جاباما
۷۰۳۵۲۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نصب سومین خط آزمایشی هایپرلوپ جهان

از سال گذشته که بحث نصب و راه اندازی خطوط هایپرلوپ در جهان به طور جدی مطرح شد، تا به حال اطلاعات جدید چندانی در این زمینه منتشر نشده بود.

خبرگزاری مهر: از سال گذشته که بحث نصب و راه اندازی خطوط هایپرلوپ در جهان به طور جدی مطرح شد، تا به حال اطلاعات جدید چندانی در این زمینه منتشر نشده بود.

نصب سومین خط آزمایشی هایپرلوپ جهان

به گزارش ورج، اما حالا خبر می رسد که شرکت هایپرلوپ راه اندازی سومین خط آزمایشی خود را در فرانسه به طول یک کیلومتر آغاز کرده است.

این شرکت می گوید تکمیل خط یادشده در دو مرحله صورت می گیرد. در مرحله اول یک سیستم بسته به طول ۳۲۰ متر احداث می شود که تا پایان امسال عملیاتی می شود و در مرحله دوم سیستم کاملی به طول یک کیلومتر نصب و راه اندازی می شود.

نصب این خط انتقال مسافر در ارتفاع ۵.۸ متری زمین صورت می گیرد و انتظار می رود عملیات اجرایی آن تا سال ۲۰۱۹ تکمیل شود. در قالب سیستم اعزام مسافر هایپرلوپ از کپسول های بزرگی استفاده می شود که در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست با سرعت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت به حرکت درمی آیند.

هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند. حرکت در خلاء میزان اصطکاک را هم به صفر می رساند. هزینه بسیار بالای بهره برداری از هایپرلوپ، موانع زیست محیطی و آلودگی صوتی بالا از جمله موانع عملیاتی شدن کامل چنین طرحی است.

الون ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پال، و اسپیس‌ایکس چنین ایده ای را مطرح کرده است. تولید کپسول های هایپرلوپ در اسپانیا در جریان است و پیش بینی می شود تکمیل آن تا تابستان امسال به طول بینجامد.

این اولین خط هایپرلوپ در اروپا محسوب می شود. دو خط دیگر در بخش هایی از لاس وگاس و کالیفرنیا عملیاتی شده بودند. سرعت انتقال مسافر در خطوط فعلی از ۳۸۷ کیلومتر در ساعت فراتر نمی رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا معینی

      رییس شرکت تسلا آیلان ماسک هست... اشتباه قید شده

    • بدون نام

      عربستان و اماراتم در حال نصب هستن. ما ایران گرفتار تولید پرایدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج