمات وبی خوابی همین برادران وخواهران بسیجی بی نام وبی ادعاست ,, قرار هم نیس هر چی تو مجلس و این نمایندهای. کم سواد ! تصویب بشه وحی منزل باشه. که اگه اینطور بود وضع مملکت این نبود !!!!پس لطفا سکوت!!!!!

    • ...

      واقعاً طرح عجیبیه بجای اینکه فرهنگ جامعه رو ارتقاء بدن که یک خانم مطلقه توی جامعه از حق ازدواج محروم نباشه با فریبکاری و لاپوشانی میخوان مسایل مملکت رو حل کنن

    • رحیمی

      واقعا که فریبکاری است.

    • سید

      کاملا موافقم. این کار باعث ایجاد فساد ،دروغ ،قتل و غیره میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج