۶۹۵۲۶۵
۸ نظر
۵۸۲۹
۸ نظر
۵۸۲۹
پ

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟

طراحان گاهی تاکید را به جای کاربردی بودن، بر زیبایی و خلاقیت اثر هنری می گذارند. در واقع تولید چنین محصولاتی برای آنها هیجان انگیز است.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: زمانی که فرصتی برای طراحان مد و فشن بوجود می آید تا بتوانند خلاقیت خود را نشان دهند، چرا این کار را نکنند؟طراحان از هر فرصتی برای تبلیغات استفاده می کنند. این تبلیغات می تواند در مورد اکسسوری هایی چون کیف، کلاه، جواهرات، لباس یا حتی یک مدل آرایش باشد. البته محصولاتی که طراحی می شوند، همیشه کاربردی نیستند؛ بلکه گاهی لباس یا اکسسوری هایی تولید می شوند که برای فروش نبوده و هدف شان تنها درگیر کردن ذهن مخاطب است. اما دلیل آنها از این تولیدات چیست؟

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟

طراحان گاهی تاکید را به جای کاربردی بودن، بر زیبایی و خلاقیت اثر هنری می گذارند. در واقع تولید چنین محصولاتی برای آنها هیجان انگیز است. یکی از طراحان مشهور در این مورد می گوید: «ما از تولید لباس های عجیب و خلاقانه خوشمان می آید. این لباس ها به ندرت بر تن دیگران دیده می شوند و هدف ما هم همین است:خلق اثری خلاقانه و متفاوت!»

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟
گاهی طراحان هزینه های زیادی را صرف لباس هایی که هیچگاه پوشیده یا خریداری نمی شوند، می کنند. البته هدف از فشن شوها، تنها فروش آثار نیست. آنها مدل های زیادی از لباس و اکسسوری را در شوهایشان به نمایش می گذارند اما تمام آن مدل ها برای فروش تولید نمی شوند.

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟
هر فشن شو تم خاصی دارد: مدرن، سنتی، ویکتوریایی…گاهی برخی از لباس هایی که در فشن شوها قابل پوشیدن نیستند، به مدل های معمولی تری تغییر کرده و روانه بازار می شوند.

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟
یکی از عواملی که در فشن شوها اهمیت زیادی دارد، طبقات مختلف جامعه است. در واقع، طراحان از طریق لباس هایشان، با مردمان طبقات مختلف جامعه ارتباط برقرار می کنند. شاید فکر کنید که آنها زمان کافی برای تولید بهترین مدل ها را دارند، اما واقعیت چیز دیگری است. در حقیقت یک طراح لباس دست اش از یک طراح تلفن همراه بسته تر است زیرا در طراحی لباس، از ایده تا اجرا زمان کوتاهی ست، در حالی که برای تولید یک گوشی موبایل، طراحان ماهها یا حتی سالها زمان می گذارند.

بنابراین طراحان آنقدرها که باید برای تولید محصولات شان وقت ندارند و همین موضوع از خلاقیت شان می کاهد.به همین دلیل گاهی آنها به جای این که به کاربردی بودن اثر یا همان مشتری مداری فکر کنند، به خود و صنعت مدشان می اندیشند. آنها دوست دارند که خلاقیت شان را، حتی اگر فایده ای از نظر مالی برایشان نداشته باشد، به نمایش بگذارند.

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟
در واقع طراحی، راهی برای برقراری ارتباط میان هنرمند و مخاطب است. این موضوع در آثار هنری دیگر مانند نقاشی یا خوشنویسی محسوس می باشد اما هنوز در صنعت پوشاک برای مردم جا نیافتاده است؛ به همین دلیل زمانی که شما لباسی عجیب و غریب را در دفیله های مد و فشن می بینید، در دلتان می گویید: «این لباس را چه کسی خواهد پوشید؟!» در این مواقع، در جواب سوال تان باید بگویید که این لباس منعکس کننده ذهن طراح آن است. این که او چه کسی ست؟ چه زاویه دیدی در دنیای هنر دارد؟ دوست دارند که به کجا رود؟ و غیره...

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟
زمانی که شما با دیدن لباس های یک فشن شو واژه «عجیب»را به زبان می آورید، در واقع طراح آن لباس را به هدف اش رسانده اید. آنها دوست دارند که متفاوت دیده شوند و همین تفاوت است که آنها را از دیگران جدا می کند. مهم نیست که این تغییر در لباس، آرایش یا اکسسوری باشد... تنوع چیزی ست که مد و فشن را می سازد.

البته این که یک لباسی از نظر شما قابل خرید نباشد، بدین معنی نیست که هیچ کس دیگری آن را نمی خرد. بسیاری از مانکن ها، سلبرتی ها و طراحان مد هستند که از این مدل ها ایده می گیرند، و بالاتر از همه می توانند به کمک آنها سلیقه مردم جامعه را نسبت به مدل های جدیدتر بسنجند.

هدف طراحان مد از تولید لباس‌های عجیب و غریب چیست؟
طراحان مد دوست دارند چیزهایی طراحی کنند که تا به حال هیچکس به چشمش ندیده است. آنها خاص بودن و متفاوت بودن را دوست دارند و طراحی هایشان بستگی به تم شو، نه آنچه مردم می پسندند، دارند. اگر طراحان طرح های خود را بر مبنای آنچه مردم می خواهند به تن کنند، بگذارند، دیگر هیچ خلاقیتی در دنیای مد و فشن دیده نخواهد شد. با این روش، خود مردم هم از دیدن لباس هایی یک شکل خسته می شوند. اما آیا آنچه ذهن شما را درگیر کرده است، فراموش خواهد شد؟ خیر! و همین متفاوت بودن است که طراحان را به هدف شان می رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      اینا هیچ کاری رو بدون منظور انجام نمیدن

    • بدون نام

      طراحی بعضی از این لباسا خلاقیت نمی خواد ،منگولیسم می خواد

    • بدون نام

      خیلی جالب یود. همیشه برای منم جای سوال داشت

    • بدون نام

      روانین بابا

    • کاربر

      چه جالب همش برام سوال که کی این لباس های عجق وجق میخره.از بچگی لباس خواهرو مامانمو میپوشیدم راه میرفتم که مثلا همه دارن نگام میکنن.اون موقع ماهواره نداشتیم بعدش دیدم این مدل ها واسه خودشون یه شغلیه.

    • حمید عسگری

      مورد دوم به درد اینجا میخوره
      برای عدم تماس با نامحرم

    • بدون نام

      جالب بود الان منظورشون رو میفهمم
      مث نقاشی که سبک های مختلف داره و مخاطبان خاص خودشون

    • نیلوفر

      من یک طراح لباس هستم و واقعا از اینکه کسی لباسمو درک نکنه ذوق میکنم و از اینکه همه با دیدن لباسم تعجب میکنن خیلی لذت میبرم و واقعا واسه جلب توجه خیلی مفیده آدم های لوس مثل خودم و آدم هایی که برای تبلیغاتشون نیاز به جلب توجه دارند میتونن از این لباس ها استفاده کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج