جاباما
۶۹۷۰۸۵
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

۱۰ ماده غذایی برای افزایش شیر مادر

برای رسیدن به یه نتیجه ی مطلوب بهتره که مادران دقت کنن غذاهای مضر در دوران شیردهی رو مصرف نکنن و مواد غذایی مناسب شیردهی رو بشناسن. در ادامه ی مطلب برخی از مواد غذایی و داروهای گیاهی که به افزایش شیر مادر کمک میکنه رو بهتون معرفی میکنم.

وب سایت دونفره: شاید بشه گفت تغذیه نوزاد با شیر مادر یکی از بزرگترین و مهمترین دغدغه های یک مادر بعد از تولد نوزادش بشمار میره. برخی از مادران برای افزایش میزان شیر خود و سیر کردن نوزاد به انواع و اقسام داروها و مواد غذایی روی میارن و گاهی موفق میشن و در بعضی موارد هم به بن بست میرسن.

تغذیه ی نوزاد با شیر مادر باعث بالارفتن مقاومت بدنش در برابر بیماری ها میشه و تا سن دو سالگی توصیه میشه که حتما بچه ها از شیر مادر در کنار غذاهای دیگه تغذیه بشن.

۱۰ ماده غذایی برای افزایش شیر مادر

برای رسیدن به یه نتیجه ی مطلوب بهتره که مادران دقت کنن غذاهای مضر در دوران شیردهی رو مصرف نکنن و مواد غذایی مناسب شیردهی رو بشناسن. در ادامه ی مطلب برخی از مواد غذایی و داروهای گیاهی که به افزایش شیر مادر کمک میکنه رو بهتون معرفی میکنم.

جو دوسر مناسب برای دوران بارداری و شیردهی

جو دوسر سرشار از انرژیه و بخاطر داشتن فیبر درون خودش هضم آسونی داره، اگه در دوران بارداری تو رژیم غذاییتون از جو دوسر استفاده میکنین بهتره بدونین میتونه در پیشگیری از ابتلا به دیابت بارداری هم کمکتون کنه. برای استفاده از جو دوسر میتونین از بلغور یا آرد اون استفاده کنین، میتونید در وعده صبحانه از آردش کلوچه درست کنید و تاثیر فوق العاده اون رو در افزایش شیر ببینین. آش جو هم میتونه گزینه خوبی برای طرفداران انواع آش باشه.

برگ اسفناج و چغندر مفید برای افزایش شیر مادر

برگ های اسفناج و چغندر حاوی آهن، کلسیم و اسید فولیک هستن. این برگهای سبز برای مادرانی که دچار کمخونی اند بسیار مفیده، همچنین برای تقویت بدن کودکان میشه ازش استفاده کرد. اسفناج حاوی برخی مواد شیمیایی گیاهیه که میتونه به پیشگیری از سرطان پستان کمک کنه. برای مصرف این برگ ها میتونین به عنوان سبزی سوپ ازش استفاده کنید یا در تهیه نون اونها رو به کار ببرین و یا با تهیه آش سبزی بیشتر از این دو نوع سبزی بریزید و هم طعم بهتری رو تجربه کنید هم شاهد زیاد شدن حیرت آور شیر مادر باشین.

سیر یک شیرافزای طبیعی

سیر به عنوان بهترین ماده ی غذایی برای افزایش شیر مادر محسوب میشه، و بین مادران بعنوان بهترین شیر افزا شناخته میشه. مصرف سیر مانع ابتلا به انواع سرطان میشه. ایرانی ها به خوبی میدونن از این ماده غذایی چطور باید استفاده کنن، چرا که دستور غذاهای خوش طعم و خوش عطر قدیمی و اصیل ایرانی پر از این ماده غذایی پر خاصیته و نیاز به مثال برا مصارفش نداره.

مواد غذایی دردسر ساز در دوران شیردهی

چه غذاهایی در دوران شیردهی میتونه به نوزاد رو اذیت کنه و چه مواد غذایی در دوران شیردهی دردسر ساز هستند. برای مصرف چه مواد غذایی در شیردهی باید دقت کرد....

یک لیوان آب هویج همراه با صبحانه یا ناهار، تاثیر زیادی در افزایش شیر خواهد داشت. هویج هم مثل اسفناج دارای ویژگی های پرورش شیره. هویج بخاطر داشتن ویتامین A که مکمل شیردهیه، کیفیت شیر ​​رو افزایش میده. شما میتونید هویج رو خام یا بخار پز شده و یا در سوپ مصرف کنید.

در دوران شیردهی آب فراوان بنوشید

تصور میشه مصرف مایعات مثل آب و آبمیوه میتونه شیر رو افزایش بده. این راه فقط مقدار کل شیر رو در هر بار که مصرف مایعات زیاد داشته باشین افزایش میده. این راه مانع از کم شدن آب بدن میشه و جایگزین مایع از دست رفته در طول شیردهی میشه هنگامی که تشنه هستید یا حتی قبل از اینکه کودک رو شیر بدید، حتما یک لیوان آب یا آبمیوه بنوشید.

جو

جو نه تنها شیر رو افزایش میده، بلکه باعث میشه بدن شما هیدراته بشه. پس به مصرف جو در رژیم غذایی هفتگی توجه بیشتری داشته باشین و از این ماده غذایی بی نظیر غافل نشید.

مارچوبه

مارچوبه غذای ضروری برای مادران محسوب میشه و دارای فیبر زیادیه. همچنین دارای ویتامین A و K میباشد. مصرف این گیاه به بدن کمک میکنه که هورمون هایی که بر روی شیردهی موثرن در مادران شیرده بیشتر شده و عملا شیردهی رو تحریک کرده و افزایش بده.

برگه زرد آلو میان وعده ای سالم برای مادران شیرده

درحین و بعد از بارداری عدم تعادل هورمونی یک مسئله ی رایجه که ممکنه برای هر خانومی اتفاق بیفته، برگه ی زرد آلو دارای مواد شیمیایی خاصیست که سطح هورمون رو به حالت تعادل میرسونه و بدن رو متعادل میکنه. زردآلو غنی از کلسیم و فیبره و به افزایش ارزش غذایی شیر کمک میکنه. از برگه زرد آلو میتونید بعنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید.

بادام

بادام سرشار از امگا 3 و ویتامین E است. فایده ی ویتامین E اینه که باعث بهبود خارش ناشی از علائم کششی بارداری میشه و امگا 3 به تقویت هورمونهای شیردهی کمک میکنه تا شیر بیشتری تولید بشه. بادام میانوعده ی مناسبی برای هر سن و سالیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج