۷۱۷۵۸۷
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

ولایتی: اصلاح برجام توهم آمریکایی‌هاست

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه حاضر نیست چیزی را به برجام اضافه یا کم کند و این مباحث مربوط به اصلاح‌پذیری در برجام هم توهم آمریکایی‌ها است.

خبرگزاری ایسنا: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه حاضر نیست چیزی را به برجام اضافه یا کم کند و این مباحث مربوط به اصلاح‌پذیری در برجام هم توهم آمریکایی‌ها است.

علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با شخصیت‌های علمی سوریه در جمع خبرنگاران در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی و تهدیداتی که در منطقه انجام داده‌اند، گفت: جنایاتی که اینها انجام دادند روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد. مردم فلسطین مدت‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و روز گذشته این کار خلاف مصوبات بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل انجام شد که سفارت خود را در بیت‌المقدس برپا کردند.

وی یادآور شد: یک بار هم در دهه ۵۰ چنین کاری را انجام دادند اما با فشار فلسطینی‌ها و امت اسلام نهایتا سفارت خود را به تل‌آویو برگردانند در حالی که ما می‌دانیم طبق قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل قدس پایتخت همیشگی فلسطین است و این بار هم فلسطینی‌ها، آمریکایی‌ها را برای بار دوم پشیمان خواهند کرد و جبهه مقاومت آنها را وادار می‌کند تا از موضع خود عقب‌نشینی کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا مباحثی در مورد اصلاح برجام هم مطرح شده است، گفت: این توهم آمریکایی‌هاست. جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه حاضر نیست چیزی را به برجام اضافه یا کم کند و برجام عینا همان چیزی است که از دو سال گذشته به توافق رسیده است.

وی تاکید کرد:‌ اگر بخواهند دیگران آمریکایی و اروپایی‌ها پایبندی ایران را به شروط جدید که از جمله آنها مباحث مربوط به موشک است منوط کنند ایران زیر بار نمی‌رود.

ولایتی ادامه داد: این زمان فرصت کوتاهی در اختیار کشورهای اروپایی است که پایبندی خود را به مقررات بین‌المللی اثبات کنند اما اگر بخواهند پیش شرط بگذارند مسلما ما آن را قبول نداریم.

وی همچنین در ارزیابی خود از نتایج انتخابات عراق، گفت: انتخابات عراق بسیار خوب بود، به مردم و دولت عراق تبریک می‌گویم و هر آنچه را مردم عراق بپسندند همان خوب است.

وی افزود: با وجود اینکه اخیرا عراق از شر تروریست‌ها رها شد با پشتیبانی ملت، دولت و ارتش توانستند چنان امنیتی برقرار کنند که در همه جا انتخابات به خوبی انجام شود و ما این موفقیت را تبریک می‌گوییم.

وی در پایان اظهار کرد: عراق با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند یکی از مهم‌ترین کشورهای عربی تبدیل شود و با این انتخاب دموکراتیکی که انجام شده بقیه کشورهای منطقه و عرب هم باید بدانند اگر می‌خواهند حضور داشته و در صحنه بمانند باید همانند عراق به آرای مردم تکیه کنند. این انتخابات هم میخ محکم دیگری را استوار کرد و امروز عراق قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شب دراز وقلندر بيدار آقاى ولايتى متاسفانه طورى ازمردم دور شديد كه همه آرزوى حمله نظامى آمريكا رو دارن البته اكثريت مردم

    • بدون نام

      اخرش قبول میکنین فقط مردم این وسط زجر میکشن

    • بام

      چی میگه اخه اخر برجام باشه به کجا کشیده شده تیتر خوندم

    • بدون نام

      جناب آقای ولایتی عزیزحضرتعالی بهترمیدانیدکه برجام هیچ دستاوردی جزضرزنداشته لذا بود یا نبودآن چه تاثیرمثبت داردچرا بامشورت حضرت آقاازملت شریف ایران نطرسنجی نمیکنیدآخه نمایندگان مجلس جناحی وعمدتا ولایی نیستند

    • بدون نام

      حرف حق تلخ است ۰۰۰

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج