اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۹۶۱۹۱
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا فیلترینگ تلگرام ابزار بازی با روان مردم شد؟

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که انتشار اخبار ضد و نقیض از مراجع غیر مسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است، گفت که نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را بعنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب بهم ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که انتشار اخبار ضد و نقیض از مراجع غیر مسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است، گفت که نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را بعنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب بهم ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

علیرضا رحیمی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن تلگرام، گفت: خبر فیلتر شدن تلگرام تا پایان ماه جاری از سوی مرجع مسئولی بیان نشده و بیش از اینکه بار خبری داشته باشد تاثیر آشفته سازی روانی و ایجاد نگرانی در بین مردم داشته است.

وی افزود: فیلترینگ تلگرام با هدف تامین فضای بیشتر و ایجاد انحصار برای شبکه های اجتماعی ایرانی با ابزار اخراج و فیلترینگ سایر شبکه ها از جمله تلگرام خارج از قواعد رقابت سالم بوده و صرفا به بی اعتمادی بخش قابل توجهی از مردم منجر می شود.

وی ادامه داد: رویکرد تصمیم سازان در حوزه های مختلف نباید بگونه ای شود که مردم احساس ناامنی و بی اعتمادی داشته باشند. دستگاه‌های مسئول، قیم مردم نیستند و نباید بعضی تصمیمات منجر به هجوم بیشتر مردم به شبکه ها و پیام رسانهای خارجی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «پس از حوادث دیماه ۹۶ حساسیت سیاسی و امنیتی نسبت به تلگرام بیش از حد واقعی آن بزرگنمایی شده است»، گفت: در شرایطی که تلگرام به یک ضرورت در مناسبات اجتماعی مردم از همه تفکرات و سلائق فکری تبدیل شده است اخبار ضد و نقیض از مراجع غیر مسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است.

وی اضافه کرد: نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را بعنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب بهم ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز عقیده کرد: سروش و سایر شبکه‌های مجازی به موازات رسانه ملی بی وقفه و محدودیت در حال فعالیت هستند و افزایش مصنوعی و حبابی مخاطبان با اهرم بستن فضای رقابت، خدمتی به شهروند ایرانی بشمار نمی‌رود.

وی اعتماد را مهمترین رکن تصمیم گیری برای شهروندان جهت استفاده از شبکه های ایرانی دانست و گفت: بجای ایجاد انحصار بلاوجه برای شبکه های داخلی باید تقویت اعتماد مردم و شهروندان اولویت اول در مراجع تصمیم گیر باشد.

وی در پایان افزود: در رقابت تلگرام و سروش مهمترین عامل تعیین کننده در موفقیت آنها استقبال مخاطبان و مردم است نه انحصار و فیلترینگ و اخراج یکی بنفع دیگری.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفیعی نسب

      اخه چرا حرف ادم قبول نمیکنید تلگرام میخوامصد سال سیاه نباشه ولی روان ما درخیلی چیزهابهم میخوره که اینکه من دارم چند ورزه مینالم اینکه روان مردم وارامش بهم بزن براشون اصلا مهم نیست فقط به فکر منافع خودشان هستن ازفیلترشکن هم استفاده نمیکنم

    • ali Katrina

      جمله آخرش خیلی قشنگ بود.

    • منصور

      کمی به اصلاحات امید داشتیم که از آن هم ناامید شدیم و

      دیگه از دست شما خسته ایم

    • کیان

      اینقدر مشکلات سخت و پیچیده در زندگی هممون هست ، که مشکل حل شدنی فیلتر تلگرام توش گمه
      فیلتر تلگرام که با یه فیلتر شکن حل میشه ، ای کاش همه مشکلات به همین سادگی حل می شد
      مسئولین هم بدونن دوره فیلترگذشته ، عصر عصره تکنولوژیه
      هر محدودیت و فیلتری با فیلتر شکن رفع میشه
      مردم دوست ندارند با نصب پیام رسانی داخلی تنهاییشون بهم بخوره و حریم خصوصیشون شکسته بشه
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز اگر قرار به در دسترس قرار گرفتن اطلاعات شخصی در اختیار سازمان های اطلاعاتی است چرا شما به سازمان های کشور های بیگانه وبعضا دشمن اعتماد می کنید ولی به سازمان های داخلی نه اگر میشود توضیح بفرمایید

      • بدون نام

        دوست عزیزی که میگی بهتره اطلاعاتمون دست خودیا بیافته تا دشمن در جوابت بگم که
        آدم از دشمن بخوره انتظارشو داره ولی از خودی خوردن آدمو قفل میکنه

    • بدون نام

      همنطور که با روان راندخوارا اختلاس گرا بازی میکنه با روان مردم که دستشون رو میکنه بازی مکنن

    • بدون نام

      چون تنها دلخوشی مردم تلگرامه.اون هم باید ازشون گرفته بشه

    • بدون نام

      من زمانی از تلگرام داخلی استفاده میکنم که حقوق شهروندی من رعایت شود .در ترس دلهره زندگی نکنم

    • بدون نام

      مگه مهمه روان ماارام باشه یا عصبانی باشیم

      پاسخ ها

      • یعقوب خلیلی قوشچی

        دقیقا درسته

    • بدون نام

      اشتباه پشت سر هم

    • بدون نام

      ماکجایم دنیا کجاس

    • بدون نام

      خیلی عقب افتادیم مردم ایران خیلی بدبختن

    • بدون نام

      ما هربدبختیه ازهم تلگرامه ولی بعصی مسعولین خودشون را کاسه ازآش داغترمیدون یعنی هیچی نمیدونن فقط حرف میزنن که هیچگونه ارزشی برای مردم نداره آقای مسعول توکه میگی ازکارووکاسبی مردم می افتن خب بدرک توفکرخودتی نه مردم مگر چندسال پیش تلگرام بود این حرفاچیه برای خودت درست میکنی مثل همین احمدی نژاد.... یارانه را درست کردبرنج بود کیسه ایی ه هزارتومان الانه شده ۸۵ هزارتونان اگه راست میگی اینا درست کن

    • بدون نام

      مردم مشکلات مهمتری دارند و اینکه میگوئید بازی با فکروروان مردم نظر شماست .کسی که دغدغه تامین یک لقمه نان و یا شغل و ازدواج و...... را دارد که در اصل مشکلات اصلی هستند و یا گرانی و تورم که باید به فکر حل این مشکلات باشید شما مسئولین.از طرفی بزرگ نمائی و مهم جلوه دادن تلگرام بیشتر کار دست اندرکاران تلگرام است که احساس خطر کردند و اینها که به عنوان مخاطبین تلگرام خودشان را جا میزنند و اصلا از مشکلات مردم ایران خبر ندارند و میخواهند با بزرگ نمائی و جازدن آن به عنوان مشکل اصلی و مهم مردم ایران مقاصد خود را پیش ببرند در صورتیکه تلگرام دشمنی خود را با مردم ایران بخوبی در حوادث اخیر علنا نشان داد و جای هیچ بحثی در آن نیست

    • بدون نام

      شما که دم از انحصار میزنید چرا در باره انحصار بازار خودرو که بسیار مهمتر از تلگرام هست و مدتهاست که به خاطر نبود رقابت کیفیت خودروهای داخلی پیشرفت قابل قبولی نسبت به این زمان طولانی نداشته حرف نمیزنید که بسیار مهمتر و با جان مردم ارتباط دارد .نه تلگرام که عده ای آنرا بیخودی بزرگ و مهم جلوه میدهند مردم مشکلات مهمتری دارند و حل نشدن آنها همین طرز تفکرها و جابجائی اولویتهای اصلی با فرعی در فکر برخی مسئولین هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج