جاباما
۷۰۸۰۵۳
۱ نظر
۵۰۶۴
۱ نظر
۵۰۶۴
پ

بررسی تاریخچه تقابل رئال مادرید و بایرن مونیخ

دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا، امشب با ديدار بايرن مونيخ و رئال مادريد به پايان مي رسد.

روزنامه قانون: دور رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا، امشب با ديدار بايرن مونيخ و رئال مادريد به پايان مي رسد. از آنجا كه اين تقابل بيش از هر مسابقه ديگري در بزرگ‌ترين تورنمنت باشگاهي فوتبال جهان تكرار شده است؛ بنابراين سابقه رويارويي اين دو تيم مي تواند براي اهالي فوتبال جالب و شايد مهم باشد.

درخشش مولر بزرگ و هت تريك باواريا

اولين تقابل دوتيم در نيمه نهايي ۱۹۷۶، در ورزشگاه سانتياگو برنابئو برگزار شد. قوي سپيد در ابتدا با گل دقيقه هشت مارتينز، پيش افتاد اما در دقيقه ۴۳، گرد مولر بازي را به تساوي كشاند تا اولين رويارويي اين دوتيم با تساوي به پايان برسد. در بازي برگشت، گرد مولر دو گل ديگر براي قرمزهاي باواريا زد تا اين تيم به فينال برسد و با پيروزي مقابل سنت اتين، براي سومين سال پياپي جام‌قهرماني را بالاي سر ببرد.

حذف رئال و اولين قهرماني پورتو

نيمه نهايي ۱۹۸۷، بازهم دو تيم مقابل يكديگر قرار گرفتند. در بازي رفت، بايرن مونيخ با نتيجه چهار بر يك رئال را شكست داد. در اين بازي دو بازيكن رئال در دقايق ۳۹ و ۷۲ اخراج شدند. در بازي برگشت، با وجود اينكه رئال در دقيقه ۲۸ به گل رسيد و در دقيقه ۳۰ نيز يكي از بازيكنان بايرن اخراج شد، تيم اسپانيايي نتوانست گل هاي خورده در مونيخ را جبران كند تا بايرن با وجود شكست يك برصفر در مادريد، يك بار ديگر با حذف رئال به فينال برسد. در مسابقه پاياني، پورتو تيم آلماني را شكست داد تا اولين قهرماني قاره‌اي را دشت كند.

حذف بايرن و اولين قهرماني آيندهوون

در يك چهارم نهايي ۱۹۸۸، اولين حذف بايرن توسط رئال رقم خورد. در اين سال رئال بازي رفت را سه بر دو به حريف واگذار كرد اما در بازي برگشت، توانست حريف را دو برصفر در مادريد شكست دهد تا به نيمه نهايي برسد. در مرحله نيمه نهايي، اين بار آيندهوون هلند موفق به حذف رئال شد تا با رسيدن به فينال و پيروزي مقابل بنفيكا در ضربات پنالتي، به قهرماني قاره فوتبال برسد.

آغاز قرن 21 با چهار بازي!

در سال ۲۰۰۰، رئال به عنوان صدر نشين گروهE و بايرن به عنوان تيم دوم گروه F در مرحله اول گروهي، به مرحله دوم صعود كردند و در گروه C كنار يكديگر قرار گرفتند. بازي رفت را بايرن با نتيجه چهار بر دو در سانتياگو پيروز شد و در بازي برگشت نيز رئال را چهار بر يك شكست داد تا به عنوان تيم اول اين گروه به مصاف پورتو برود. رئال نيز در مرحله بعدي حريف منچستر شد. هر دو تيم با گذر از حريفان‌شان دوباره در نيمه نهايي مقابل يكديگر قرار گرفتند. بازي رفت در سانتياگو با گل هاي آنلكا و گل به خودي يرميس، دو بر صفر به سود رئال شد. در بازي برگشت، بايرن اميدوار بود تا رئال را حذف كند اما گل دقيقه ۳۱ نيكولاس آنلكا، خط قرمزي روي روياي باواريايي‌ها كشيد و رئال اگرچه با گل هاي يانكر و البر، دو بر يك شكست خورد اما فيناليست شد تا در فينال، والنسايي را شكست دهد كه لاتزيوي قدرتمند را در يك چهارم و بارسا را در نيمه نهايي حذف كرده بود. رئال در اين سال هشتمين قهرماني اروپايي را به دست آورد.

قهرمان آلماني در ايتاليا

در سال ۲۰۰۱، بايرن با گذر از منچستر و همچنين رئال با گذر از گالاتاسراي، براي چهارمين مرتبه در مرحله نيمه نهايي حريف يكديگر شدند. بايرن با ضربه پاي چپ البر در دقيقه۵۵ توانست رئال را در مادريد شكست دهد. در بازي برگشت، ابتدا بايرن با ضربه سر البر در دقيقه هشت پيش افتاد اما در دقيقه ۱۴ لوييز فيگو بازي را به تساوي كشاند. در دقيقه ۳۴، يرميس با شوت پاي راست خود دروازه كاسياس را باز كرد تا تيمش با پيروزي دو بر يك مقابل رئال به فينال برسد. در بازي پاياني ژرمن‌ها والنسيا را كه آرسنال و ليدز را حذف كرده بود، در ضربات پنالتي شكست دادند تا در شهر ميلان به اولين قهرماني اروپايي در قرن ۲۱ برسد.

قهرماني با خاص ترين گل تاريخ فوتبال

در سال ۲۰۰۲، رئال به عنوان صدر نشين گروه C و بايرن به عنوان صدرنشين گروه D كه يوونتوس را به عنوان تيم آخر در خود داشت، حريف يكديگر در مرحله يك چهارم نهايي شدند. بازي رفت با گل هاي افن‌برگ و پيزارو در مقابل تك گل ژرمي، دو بر يك به سود تيم آلماني شد. در بازي برگشت ايوان هلگوئرا و گوتي، برد دو بر صفر رئال در سانتياگو را رقم زدند و اين تيم حريف بارسا در نيمه نهايي شد. كهكشاني‌ها با گذر از بارسا به فينال رسيدند و در يك بازي به ياد ماندني با گل اعجاب انگيز زيدان به لوركوزن، قهرماني ديگري را در قاره فوتبال به ثبت رساندند.

رئال كي‌روش و دومين قهرماني پورتو

در سال ۲۰۰۴، رئال و بايرن در مرحله يك هشتم نهايي به مصاف يكديگر رفتند. در بازي رفت، روي ماكاي در دقيقه ۷۵ ميزبان را پيش انداخت اما روبرتو كارلوس در دقيقه ۸۳ و روي يك ضربه ايستگاهي دروازه اوليوركان را باز كرد تا اين بازي با تساوي يك بر يك به پايان برسد. در بازي برگشت، رئال با شوت پاي چپ زيدان توانست باواريايي‌ها را شكست دهد و حريف موناكو در مرحله بعدي شود. رئال با هدايت كارلوس كي‌روش، در يك چهارم نهايي توسط موناكو حذف شد و اين تيم فرانسوي پس از آن با حذف چلسي خودش را به فينال رساند اما در بازي پاياني مقابل پورتو با هدايت خوزه مورينيو شكست خورد تا دومين قهرماني اين تيم پرتغالي در ليگ قهرمانان اروپا به دست آيد.

مونيخ، مسير قهرماني ميلان

در سال ۲۰۰۷، دو تيم نامدار اسپانيا و آلمان باز هم در مرحله يك هشتم نهايي حريف يكديگر شدند. در بازي رفت نتيجه پرگلي رقم خورد و رئال توانست با گل هاي رائول(۲) و نيستلروي در مقابل دو گل از سانيول و ون بومل، سه بر دو به پيروزي سخت اما شيريني دست پيدا كند. در بازي برگشت، روي ماكاي در دقيقه يك، دروازه كاسياس را باز كرد تا چراغ حذف رئال از همان ابتدا روشن شود. در ادامه لوسيو در دقيقه ۶۷ و با ضربه سر، اندوخته هاي بايرن را بيشتر كرد به طوري‌كه گل ون نيستلروي در دقيقه۸۳ كه روي ضربه پنالتي به دست آمد، نيز نتوانست گره كار كهكشاني‌ها را باز كند و بايرن به مرحله يك چهارم نهايي صعود كرد. در اين مرحله، تيم آلماني مقابل ميلان قرار گرفت و حذف شد. ميلان در نيمه نهايي نيز منچستر را حذف كرد تا در فينال، حريف ليورپول شود و با پيروزي دو بر يك مقابل اين تيم، آخرين قهرماني در اروپا را به ثبت برساند.

13 سال پس از تاريخي ترين فينال اروپا

۲۰۱۲. در اين سال رئال و بايرن به خوبي نيمه نهايي را داغ كردند. در بازي رفت بايرن با گل هاي ريبري و گومز در مقابل تك گل اوزيل به پيروزي رسيد. هر سه گل اين ديدار با شوت پاي راست به دست آمد! در بازي برگشت، رئال در دقايق ۶ و ۱۴ توسط رونالدو پيش افتاد اما آرين روبن در دقيقه ۲۷ براي بايرن گلزني كرد تا دو تيم بازي را با همين نتيجه در دقيقه ۱۲۰ به پايان برسانند. در ضربات پنالتي، قرمزهاي باواريا پيروز شدند تا حريف چلسي در فينال شوند. چلسي كه در نيمه نهايي بارساي قدرتمند را حذف كرده بود، ۸۳ دقيقه با زحمت و تلاش دروازه اش را بسته نگه داشت اما در اين لحظه، مولر دروازه آبي‌هاي لندن را باز كرد تا همه چيز براي جشن قهرماني ژرمن‌ها مهيا شود. اين شادي تنها پنج دقيقه دوام داشت و دروگبا در دقيقه ۸۸ تبديل به كابوس آلمان شد. او علاوه بر اينكه بازي را به تساوي كشاند، در ضربات پنالتي نيز آخرين پنالتي چلسي را به گل تبديل كرد تا حكم قهرماني تيم لندني در شهر مونيخ امضا شود. اين قهرماني چلسي شبيه قهرماني منچستر در سال۹۹ بود كه در آن بازي، بايرن در دقيقه۹۳ شكست خورد!

دسيما در داربي مادريد

سال ۲۰۱۴، ششمين رويارويي دو تيم در نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا رقم خورد. رئال در اين سال، يكه تازي در اروپا را با حذف يووه از گروه B ‌ شروع و به همراه گالاتاسراي به مرحله يك هشتم صعود كرد. بايرن نيزبه عنوان صدرنشين گروه D و به همراه منچسترسيتي به دور بعد راه يافت. رئال با حذف شالكه و دورتمند، حريف بايرني شد كه آرسنال و منچستر را حذف كرده بود. در بازي رفت، گل كريم بنزما در دقيقه ۱۹ كافي بود تا يك پيروزي خانگي براي مردان آنجلوتي به دست آيد. در بازي برگشت، كهكشان مادريد در مونيخ گرد و خاك به راه انداخت و با دو ضربه سر از راموس و يك شوت و يك ضربه ايستگاهي از رونالدو، باخت چهار بر صفر را به تيم ميزبان تحميل كرد. تيم مادريدي در فينال مقابل همشهري خود كه پيش از اين، ميلان، بارسا و چلسي را حذف كرده بود، قرار گرفت و موفق شد نتيجه چهار بريك را در داربي مادريد ثبت كند و دهمين قهرماني اروپايي را در شهر ليسبون جشن بگيرد.

رونالدو، كابوس مونيخ

يك چهارم نهايي سال ۲۰۱۷، سومين رويارويي دو تيم در اين مرحله از ليگ قهرمانان محسوب مي‌شود. در بازي رفت، بايرن با ضربه سر ويدال در دقيقه۲۵، پيش افتاد اما در ادامه رونالدو (۴۷ و ۷۷) دو گل به ثمر رساند تا يك پيروزي ارزشمند نصيب مردان زيدان در سرزمين ژرمن ها شود. در بازي برگشت، ضربه سر لواندوفسكي در دقيقه ۵۳ بايرن را پيش انداخت اما رونالدو در دقيقه ۷۶ بازي را به تساوي كشاند تا دو تيم كارشان را در وقت هاي اضافه ادامه دهند. رئال در دقايق ۱۰۵ و ۱۱۰ توسط رونالدو و همچنين ۱۱۲ توسط آسنسيو به گل رسيد تا يك باخت چهار گُله ديگر را به تيم اول كشور آلمان تحميل كند. در نيمه نهايي، رئال حريف آتلتيكو شد و با پيروزي در ضربات پنالتي به فينال رسيد. در بازي پاياني بوفون و يارانش خيلي به قهرماني اميدوار بودند و حتي گل زيباي مانزوكيچ در دقيقه۲۷، اين نويد را به ايتاليا و ايتاليا دوستان مي داد اما رونالدو(۲۰و۶۴)، كاسميرو(۶۱) و آسنسيو(۹۰) براي رئال گلزني كردند تا اين تيم با كسب دوازدهمين قهرماني در اروپا، دست نيافتني شود!

آمار كلي

امشب اين دو تيم براي بيست و پنجمين بار به مصاف هم خواهند رفت. در مجموع بازي هاي برگزار شده، آمار جالبي براي هر دوي آن‌ها وجو دارد و طبق آمار نمي‌توان گفت كدام يك عملكرد بهتري داشته است. رئال و بايرن در اين بازي ها، صاحب ۱۱ پيروزي و دو تساوي هستند. هر دو تيم در بازي‌هاي خانگي ۹ برد، يك تساوي و دوباخت و در بازي‌هاي بيرون از خانه اي كه مقابل هم برگزار كردند، دو پيروزي، يك تساوي و ۹ باخت را تجربه كرده اند. تنها در آمار گلزني است كه رئال برتري كمرنگي دارد. كهكشاني ها در مجموع اين ۲۴ بازي، ۳۷ گل (شامل ۲۱گل در خانه، ۱۶ گل در زمين حريف) به ثمر رسانده اند و در مقابل، قرمزهاي مونيخ ۳۶ بار (شامل ۲۵ گل در خانه، ۱۱گل در زمين حريف) دروازه حريف را باز كرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رئال

      داداچ رئال تو نیمه نهایی با اتلتیکو پنالتی نداشت اون فینال 2016 بود... اشتب ننویس بی سواد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج