جاباما
۶۹۴۲۸۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

میانگین سن اهدا کنندگان خون در ایران

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :بیشترین اهدا کنندگان خون که ۳۸درصد جمعیت اهدا کنندگان کشور را تشکیل می دهند بین ۲۶ تا ۳۵ سال دارند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :بیشترین اهدا کنندگان خون که ۳۸درصد جمعیت اهدا کنندگان کشور را تشکیل می دهند بین ۲۶ تا ۳۵ سال دارند.

بشیر حاجی بیگی افزود:کمترین میزان اهدا کنندگان خون در کشور نیز مربوط به گروه سنی ۵۶تا ۶۰سال است که سه درصد از اهدای خون در کشور را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۷ درصد ، همین طور گروه سنی ۳۶ تا ۴۵ سال ۲۷ درصد و گروه ۴۶ تا ۵۵ سال نیز ۱۵ درصد از اهدا کنندگان خون را در بر می گیرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه حداکثر سن برای اهدای خون، ۶۰سال است ،گفت : برای دفعات بعدی اهدا کننده مستمر(با سابقه حداقل ۲بار اهدای خون درسال ) حداکثر ۶۵ سال است.

وی ادامه داد: همچنین از هر فرد بالای ۱۸ سال سن که بالای ۵۰کیلو گرم وزن داشته باشد خون گرفته می شود .
حاجی بیگی تصریح کرد: از هر فرد اهدا کننده خون که شرایط لازم برای اهدای خون را داشته باشد 10و نیم 'سی سی 'یا میلی لیتر به ازای هر کیلو گرم وزن بدن خون گرفته می شود .

وی اضافه کرد: حجم کیسه های خون اهدایی 450 سی سی یا میلی لیتر است که درون آن 63 سی سی ماده ضد انعقادی وجود دارد .

وی در خصوص ضرورت اهدای خون تصریح کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.

حاجی بیگی گفت : بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود عبارت از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.

وی اضافه کرد : همچنین خانم های باردار در حین زایمان، نوزادان و بخصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند به خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خون به شمار می آیند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : بسیاری از دیگر بیماران، مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمامی عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند .
بر اساس آمار های اعلام شده در ایران سالانه بیش از ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه می کنند که در این میان، ۲میلیون یکصد هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند .

در حال حاضر اهدای خون در ایران به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن انجام می شود و هم اکنون شاخص اهدای خون در ایران ۲۷ نفر به ازای یکهزار نفرجمعیت است که شاخص خوبی محسوب می شود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باسلام وخداقوت به همه اهداکننده. محترم که من هم یکی ازهمین عزیزان هستم.خیلی کارخداپسندانه ای است بی شک.باورکنن عزیزان فقط کافیه یک بارامتحان کنن ببینن چقدتوزندگی برکت هم به سلامتی وهم روحی شاداب دارن باورکنین درعرض 6 سال اهداخون که قسمت شده 22 واحدخون اهدانمایم هیچ براسلامتیم مضرنبوده وبه جرأت میگم که ازکسانی که تابه حالااین تجربه خوب نداشته اندبدنم سالمتراست.

    • بدون نام

      اروپاییهانقشه ریختن جوانان هم وطن ایرانی وبکشن کشورشون وایران وبگیرن مخصوص انگلیس المان وفرانسه پس بیکاری وفقرازبین ببرین تاجوانانمون نرن برعکس افغانیاروکشورراه دادین وموجب بیکاری شدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج