۷۱۰۶۷۸
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

کواکبیان: دستمزد فعلی را شایسته کارگر نمی‌دانم

یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد: وقتی فرزندانم چیزی از من می‌خواهند، می‌گویم بعدا، حالا شما در نظر بگیرند کارگری که در ماه یک و دویست تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می‌گیرد کلا باید به فرزندانش بگوید بعدا. من دستمزد فعلی را شایسته کارگر نمی‌دانم.

خبرگزاری ایلنا: مصطفی کواکبیان عصر امروز در همایش نشان خدمت به قانون کار گفت: تقارن روز کارگر با شب ولایت امام زمان (عج) مصادف شده است که این امر رابه فعال نیک می‌گیرم، درست است که امام زمان ظهور نکرده است اما در میان ما حضور دارد و شاهد عملکرد ما است.

وی ادامه داد: اگر به کسی ظلمی بشود قطعا باید جواب آن را در آن دنیا بدهیم خصوصا اینکه فرد مظلوم یک کارگر باشد. من خودم کارگر نبودم اما پدرم سال‌ها کارگر بوده است. همه مصائب کارگران را می‌دانم اگر کارگر را بیمه نکرده باشند اینکه بیمه نشده باشد مزدش را نگیرد و غیره برای من آشنا است. کارفرمایی که کارگرش را بیمه نکرده و وقتی به وی اعتراض می‌‌کنیم، می‌گوید خب نکرده‌‌ام شاید خودش نخواسته است.

این نماینده مجلس افزود: کارفرمایان باید نفع طبقه کارگر را لحاظ کند و بدانند که قانون کار از آنها از کارگران حمایت می‌‌‌کنند ما اعتقاد داریم که همین قانون کار باید حفظ شود و اگر اصلاحی نیاز دارد باید این کار انجام شود.

کواکبیان با بیان اینکه من خودم ماهی شش تا هفت میلیون تومان از دانشگاه حقوق می‌گیرم و پولی از مجلس نمی‌‌‌گیرم، اظهار داشت: وقتی فرزندانم چیزی از من می‌خواهند، می‌گویم بعدا، حالا شما در نظر بگیرند کارگری که در ماه یک و دویست تا یک میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می‌گیرد کلا باید به فرزندانش بگوید بعدا. من دستمزد فعلی را شایسته کارگر نمی‌دانم.

وی اضافه کرد: کارگر شب می‌خوابد و وقتی صبح بیدار می‌شود، دلار می‌شود پنج هزار تومان لذا باید دستمزد رشد کند تا وضعیت بهتری پیش بیاید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با شعار حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برخلاف سال‌های گذشته شعارهایمان عملی شود باید ابتدا به کیفیت کالای ایرانی توجه کنیم و قیمت مناسب و کیفیت را با هم همراه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناخته

      اگر مسولین دلشون برای کارگران می سوخت فکری به حال کارگران می‌کردند . هر سال دریغ از پارسال

    • سعید

      حالا اگه این یک ودویست کامل به کاگر بدن خیلی خوبه تازه از سر ته این یک ودویست هم می زنند هیچ کس نیست طرف کارگر بگیره همه طرف کارفرما ی سرمایه داررا میگیره کسی به فکر کارگر نیست

    • بدون نام

      این چه مسخره بازی هست که حقوق کارگر را بالا می برید و از اون طرف تمام اجناس و خدمات را هم بالا می برید
      به جای بالا بردن حقوق ، قیمت اجناس و خدمات را ثابت نگه دارین ، یک کارگر ده درصد حقوقش بالا می رود از آن طرف باید بیست درصد حقوقش را بابت گرانی پیش آمده هزینه کند ، ملت را ابله فرض کردبن ، از یک طرف با کارگرهم دردی می کنید از طرف دیگر با بی مدیریتی مملکت را با خاک یکسان کزده اید و زندگی برای طبقه متوسط و محروم را جهنم . شماها سیاه نمایی می کنید از دهها جای مختلف حقوق و مزایا می گیرید بعد به دروغ عنوان می کنید در زندگیتان مشگل دارید
      وقتی وزیری می گوید سه الی چهار میلیون موجودی حساب بانکی من بیشتر نیست ، رییس جمهور باید فورا استعفایش را دستش بدهد ، وقتی وزیری نمی تواند قدزت اقتصادی داشته باشد و فکر اقتصادی برای خانواده خودش نداشته باشد ، برای مملکت چکار می خواهد بکند
      مردم بیدارند ، ولی نجیب هستند ، نجابت هم اندازه ای دارد ، از خشم خدا که نمی ترسید ، که این همه بی عدالتی می کنید ، باید از خشم مردم بترسید .

    • بدون نام

      حالا کو کار

    • بدون نام

      آقای کواکبی ترا به خدا قسم میدم راستی خودت با این حقوق که منت هم میزاری میتونی یک هفته زندگیتو بچخرونی؟ نه والله! ولی. .......... .

    • بدون نام

      کارگران باید با اعتصاب جلو شرکت های خودرو سازی بایستید خودرو را بردن بالا خودشان خوردند .

    • بدون نام

      شماهاحق‌الناس کنیدجیکاربه کارگارگران دارید

    • بدون نام

      شما از مجلس حقوق نداريد !برا رضاي خدا كار ميكنيد !بسه ديكه مردم رو جي فرض كرديد .شما هيجي كه درامد نداشته باشيد حد اقل ماهي 20الي30درامدتونه جي ميدونيد از مشغله ما كاركران كه حقوقمون اينه

    • بدون نام

      از حقوق خودت بده

    • محمدرضا بختیار

      جناب کواکبیان در کشور کسی مخالف ازدیاد دستمزد ها نیست ولی مجلس نباید در حق افراد دارای مشاغل غیر دولتی هم اجحاف نماید مجلس نباید به بهانه چند در صد افزایش حقوق و دستمزد کارگران فرافکنی کند و در ازای چند درصدد افزایش دو برابر آن به دولت اجازه بالا بردن قیمتهای کالاهای مصرفی را بدهد کجای اینکار افزایش نام دار وقشر زحمتکش را در زیر چتر منت خود قرار می دهید دیگر چنین رویه ها از کار افتاده و بی ثمر شده است

    • بدون نام

      خودشم میدونه ......... پس گفتن این حرفها دردی دوعوا نمیکنه فقط محض گفتن بوده بس

    • بدون نام

      ببینید چطور برای کارگران نوشابه وا میکنند. چون روز گارگر است.دو روز دیگه تمام این حرفها رو که زدن یادشون میرود.روز از نو روزی از نو

    • محسن

      َاّی خیداااااااااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج