۷۱۴۵۸۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

برگزاری نشست ایران، فرانسه، آلمان و بریتانیا

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از نشست مشترک وزیران امور خارجه ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در روز دوشنبه آینده برای بررسی وضعیت توافق هسته ای با ایران خبر داده است.

انتخاب: خبرگزاری رویترز گزارش داد: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه از نشست مشترک وزیران امور خارجه ایران، انگلیس، فرانسه و آلمان در روز دوشنبه آینده برای بررسی وضعیت توافق هسته ای با ایران خبر داده است.

در خبر رویترز به نقل از لودریان، اشاره به محل برگزاری این نشست مشترک نشده است.

لودریان، که کشورش از علاقمندترین طرف های برجام برای حفظ این توافق هسته ای با ایران است و در روزهای اخیر تلاش های زیادی برای متقاعد کردن آمریکا به ماندن در این توافق انجام داد، همچنین گفته است قصد دارد در روزهای آینده با آن دسته از تجار و فعالان اقتصادی فرانسه که علاقمند به همکاری با ایران هستند، ملاقات کند.

به نوشته ایرنا، وزیر امور خارجه فرانسه همچنین از تصمیم امانوئل مکرون رئیس جمهوری کشورش برای تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در روز جاری خبر داد و گفت: مکرون در این تماس تلفنی از ایران خواهد خواست که به توافق هسته ای پایبند بماند.

لودریان گفت: پیشنهاد امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای آغاز مذاکرات جدید همچنان روی میز قرار دارد.

وزیر امورخارجه فرانسه گفت: ما متوجه هستیم که موارد دیگری برای گفت و گو با ایران وجود دارد و آماده ایم برای دستیابی به یک توافق وسیع تر گفت و گو کنیم.

وی تاکید کرد که طبق گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمام تعهدات عمل کرده و امیدواریم که در برجام بماند.

رئیس‌جمهوری آمریکا دیشب (سه‌شنبه شب) به وقت ایران، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی خودشو مسخره کرده معلومه فرانسه و آ لمان و انگلیس طرفه آ مریکا هستن و متحد آمریکا روسیه هم که از شواهد پیداست خودشو فروخته چین هم منافع خودشو به خطر نمیندازه تا با ایران باشه و بزرگترین قدرت جهانو ول نمیکنن بیان با ایران باشن اینا هم نقشه هستش که میگن با پایبنده برجام هستیم از اینور میخوان ایرانو به برجام پایبند کنن تا کاری نکنه مثلا انرژی هسته ایشو دوباره پیشرفتش نده از اونور آ مریکا تحریمهارو برگردونه و ایرانو فلج کنه با یه تیر دو نشون باید برجامو پاره میکرد

    • بدون نام

      ماندن ایران به نفع امریکاست....ولی به زرر ایران است چون نظارت دارن برعلیه ایران

    • حج رسول رئیسی

      ما ملت ایران از اصول خود عقب نشینی نمی کنیم

    • بدون نام

      حالا دیگه اروپا شروع کرده به صحبت از یک توافق جدید ایران نباید بر روی اروپا حساب باز کند و قاطعانه باید غنی سازی را شروع تا وقت از دست نرفته بکند معلومه از همین مطلب که حرفی از جبران خروج آمریکا نمیزنند بلکه از یک توافقدجامع میگویند همان چیزی که ترامپ میگفت

    • بدون نام

      وزیر امور خارجه فرانسه گفته ما برای پیشبرد یک توافق گسترده تر کار میکنیم این یعنی همان حرف ترامپ ایران نباید دل به اروپا خوش کند اینها با آمریکا دستشان توی یک کاسه هست ودنبال وقت کشی هستند ایران سریعا باید غنی سازی را شروع کند تا از این راه فشار بر آنها را افزایش دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج