جاباما
۷۱۵۷۳۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بولتون: تغییر نظام ایران هدف واشنگتن نیست

مشاور امنیت ملی آمریکا در جدیدترین ادعای خود، در مصاحبه‌ای گفت: تغییر نظام ایران هدف دولت واشنگتن نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان: جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در گفتگو با رادیو صدای آمریکا مدعی شد تغییر نظام ایران هدف دولت واشنگتن نیست. استیو هرمن، خبرنگار رادیو صدای آمریکا، در کاخ سفید در صفحه توییتر خود به بخش‌هایی از این گفتگو اشاره کرد.

بولتون در این مصاحبه مدعی شد دولت تغییر نظام در ایران را به عنوان هدف خود دنبال نمی‌کند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر بار‌ها به اشکال مختلف از سرنگونی نظام ایران حمایت کرده بود.

در همین حال، روزنامه آمریکایی واشنگتن فری‌بیکن گزارش داد دولت ترامپ در پی خروج از برجام، هم‌اینک در حال بررسی یک طرح جدید برای تغییر نظام حاکم بر ایران است.

این طرح سه صفحه‌ای که واشنگتن فری‌بیکن می‌گوید به یک نسخه از آن دست یافته، از سوی یک اندیشکده آمریکایی به نام «گروه مطالعات امنیتی» که دارای ارتباطات نزدیکی با «جان بولتون» است، تهیه شده است.

طبق گزارش واشنگتن فری‌بیکن، تمرکز این طرح که در حال حاضر بین اعضای شورای امنیت ملی آمریکا دست به دست می‌شود، بر ناراضی کردن مردم ایران از حکومت از طریق افزایش فشار‌های اقتصادی و طرح ادعا‌ها درباره هزینه‌های ایران در منطقه است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخشی دیگر از اظهاراتش در این مصاحبه، درباره کره شمالی نیز گفت: اگر کره شمالی تصمیم راهبردی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای گرفته است، در دوازدهم ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور این فرصت را دارد تا این تصمیم را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهار کند. اگر آن‌ها چنین تصمیم راهبردی را نگرفته‌اند من فکر نمی‌کنم او (ترامپ) فریب بخورد. اوضاع خیلی سریع پیش می‌رود. من فکر می‌کنم دو طرف یکدیگر را ارزیابی می‌کنند و ترامپ فرصتی برای ملاقات رو در رو با کیم دارد تا تصمیم بگیرد آیا او واقعا جدی است یا خیر.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به پرسشی درباره شغل جدیدش در کاخ سفید نیز گفت: عالی است باید بگویم حتی بهتر از کارشناسی کردن در (شبکه) فاکس نیوز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تغییر نظام ایران هدف آمریکا نیست.تحریم ایران هدف آمریکا نیست.لغو برجام هدف آمریکا نیست.کمک به عربستان برای نابودی یمن هدف آمریکا نیست.تهدید ایران هدف آمریکا نیست.کمک به رژیم اسرائیل هدف آمریکا نیست.
      هدف آمریکا کمک به صلح و ثبات جهانیست.مثل واقعه هیروشیما

    • بدون نام

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      جون بولتون .این یکی دست بردارین چون ما خودمون دنبال روحانی هستیم تا زودتر برود وگرنه ی معاون بهتری میاد به کدخدا خدمت میکنه هاهاها

    • بدون نام

      با این اخبار فقط به دنیا و مردم ثابت میکنید که دارین وحشت میکنین و چقد ترسیدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج