۶۹۴۳۲۷
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

توکلی: اتهامات بقایی و مشایی مالی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اتهامات بقایی و مشایی عمدتا مالی است گفت: احمدی‌نژادی که مصوبه مجلس را قبول نداشت نباید از آزادی بیان سخن بگوید.

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اتهامات بقایی و مشایی عمدتا مالی است گفت: احمدی‌نژادی که مصوبه مجلس را قبول نداشت نباید از آزادی بیان سخن بگوید.توکلی: اتهامات بقایی و مشایی

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به ادعایی که در بحث نبود آزادی بیان در کشور پس از سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب از سوی عده‌ای مطرح شده، گفت: در بحث آزادی بیان در مجموع اینگونه نیست که ما آزادی بیان در کشور نداشته باشیم، اگرچه شاهد برخی رفتارهای سلیقه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف در بحث پیاده سازی آزادی بیان هستیم ولی در عین حال باید میان تحرکات قانون شکنانه با آزادی بیان تفاوت قائل شد.

وی افزود:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خودشان اشاره کردند، نظام اسلامی تاکنون هیچ شخصی را صرفا به دلیل اختلاف نظر با حکومت تحت تعقیب قرار نداده است.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، استراتژی برخی دستگاه‌ها این است که بعضی وقت‌ها جهت استفاده ابزاری از واژه آزادی، تعبیر آزادی بیان را با مضامینی خلاف واقع ارائه کرده و اینگونه وانمود کنند که تفسیر آنها، مصداق واقعی آزادی بیان است.

توکلی خاطر نشان کرد‌: البته پیاده شدن برخی رویکردهای سلیقه‌ای در بحث آزادی بیان باعث شده تا عده‌ای با سخت‌گیری‌هایی رو به رو شوند از سویی شاهد این مساله هم هستیم که برای برخی افراد در نقد سیاست‌های دولت، سخنی بیان کرده‌اند، بعضا محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

رئیس دیدبان شفافیت و عدالت با اشاره به برخی مصداق‌های آزادی بیان در کشور گفت:‌ اگر بخواهیم مثالی برای پیاده سازی آزادی بیان در کشور بیاوریم، می‌توانیم به مجله‌های هفتگی و ماهانه رسانه‌های اصلاح طلب اشاره کنیم که پر است از تحلیل‌هایی در دفاع از لیبرالیسم و علیه نظام و علی رغم اینکه این رسانه‌ها بعضا ریشه نظام را هدف قرار می‌دهند، هیچ نهادی با ‌آنها برخورد نمی‌کند.

توکلی در واکنش به نامه اخیر احمدی نژاد به رهبر انقلاب و ادعای اینکه دستگیری بقایی و مشایی تنها به دلیل انتقادات این دو از عملکرد قوه قضاییه بوده نه اتهامات مالی آنها گفت:‌ امیر المومنین می‌فرمایند: «کلمة الحق یراد به الباطل» یعنی کلمه حقی که از آن نتیجه باطل می‌گیرند بنابراین آن شخصی که باید از اینگونه حرفها بزند قطعا ایشان نیست چراکه آقای احمدی نژاد به مدت ۸ سال تصدی تمامی امور اجرایی کشور را در دست داشت و متاسفانه بعضا لطماتی را به نظام وارد کرد که آثار آن همچنان باقی است.

وی افزود:‌ فردی که در مواجهه با قوانین تصویبی مجلس که مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گرفته بود، روحیه استکباری داشت و می‌گفت که اگر قوانین مجلس را قبول نداشته باشم، اجرا نخواهم کرد، نباید به خود اجازه دهد که درباره کلماتی چون قانون و آزادی بیان صحبت کند.

رئیس دیدبان شفافیت و عدالت همچنین با اشاره به علت بازداشت حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی در هفته‌های اخیر گفت: این دو،‌ جرایمی را مرتکب شده‌اند عمدتاٌ مالی بوده و به آزادی بیان هیچ ارتباطی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عاشق پیشرفت ایران

      دیده بان شفافیت....حتما یک مرکز من در آوردی مثل دکترینال .....است که هیچ کسی توجهی به اون ندارد

    • بدون نام

      کلی گویی که نمیشه. جرمشونو دقیق بگید. دادگاه علنی هم برپا کنید و در صورت اثبات پدرشونو در بیارید

    • بدون نام

      اخی مردم فکر کردن اینها چهارشنبه سوری ترقه زدن نمیدونستن این پاکدستان چند هزار میلیارد ناقابل اختلاس کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت خدا بر سارقان

        بیت المال

    • بدون نام

      آقای توکلی شما و همفکرانتون در تمام اون سالهاییکه این آقا سرکار بود تمام قد ازش حمایت کردین و با وجود مخالفت صریح مردم وقایع سال 88 رو رقم زدین. حالا بعد از اینهمه خسارت و گذشت سالهای طولانی یادتون افتاده که ایشون به درد مملکت داری نمیخورده. واقعا مسئولین بی کفایتی هستین که فکر میکنین اداره کشور و زندگی مردم محل آزمون و خطاهای مکرر شماس

    • بدون نام

      ظاهرا خود توکلی هم مدرکش قلابی هس

    • بدون نام

      آزادی بیان یعنی مسولیت بیان در یک برنامه زنده تلویزیونی بشینت وبه سوالات مردم پاسخ دهن کسی که حقش در دادگاه یه ادارات دولتی ضایع شده یا کارگری به ناحق اخراج شده باید بتواند در صدا وسیما حضور پیدا کند و مشکل خود را بگوید الان اگر یک کارگری دولتی در یک اداره اعتراض کند و حق خود را بخواهد به سرعت اخراج میشود خیلی از کارگرها برای حفظ شغل خود ماشین مدیر عامل را بشوید حتی در بسازی موارد مدیران برای اساس کشی یا نظافت منزل خود از کارگران محل کار خود استفاده میکنن تا وقتی همه چی کشور شفاف نباشد و مردم از همه چی خبر دار نباشن وضعیت کشور ما درست نخواهد شد

    • بدون نام

      صدا سیما هر روز میزبان مسولیت است حتی یکبار هم کارگرانی که اخراج میشون یا حقوق آنها پرداخت نشده است امکان حضور در صدا وسیمها و گفتن مشکلات خود را ندارن صدا و سما باید از کارگران نمایندهای آنها را به تلویزیون دعوت کند و تا وقتی این کار انجام نشود مردم راهی جز حضور در فضای مجازی و تشکیل گروه در کتابهای تلگرامی ندارن

    • بدون نام

      اقای توکلی قراربودتااخرسال۹۶ اگه ثروت مسولین ونگن تجمع قانونی بزارین چیشدپس فقط حرف بود

      پاسخ ها

      • بیخیال

        سودسهام عدالت چی شد
        چی فکر میکردی چی شد
        احتمال پرداخت سود سهام عدالت ۲۴۶۰۰۰ ریالی شاغلین و بازنشستگان کارکنان دولت مربوط به سالهای قبل از ۱۳۹۵ هجری شمسی چی شد
        سال نود هفت یازده ماه و بیست روز دیگه تمام است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج