جاباما
۶۹۷۶۲۶
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

کارخانه ایران سیلندر با ۸۰ کارگر تعطیل شد

یک منبع خبری در کارخانه ایران سیلندر از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری بیش از ۸۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: یک منبع خبری در کارخانه ایران سیلندر از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری بیش از ۸۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

منابع کارگری ما در کارخانه ایران سیلندر گزارش کردند، این واحد تولیدی که در زمینه تولید انواع کپسول و سیلندرهای گاز در شهرستان ری در استان تهران فعالیت دارد، از اول فروردین ماه سال جاری (۹۷) به دلیل مشکلاتی که در زمینه تولید دارد، تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکار شده‌اند.

این کارگران که به صورت میانگین بین ۱۵سال سابقه کار دارند، درباره وضعیت خود می‌گویند: مجموع ۸۰ کارگر این واحد تولیدی که بعد از تعطیلات نوروز با درهای بسته کارخانه مواجه شدند، هم‌اکنون بیکارند و وضعیت مشخصی ندارند. به همین دلیل روز گذشته برای پیگیری وضعیت شغلی‌مان مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان ری دست به تجمع زدیم.

کارگران می‌گویند پیش از این شرایط تولید در کارخانه ایران سیلندر بسیار خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده، برای کارگران نامعلوم است.

آنها با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات بوجود آمده بارها به نهادهای دولتی مستقر در شهرستان ری مراجعه کرده‌اند، در ادامه گفتند: باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا کارفرمای با بازگشایی کارخانه امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند.

به گفته کارگران ایران سیلندر، کارفرمای این واحد تولیدی در عین واحد مالک یک کارخانه دیگر در قزوین است که از کارگران خواسته برای اشتغال دوباره باید به قزوین مهاجرت کنند.

ایران سیلندر به دلیل زیان انباشته تعطیل اعلام شد

در این زمینه مهدی آبادی (مدیرعامل کارخانه ایران سیلندر) گفته است: ما تصمیم گیرنده اصلی نیستم بلکه تصمیمی بود که سهامداران برای تعطیلی کارخانه گرفته‌اند.

به گفته وی؛ چون این شرکت جزو ماده ۱۴۱ قانون تجارت است و زیان انباشته آن هم بیش از پنج و نیم برابر سرمایه اولیه است، سهام‌داران می‌توانند از ادامه کار منصرف بشوند.

مهدی آبادی اظهار کرد: این شرکت از سال ۸۵ درگیر زیان می‌شود و تلاش زیادی کرد تا بتواند این زیان را جبران کند حتی دوبار افزایش سرمایه داد اما به نتیجه نرسید.

وی دلیل این زیان را تقاضای پایین دانست و گفت: همه جا لوله‌کشی گاز صورت گرفته و نیاز به سلندر گاز مایع در مناطق مختلف کشور کمرنگ‌تر شده، از طرف دیگر چهار سال است که انجمن صنفی گاز مایع کشور نرخ آن را تغییر نداده است.

او همچنین در مورد تولید محصولات جدید خاطرنشان کرد: این شرکت به دلیل تکنولوژی قدیمی نمی‌تواند محصولات جدیدی تولید کند حتی برای تحقق این کار از کارشناسان خبره دعوت کردیم و همه آن‌ها بر این باور بودند که نمی‌توان محصول جدیدی تولید کرد.

مهدی آبادی در مورد وضعیت مطالبات کارگران ایران سیلندر گفت: مطالبات کارگران این کارخانه فبل از آغاز سال جدید پرداخت شده است.

دبیرخانه کارگر شهرستان ری نیز با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان استانی و کشوری نسبت به اخراج ۸۰ کارگر شرکت ایران سیلندر، تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی را نشانه ناتوانی مسئولان در حفظ اشتغال موجود دانست.

علی ترکاشوند گفت: تعطیلی یکی از مهمترین واحدهای صنعتی شهرستان محروم ری در مقطعی که تبلیغات شعار حمایت از کالای ایرانی را سرلوحه اشتغالزایی قرار داده‌ایم، خود گواه عملکرد دستگاه اجرایی در بازار کار است.

به گفته وی، مهم‌ترین وظیفه دولت در سال حمایت از کالای ایرانی، حفظ «اشتغال موجود» است و پس از آنکه در این زمینه موفق عمل کرد، از دولت انتظار می‌رود که به سراغ «ایجاد اشتغال» برود.

ترکاشوند با ذکر مثالی ادامه داد: اخراج کارگران ایران سیلندر با سوابق کاری بیش از ۱۵سال، به معنی نابودی تجارب ارزشمند ده‌ها کارگر متخصص صنعتی است و پیام این اخراج برای سایر کارگران جوان که در انتظار فرصت شغلی هستند نابودی انگیزه کار و کسب تجربه است.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری با بیان اینکه اخراج کارگران قراردادی در آستانه نو و بعد از ایام تعطیلات نوروز به یک روند تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر این کارگران برای پیگیری مطالبات خود می‌توانند به‌طور قانونی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح شکایت کنند و از این طریق با تشکیل پرونده پیگیر مطالبات معوقه و بازگشت به کار خود شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانی

      من یه دختر
      ۲۸ ساله هستم ،به دلیل بیکاری از زندگی نا امید شدم با داشتن مدرک کارشناسی هیچ کاری برام پیدا نمیشه وای به حال اینا که با ۱۵ سال سابقه بیکار شدن

      پاسخ ها

      • بهروز

        خواهر نازنینم
        ماکشتی شکسته گانیم
        نجات دهنده مرده است

    • ما کارگر درمانده

      ما قبل از عید داشتیم کار میکردیم کارفرمای ما امد گفت هر کس می خواد کار کند باید بیاد کاغذ امضا کند که ما حق حقوق مان را گرفتیم تمام کارگرها رفتند امضا دادند بعد از عید گفتند دیگه نیاید حالا کارگرها ماندنند چکار کنند

    • رفیعی

      مردم خانواده دارن بعدا بااین مشکل چرتعطیل کردن برین شکایت کنید حیفه بعدا حالا بیکارکم داریم زیانم میشه مگه شایدم باشه الان حرف بزنیم بدمیشه

    • بدون نام

      باعث تاسف است

    • بدون نام

      هانی اسم مرد هست و هانیه اسم خانم
      هانیه خانم بشین تو خونه
      شوهر که کردی وخانه دار شدی
      آقاتون چشمش کور و دندش نرم کار میکنه
      تو هم خانه داری کن

    • ir.motori

      خاک توسر ملت ما که تو این مملکت به دنیا اومدیم همه کارخانه ها تعطیل جوونا بیکار مردها بیکار پول توجیب دولتمردان رانتخوارها

    • سعید

      هانی جان ازدواج نکردی

      پاسخ ها

      • خر شناس

        سعید جان بتو چه که ازدواج کرده یا نه؟ !!!خخخخخخخ

    • علی

      خدا به داد همه برسد

    • بدون نام

      اینا که همش آمار اقتصاد خوب به گوش مردم فرو میکنند.البته مردمی که موافق این دولت هستن و خوب دارن سود میبرن.

    • بدون نام

      داداش گلم دیگه از تأسف گذشته الأن حال مردم داره بهم میخوره هی میارن بالا از دست مسئولین بو گندش همه جا پخش شده .فقط موندم این مسئولین چقدر پوست کلفت هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تصمیم‌جمعی‌لازم‌است!!!!!!!

    • محمد

      با سلام
      تکنولوژی هم مثل لباس بعد از مدتی کهنه می شود و باید دور انداخته شود. هر تکنولوژی عمری دارد. نوآوزی تکنولوژی مهم است که انجام نمی شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج