جاباما
۷۰۳۵۱۳
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

خودمان را سوژه دنیا می کنیم

تیم ملی فوتبال ایران درحالی خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند که هنوز از پیراهن رسمی خود برای این مسابقات رونمایی نکرده و همین امر انتقاداتی را به همراه داشته است.

خبرگزاری مهر: اتفاقات تلخ دوباره تکرار می‌شود. سوژه های آزار دهنده ورزش ایران دوباره نقل محافل خبری می‌شود. ماجرا دوباره به پیراهن و لباس برمی‌گردد. درست مثل المپیک و درست مثل دوره‌های گذشته حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی.

ماجرا کاملا تکراری است؛ کج‌سلیقگی و بی‌تدبیری و مدیریت ضعیف برای انتخاب یک لباس و یک پیراهن که از نگاه همه مقدس است اما کمترین توجهی به آن نمی‌شود. ظاهرا مقدس بودنش فقط برای مصاحبه‌های آقایان است. آنجا که باید برای مقدس بودنش سنگ تمام بگذارند کار را به افرادی سپرده‌اند که بیشتر دنبال سود بردن از قراردادها و نفع مالی‌شان هستند تا ادای دین به مقدس بودن!

پیراهن تیم ملی فوتبال ایران بازهم سوژه شده است. این بار هم به بدترین شکل ممکن و همراه با انتقادات به حق. کسی تعریف و تمجید نمی‌کند. چون اصلا تعریفی نیست! اصلا شایسته تمجید نیست. آن از انتخاب برند البسه تیم ملی و آن قرارداد برای کیفیت درجه چندمی و آن واسطه گری، این هم از طراحی و توجیهات نامعقول و غیرعقلانی برای بی‌تدبیری‌های که صورت گرفته است.

درحالی که ماه‌هاست حضور تیم ملی فوتبال ایران قطعی شده و کمتر از دوماه به حضور در این رویداد بزرگ باقی مانده، پیراهن تیم ملی هنوز رونمایی نشده و حرف و حدیث در این مورد به اوج خودش رسیده است. فدراسیون هم واکنش رسمی نداشته و افرادی هم که داشته اند کار را بدتر کرده اند و بر بی تدابیری مهر تایید زده اند.

گره ای که می شد چند ماها قبل با دست باز کرد حالا به دندان کشیده شده است و ظاهرا نمی شود با دندان هم بازش کرد. حالا اوضاع پیچیده تر از آن شده که فدراسیون بتواند به راحتی از این پیراهن رونمایی کند. حالا مقصر کیست هنوز مشخص نیست و شاید مثل موارد دیگر هیچ وقت هم مشخص نشود!

آنچه مسلم است بی تدبیری و سوء مدیریت در انجام کار ساده ای است که می توانست به یک نقطه مثبت و انرژی بخش از سوی فدراسیون فوتبال منجر شود و روحیه و انگیزه بازیکنان تیم ملی را هم بالا ببرد. اما حالا به چماقی بر سر فوتبال تبدیل شده که نه تنها کمکی به انگیزه بازیکنان نمی کند بلکه موجی از انتقادات را نیز به همراه داشته است. این همه بی تدبیری و سوء مدیریت را از کجا آورده فدراسیون فوتبال؟

یعنی در مجموعه بزرگ فدراسیون فردی پیدا نمی شد که از ماهها قبل به فکر منافع ملی و حفظ شان پیراهن تیم ملی بود؟ یعنی مهدی تاج اینقدر تدبیر نداشت که مستقیم به ماجرای تیم ملی ورود کند و اجازه ندهد برخی افراد برای رسیدن به منافع شخصی شان چنین بلایی سر انتخاب یک پیراهن بیاورند؟ یعنی موضوعی به این مهمی برای فدراسیون پیش پا افتاده بود که کار را رها کند و حالا به چه‌کنم چه‌کنم بیافتد؟

الان چه کسی پاسخگوی این کم کاری و نامدیریتی است؟ چه کسی مسئولیت این کار را می پذیرد که با اعتبار تیم ملی فوتبال ایران بازی شده و پیراهن تیم ملی به سوژه طنز اهالی این رشته تبدیل شده و قطعا همچنان ادامه هم خواهد داشت؟

تا کی قرار است برخی افراد از کنار این قراردادها سود شخصی ببرند و صدای کسی هم در نیاید؟ تا کی قرار است با مسائل مهم و تاثیرگذاری مثل انتخاب پیراهن تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی بازی شود؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ چرا کسی سوال و جواب نمی کند از فدراسیون؟ چرا کسی به فکر اعتبار فوتبال ایران نیست؟ شاید همه دنبال قرارداد جدید و منافع جدید هستند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به قول داش علی کریمی .....تاوقتی شما ها هستید توی این فوتبال ما رنگ خوشی رو نمیبینیم ....واقعا اینا مدیرهایی هستن که تخصص فوتبالی ندارن وفقط منافع خودشون رو ترجیح میدن به منافع ملی ....
      به امید روزی که توهمه زمینه ها افراد متخصص جای این افراد روبگیرن

    • بدون نام

      خب تاج و ساکت اگه زدوبند نکنن پس چطوری پولدار بشن؟ها چطوری؟

    • مهرزاد

      جمع کنید بابا مردم دارن از گشنگی میمیرن انوقت شما دنبال رونمایی از طرح و لباس تیم ملی با برند های روز دنیا هستید برید ببینید همین تیم ملی سه بار تو اسیا با چه لباسی قهرمان شده تف به این فوتبال کثیف و لجن آخر شدن تو جام جهانی این ادا و اطوار ها را نداره که

    • حمید

      تا وقتی تو سطوح میریتی بی سوادی و دزدی و بخوربخور باشه همینه که هست،فکر میکنید کسی که راس کارای مدیریتی فدراسیون نشسته چه تخصصی در زمینه فعالیتش داره،اصلا از این بیسوادا چه توقعی میشه داشت،،اینا چمیدونن بِرَند چیه،،مدل چیه،،شیک بودن و زیبایی چیه،فقط بزارید پیشونیشونو داغ کنند و ظهر که میشه وضو بگیرن و برای گول زدن خدا و ملت برن مسجد ادارشون دو رکعت نماز ریاکاری بخونن،،،چه انتظارایی از این قماش داریدا،،،،،،

    • @cocain.m1368

      دلبخواهی نظراتو ثبت میکنین دیگه

    • بدون نام

      برترینها چرانظرات روسلیقه ای چاپ میکنی؟

    • بدون نام

      عجب آشفته بازاریه فدراسیون

    • بدون نام

      کجای فوتبال مادرست است که لباس تیم ملی درست باشد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج