جاباما
۷۰۳۸۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توصیه‌های حسین مرعشی برای انتخاب شهردار

انتخاب شهردار براي پايتخت كشور اهميت بسيار زيادي دارد و فكر نمي‌كنم در ميزان اهميت نحوه انتخاب شهردار تهران اختلافي وجود داشته باشد اما با توجه به شرايط كنوني سه توصيه به كساني دارم براي كساني كه مي‌خواهند ظرف چند روز آينده دست به انتخاب شهردار بزنند.

حسین مرعشی در اعتماد نوشت: انتخاب شهردار براي پايتخت كشور اهميت بسيار زيادي دارد و فكر نمي‌كنم در ميزان اهميت نحوه انتخاب شهردار تهران اختلافي وجود داشته باشد اما با توجه به شرايط كنوني سه توصيه به كساني دارم براي كساني كه مي‌خواهند ظرف چند روز آينده دست به انتخاب شهردار بزنند. به نظرم اولين نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد پذيرش شرايط موجود و تلاش براي فعاليت در همين شرايط است. به روشني مشخص است كه ما از زمان وقوع اتفاقات سال ٨٨، براي اينكه بتوانيم با نهادهاي بالادست نظام به مفاهمه برسيم، با محدوديت‌هايي مواجه بوده‌ايم اما به هر حال پذيرفته‌ايم كه با وجود اين مشكل، در مسير اعتلاي ايران و خدمت به مردم قدم‌برداريم.

وقتي چنين موضوعي را پذيرفتيم طبيعتا بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه با كمترين حاشيه به رفع مشكلات مردم بپردازيم. نبايد زانوي غم بغل كنيم و در مواجهه با هر مشكل و فشاري كنار بكشيم و بگوييم يك عده‌اي نمي‌گذارند ما كار كنيم. اين رفتارها مساله‌‌هاي ما را حل نمي‌كند بلكه بايد با همه سختي‌ها كاري كه به عهده گرفته‌ايم به عنوان يك وظيفه ملي انجام بدهيم و همه اينها را گفتم كه تاكيد كنم انتخاب شهردار تهران نبايد بهانه‌اي براي زنده شدن مناقشه‌هاي قديمي باشد بلكه بايد طوري عمل كنيم كه روابط‌مان با ساير نهادهاي حكومتي بهبود پيدا كند. اين اولين ضرورت كار است. دومين نكته‌اي كه بايد در انتخاب شهردار به آن توجه كرد قابليت‌هاي مديريتي فرد منتخب است. دوستان ما بايد توجه كنند و كسي را به عنوان شهردار تهران انتخاب كنند كه جسارت، توان و قابليت اجراي وظايفي كه بر عهده‌اش گذاشته مي‌شود داشته باشد. نبايد صرفا به اسم‌ها توجه كنيم، يعني در عين حال كه بايد فردي انتخاب شود كه سابقه‌اش در شان شهرداري تهران است، بايد از توانايي‌هاي مديريتي خوبي هم برخوردار باشد. سومين مساله كه بايد مد نظر قرار گيرد، خوشنامي شهردار منتخب است. با توجه به آنچه كه در شهرداري تهران گذشته است، بايد فردي به عنوان شهردار جديد انتخاب شود كه به پاكدستي و شفافيت مالي معروف باشد و اين خصوصياتش براي همه مسجل شده باشد. در غير اين صورت بعيد است كه فرد منتخب بتواند چنان كه بايد و شايد آنچه در طول سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده جبران كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج