جاباما
۷۱۶۵۴۸
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

عراقچی: تصمیمی درباره خروج از برجام نگرفته‌ایم

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره ماندن یا خروج از برجام نگرفته ایم و این موضوع، منوط به چگونگی پیشرفت مذاکرات ما با کشورهای اروپایی و سایر طرف‌های برجام است.

خبرگزاری صدا و سیما: عباس عراقچی پس از حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که با محوریت آخرین تحولات مربوط به برجام پس از خروج آمریکا از این توافقنامه، تشکیل شده بود، تصریح کرد: از روز سه شنبه، به نوعی، مذاکرات با اروپا در سطوح کارشناسی آغاز می شود.

وی افزود: باید ببینیم که این مذاکرات چگونه پیش خواهد رفت؛ آیا اروپایی‌ها قادر هستند منافع ایران را در برجام تأمین و تضمین کنند؟

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تأکید کرد: ما حتما باید بتوانیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تضمین‌های لازم را در خصوص عمل به تعهدات، از طرف‌های اروپایی کسب کنیم.

وی گفت: موارد مورد مذاکره، منتقل خواهد شد و تصمیم گیری درکشور انجام می گیرد؛ ما هنوز در این خصوص که در برجام باقی بمانیم یا نمانیم، هیچ تصمیمی نداریم و همه اینها منوط به چگونگی پیشرفت مذاکرات با کشورهای اروپایی و سایر طرف‌های برجام است.

عراقچی ادامه داد: همچنین تصمیم‌گیری درباره برجام منوط به تأمین منافع مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران از برجام و چگونگی تضمین طرف‌های غربی خواهد بود؛ پس از آن در مورد ماندن یا خروج از برجام تصمیم خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص استعفای رئیس بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفت: هنوز اطلاعات جزئی تری در خصوص این استعفا نداریم و برای خود ما هم محل سؤال و تعجب بوده و هست که چگونه معاون آقای آمانو که مسئول حوزه بازرسی‌هاست اینطور ناگهانی استعفا داده است. ما در این خصوص سؤالاتی داریم که امیدواریم آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز توضیحاتی ارائه دهد.

عراقچی ادامه داد: این استعفا در نوع همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد و ما طبق قوانین موجود در موافقتنامه پادمان در برجام و همچنین پروتکل الحاقی که اکنون به صورت موقت در حال اجرای آن هستیم، عمل می‌کنیم.

وی افزود: ما بر همین اساس روابط خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی، تنظیم خواهیم کرد و این موضوع، ارتباطی با افراد و تغییر آنها نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا جان من خواستی خروج کنی همچین آسته خروج کن پاورچین پاورچین چراغ روشن نکن بچه ها خوابن اره عزیزم.افرین پسر خوب.

    • بدون نام

      اطلاعات ما همین الان تو اسرائیلِ

    • رزمنده

      شغال زرد برادر روباه پیر است اروپابامادروغ میگویدبایدهرچه سریع کاری درمان راه بیفتدماهمه نباید
      پورشه سوارشویم مابایددورایران رادیواربچینیم و دنیا را.تحریم کنیم جوانان مرد زن پیرکودک همه همت کنیم

    • بدون نام

      آقای عراقچی برجام به رحمت خدا رفت.برای زنده کردنش دیرشده.به فکرخودمون باشیم

    • بدون نام

      شما بجز ماله کشی کاره دیگه‌ای ندارید آیا هم شما و هم تمامی دولت مردان شما دوسال پیش چیزهای دیگری مگفتید اینکه تمام تحریم‌ها نه تعلیق بلکه رفع خواهد شد آن دنیا جواب خدارا چه میخواید بدهید بخدا قسم جهنم بد منزلگاهی هست به حرف رهبر انقلاب گوش ندادید و این شد ازین به بعد به حرفش گوش دهید ایشان فرمودند خدا از سر تقصیراتان بگذرد البته نخواهد گذشت گردن شما حق الناس هست

    • بدون نام

      از ترس

    • علی

      سلام، آقای عراقچی عزیز لطفا زمانی که دوربین ها روشنن وارد صحن علنی مجلس نشو چون بعضی نماینده های جوگیر و دوربین ندیده برای نشون دادن خودشون احتمالا دست به هر کاری بزنن، مواظب خودت باش

    • علی

      سلام جناب عراقجی نبازنبست عجله کنید به حضرتعالی وکسانی که هرروز به این بهانه خارج می روند بدکه نمی گذرد هم فال وهم تماشاست براتون حق ماموریت شما کم است یا هزینه سفرتان نتبجه هم که گور پدر مردم

    • سالار

      خودتون هم تو ماندن بر برجام و یا رفتن ازبرجام مردد هستید
      بخاطر اینکه برای خروج شما از برجام هم خیلی شرطها گذاشته شده که از ملت مخفی کردید
      میگفتید اگر آمریکا خارج شود ما چنین میکنیم و چنان میکنیم
      چه شد پس ؟
      کو اون برگشت باقدرتی که ازش حرف میزدید؟

    • بدون نام

      ایران از برجام خارج نمی شود حتی همه خارج شوند روحانی +برجام خودشون میدانند چه کردند

    • سعید

      توام خواهشا استعفا بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج