جاباما
۶۹۴۲۴۵
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

نظر بولتون درباره مذاکرات احتمالی ترامپ و اون

جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است ترامپ باید در هر ملاقاتی که با رهبر کره شمالی خواهد داشت تمرکز خود را صرفا بر چگونگی حذف برنامه تسلیحات هسته ای این کشور در سریع ترین زمان ممکن متمرکز سازد.

خبرگزاری صدا و سیما: جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است ترامپ باید در هر ملاقاتی که با رهبر کره شمالی خواهد داشت تمرکز خود را صرفا بر چگونگی حذف برنامه تسلیحات هسته ای این کشور در سریع ترین زمان ممکن متمرکز سازد.

بولتون که ترامپ او را به عنوان جانشین هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی سابق خود اعلام کرد در مصاحبه با رادیو آسیای آزاد گفت مذاکرات در مورد نشست پیشنهاد شده با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باید مشابه مذاکراتی باشد که در سال ۲۰۰۴ به انتقال اجزای برنامه هسته ای لیبی به آمریکا منتهی شد.

بولتون گفت: «اجازه دهید این گفتگو تا ماه مه یا حتی قبل از آن برگزار شود تا ببینیم کره شمالی تا چه حد جدی است. اگر آنها آماده برای این نوع مذاکرات جدی نباشند چنین ملاقاتی می تواند خیلی کوتاه باشد.»

بولتون اظهار داشت کره شمالی در گذشته از مذاکرات برای مخفی برنامه های تسلیحاتی خود استفاده کرده است و او در مورد مقاصد پیونگ یانگ شک دارد. کره جنوبی که متحد آمریکاست و امسال گفتگوها با کره شمالی را دوباره شروع کرد باید قبل از موافقت با هر چیزی با پیونگ یانگ احتیاط کند.

بولتون افزود :« ما باید تاکید کنیم که اگر قرار باشد این ملاقات صورت گیرد باید مشابه با مذاکراتی باشد که ما ۱۳ یا ۱۴ سال قبل با لیبی داشتیم : اینکه چگونه اجزای برنامه سلاحهای هسته ای آنها را جمع کردیم و آنها را به منطقه ای در ایالت تنسی منتقل نمودیم. مهم است که ترامپ این نکته را روشن سازد که او در چنین ملاقاتی برای اتلاف وقت شرکت نمی کند و اینکه ما انتظار غیرهسته ای شدن واقعی را داریم نه مذاکره در مورد مذاکره در ارتباط با غیرهسته ای شدن بلکه صحبتهایی قاطع در مورد اینکه ما چگونه قرار است برنامه آنها را در سریع ترین زمان ممکن حذف کنیم.»

بولتون همچنین اظهار داشت آمریکا نباید به کره شمالی کمک اقتصادی یا یک پیمان صلح پیشنهاد کند. آنها باید خوش شانس باشند که با رئیس جمهور آمریکا ملاقات می کنند.

بولتون که طرفدار تغییر حکومت و استفاده از نیروی نظامی علیه کره شمالی است گفت هیچکس خواهان اقدام نظامی نیست اما اشتباه خواهد بود که کره شمالی را با سلاحهای هسته ای رها کنیم. وی هشدار داد احتمال دارد پیونگ یانگ فناوری تسلیحات هسته ای خود را به داعش ، القاعده یا هر کشوری بفروشد که خواهان داشتن سلاح های هسته ای است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر

      انصافا درست میگه

    • بدون نام

      دقیقا رل سگ گله را انجام میده .

    • محمد پیوندی

      نه تنها بلتون 100تا ازبلتون هم بیاد کاری نمی تواند کند اون هم دست از پا درازتر کاخ سفید را ترک می‌کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج