جاباما
۶۹۴۴۸۰
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

آمار عجیب استقلال در مصدومیت بازیکنانش

تیم فوتبال استقلال درحالی سال ۹۶ را به پایان رساند که یک آمار عجیب را در مصدومیت از خود بر جای گذاشت و اکثر بازیکنان این تیم طعم مصدومیت را به روش‌های مختلف چشیدند.

خبرگزاری مهر: در استقلال مدل ۹۶ رکورد همه مصدومیت ها از هر نوع و به هر میزان شکسته شد. در این تیم کمتر بازیکنی را می‌توان سراغ گرفت که حداقل یکی دو بازی را به دلیل مصدومیت از دست نداده باشد. ضریب مصدومیت بازیکنان استقلال از مصدومیت های جزیی مثل کشیدگی‌ها و ضرب خوردگی‌ها بود تا اعمال جراحی که تعداد زیادی از بازیکنان این تیم با آن مواجه شدند. در این گزارش به مصدومیت بازیکنان این تیم در فصل جاری و در سال ۹۶ می‌پردازیم.

* ارشیا بابازاده؛ مصدوم نشد
سنگربان سوم آبی‌ها یکی از معدود بازیکنانی است که از ابتدای این فصل مصدومیت جدی نداشته. وی که تاکنون در هیچ یک از بازی‌های تیمش حضور نداشته و بعید است تا پایان فصل هم حتی یک دقیقه حضور در درون دروازه آبی پوشان را تجربه کند، یکی از ۳ بازیکن این تیم است که در این فصل به واسطه آسیب دیدگی بازی را از دست نداده است.

* سید مهدی رحمتی؛ زانو
کاپیتان اول آبی پوشان از مصدومیت بی نصیب نبوده است. رحمتی در مقعطی از فصل از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل حداقل یک بازی مقابل فولاد خوزستان را از دست داد. حتی اگر نبود بحث محرومیت سید حسین حسینی به دلیل سه اخطاره شدن بعید نبود که کادر فنی استقلال در دربی هم به همین دلیل از وجود او استفاده نکند.

* سید حسین حسینی؛ مچ دست
آن روزهایی که هواداران استقلال هجمه‌های سنگینی بر علیرضا منصوریان وارد می‌کردند که چرا از حسینی در درون دروازه استفاده نمی‌کند، این بازیکن با مصدومیت از ناحیه مچ دست راست مواجه بود و به همین دلیل شرایط حضور در درون دروازه تیمش را نداشت. مصدومیت سنگربان جوان و ملی پوش استقلال بر خلاف همتای کهنه کارش به جای پا، از ناحیه دست بود.

* وریا غفوری؛ دوقلوی پای راست
ملی پوش انرژیک آبی پوشان در ابتدای فصل با مصدومیت از ناحیه عضله دوقلوی پای راست مواجه شد که این مصدومیت در مقطعی او را مشتری کلینیک فیزیوتراپی کرد و منجر به این شد که خسرو حیدری به جای او در ترکیب قرار گیرد. وریا در آخرین بازی آبی پوشان در سال ۹۶ هم که یک بازی آسیایی بود اندکی آسیب دید و یک نیمه کامل بازی مقابل العین را از دست داد.

* خسرو حیدری؛ دوقلوی پای راست
مصدومیت هر دو مدافع راست تیم استقلال کاملا شبیه به هم بود و هر دو از ناحیه عضله دوقلوی پای راست در مقاطع مختلفی از این فصل آسیب دیدند. خسرو حیدری البته مدتهاست با این مصدومیت کهنه دست و پنجه نرم می کند و هر از گاهی این مصدومیت مانع از حضور در بازی‌ها و تمرینات شده و او را مشتری دکتر نوروزی و کلینیک فیزیوتراپی‌اش می‌کند. حیدری نیز در این مقطع تعدادی از بازی‌های تیمش را به دلیل همین مصدومیت از دست داد.

* میلاد زکی پور؛ عضله دوقلو
اپیدمی‌ترین مصدومیتی که دراین فصل گریبان بازیکنان استقلال را گرفت آسیب دیدگی از ناحیه عضله دوقلو بود. میلاد زکی پور هم یکی دیگر از بازیکنان این تیم بود که با این آسیب دیدگی مواجه شد. شدت آسیب دیدگی زکی پور به مراتب بیشتر از غفوری و حیدری بود و او تعداد نسبتا زیادی از بازی های تیمش را به دلیل همین آسیب دیدگی از دست داد.

* سید مجید حسینی؛ تانون کف پا
اولین باری که مدافع آخر آبی‌ها از ناحیه کف پا احساس درد شدید کرد قبل از درب ی۸۶ بود. بی تردید اگر تلاش های شبانه روزی دکتر نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال و دکتر مریم محمدی فیزیوتراپ خبره و کار کشته این باشگاه نبود حسینی یکی از غایبان بزرگ دربی بود.

اما این آسیب دیدگی سرانجام در آخرین دقایق دیدار آسیایی این تیم مقابل العین خودش را در امارات خودش را نشان داد تا این بازیکن هم چند دقیقه پایانی بازی را از دست بدهد و هم در بازی برگشت دو تیم در تهران غایب بزرگ تیمش باشد.

* روزبه چشمی؛ مچ پا
مدافع میانی و ملی پوش تیم استقلال دو بار بازی های تیمش را به دلیل سه اخطاره شدن از دست داد و یکبار هم به دلیل مصدومیت. آن هم از ناحیه مچ پا.

* پژمان منتظری؛ کتف دست چپ
اولین مصدومیت سنگین این فصل آبی پوشان نصیب پژمان منتظری شد. این بازیکن در جریان یکی از تمرینات تیمش از ناحیه کتف دست چپ دچار آسیب دیدگی شدید شد و به ناچار دست خود را به تیغ جراح سپرد. منتظری یکی از مصدومان طولانی مدت تیم استقلال در سال ۹۶ بود و نخستین بازیکنی بود که در این فصل تحت عمل جراحی قرار گرفت.

* پادوانی؛ همسترینگ، گردن و...
بی تردید پادوانی سنگین ترین و عجیب ترین مصدوم تیم استقلال در سال ۹۶ بود. وی در جریان دیدار تیمش مقابل فولاد از ناحیه گردن و سر دچار چنان مصدومیت شدیدی شد که به صورت اورژانسی در اهواز تحت عمل جراحی قرار گرفت. پادوانی همچنان در بیمارستان بستری است و پس از جراحی که روی گردن داشت آماده جراحی روی جمجمه می شود.

پادوانی قبل از این اتفاق در ابتدای فصل هم از ناحیه همسترینگ آسیب دید و به همین دلیل تعدادی از بازی های این تیم را از دست داد.

* امید نورافکن؛ مچ پای راست
مدافع جوان و ملی پوش تیم استقلال هم به رغم قدرت بدنی خوبی که دارد از مصدومیت های این فصل بی بهره نماند. این بازیکن جوان در مقطعی از فصل با آسیب دیدگی شدید از ناحیه مچ پای راست مواجه شد و به ناچار به جای تمرین و بازی مشتری پر و پا قرص کلینیک فیزیوتراپی آبی پوشان شد.

* آرمین سهرابیان؛ مصدوم نشد
مدافع جوان آبی پوشان هم یکی از معدود نفرات این تیم است که در سال ۹۶ آسیب ندید. اما سهرابیان نقش مهمی در آسیب دیدگی شدید و عجیب پادوانی داشت. مدافع برزیلی آبی ها در اهواز بر اثر برخورد با سهرابیان دچار این آسیب دیدگی شدید شد.

* امید ابراهیمی؛ عضله زیر شکم
ابراهیمی فصل را با مصدومیت آغاز کرد. او قبل از آغاز فصل عضله آسیب دیده زیر شکمش را به تیغ جراح سپرد و به همین دلیل ۷ هفته ابتدای فصل را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد. آبی پوشان بیشترین ضرر را هم در همین هفته ها متحمل شدند و بیشترین امتیازات را درست در همین هفته ها که ابراهیمی نبود از دست دادند. بیشترین غرامت را هم بابت غیبت امید ابراهیمی سرمربی سابق آبی ها، علیرضا منصوریان پرداخت کرد.

سرور جباروف؛ همسترینگ
هافبک با تجربه و ازبکستانی آبی پوشان هم از مصدومیت بی بهره نماند. این بازیکن هم به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ یکی دو بازی تیمش را از دست داد و در ایامی مشتری کلینیک فیزیوتراپی شد.

فرشید باقری؛ مچ پای راست و همسترینگ
بازیکنی که در ماه های آخر سال ۹۶ ستاره بی چون و چرای آبی پوشان بود، در هفته های ابتدایی فصل ابتدا از ناحیه مچ پای راست و سپس از ناحیه عضله همسترینگ دچار آسیب دیدگی شد و مقطعی از فصل را از دست داد در تعدادی از بازی های این تیم غیبت داشت.

* فرشید اسماعیلی: مصدوم نشد
هافبک میانی آبی پوشان هم یکی از معدود بازیکنان استقلال بود که در فصل ۹۶ آسیب ندید.

* داریوش شجاعیان؛ کشاله
بازیکن تکنیکی و شیرازی تیم استقلال از ناحیه کشاله ران آسیب دید و شدت این آسیب دیدگی به حدی بود که او را از حضور در یک بازی محروم کند.

* جابر انصاری؛ عضله دوقلو
همانطور که گفتیم آسیب دیدگی از ناحیه عضله دوقلو شایع ترین آسیب دیدگی در بین بازیکنان استقلال بود و جابر انصاری هم یکی از بازیکنانی بود که مدت زیادی با این آسیب دیدگی مواجه بود. آسیب دیدگی انصاری به حدی بود که تقریبا در همه مدت فصل کم و زیاد با آن دست و پنجه نرم کرد. این آسیب دیدگی به طور کامل از بین نرفت و فقط شدت آن کم و زیاد می شد.

* سجاد شهباززاده؛ استخوان انگشت پا
مهاجم سابق آبی پوشان که تنها یک نیم فصل برای این تیم بازی کرد، بازی های نسبتا زیادی را در همین نیم فصل از دست داد. شهباززاده از ناحیه انگشت شصت پای راست دچار آسیب دیدگی جدی شد و به ناچار ۵ بازی این تیم را به همین دلیل از دست داد.

* علی قربانی؛ مچ دست و مچ پا
قربانی فصل را با آسیب دیدگی از ناحیه مچ دست راست آغاز کرد و این آسیب دیدگی هنوز هم به طور کامل رفع نشده است. اما این مهاجم بلند قامت در طول فصل از ناحیه مچ پای چپ هم دچار آسیب دیدگی شد و در مقطعی از فصل به همین دلیل بازی های تیمش را از دست داد.

* مهدی قائدی؛ تصادف و جراحی کبد
مهاجم جوان آبی پوشان نه در جریان تمرین آسیب دید و نه در جریان بازی. او در یک سانحه رانندگی دچار جراحات زیادی شد و شدت این جراحت به حدی بود که پزشکان ناچار به انجام عمل جراحی روی کبد او شدند. قائدی حداقل این فصل را تا پایان از دست داده است.

* محسن کریمی؛ کلکسیونی از آسیب دیدگی با دو جراحی
هیچ بازیکنی به اندازه محسن کریمی در تیم استقلال آسیب ندید. او با د وعمل جراحی در یک فصل رکورد عجیبی از خود به جای گذاشت. کریمی دو آسیب دیدگی جدی از ناحیه کتف دست راست و رباط صلیبی پای چپ را با عمل جراحی پشت سر گذاشت. اما او به جز این دو آسیب دیدگی سنگین که ناچار به انجام عمل جراحی روی آن شد، با یکسری آسیب دیدگی های جزیی تر دیگر مثل همسترینگ، عضله زیر شکم، مچ و عضله دوقلو مواجه بود.

* بهنام برزای؛ همسترینگ
به قول دکتر امین نوروزی معاون پزشکی آبی پوشان مصدومیت بهنام برزای یکی از عجیب ترین مصدومیت هایی بود که یک فوتبالیست با آن می‌تواند مواجه شود. همسترینگ این بازیکن به صورت همزمان از سه منطقه دچار پارگی شد تا این بازیکن هم که در نیم فصل دوم به جمع آبی پوشان اضافه شده بود چند بازی این تیم در پایان سال را از دست بدهد.

تیام؛ همسترینگ
ماشین گلزنی تیم استقلال که خیلی ها او را بهترین خرید این فصل می دانند، بعد از محبوبیت زیادی که در تیم کسب کرد در دیدار مقابل العین دچار آسیب دیدگی از ناحیه عضله همسترینگ شد تا حتی این بازیکن جدید آبی ها هم از مصدومیت بی نصیب نماند و به این ترتیب کلکسیون مصدومیت های این تیم را تکمیل کرد.

البته این ها همه مصدومیت های آبی پوشان نبود. در این بین بودند تعدادی دیگر از بازیکنان که آسیب دیدند و شرایط بازی را از دست دادند، اما عملا چون در بین بازیکنان اصلی نبودند این آسیب دیدگی و دور شدن از شرایط مسابقه به چشم نیامد. فردین نجفی و عظیم گوگ از جمله این بازیکنان بودند.

و نکته آخر این که شاید استقلالی ها تصور می‌کردند تعداد مصدومان تیم شان کم است که اقدام به خرید یک بازیکن مشکوک به مصدومیت قبل از عقد قرارداد به اسم بویان بودند تا مبادا بیلان کار کلینیک فیزیوتراپی این تیم پایین بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پورسنایی

      باشگاه گفته کل خط هافبک ابی را با فرشاد احمد زاده تعویض میکنم به شرط اینکه لی لی پوت بودنش ثابت بشه

      پاسخ ها

      • ۶ تایی ۴ تا خور

        بدجور از فرشاد کینه دارید. چیکارتون کرده؟ آهاااا. لامصب شیش زیاد نشون میده. خخخخخ

    • ووریا غفوری

      لُنگی حقیر
      تی تاب داره ششتایی که از الهلال خوردن رو نشون میده
      فرشاد تی تاب بدبخت
      لُنگی نگون بخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج