جاباما
۶۹۱۸۹۵
۱۶۰ نظر
۷۶۳۲
۱۶۰ نظر
۷۶۳۲
پ

داروی افزایش قد؛ دروغ یا حقیقت؟

بسیاری از اوقات شاهد تبلیغاتی هستیم که در آنها هر موضوعی تبلیغ می‌شود جز واقعیت. قرص‌ها و دمپایی‌هایی که در هر سن و سال شما را هم‌قد بهترین سوپرمدل‌های جهان می‌کنند، داروها و کمربند‌هایی که از قسمت‌های موردنظرتان وزن کم می‌کنند و کرم‌هایی که تمام چروک‌ها را با یک بار مصرف صاف می‌کنند.

هفته نامه سلامت: بسیاری از اوقات شاهد تبلیغاتی هستیم که در آنها هر موضوعی تبلیغ می‌شود جز واقعیت. قرص‌ها و دمپایی‌هایی که در هر سن و سال شما را هم‌قد بهترین سوپرمدل‌های جهان می‌کنند، داروها و کمربند‌هایی که از قسمت‌های موردنظرتان وزن کم می‌کنند و کرم‌هایی که تمام چروک‌ها را با یک بار مصرف صاف می‌کنند.

این تبلیغات امروزه به قدری مرسوم شده‌اند که گویی تمام مردم ایران از اضافه وزن، کوتاهی قد، کچلی، افسردگی، اعتیاد و هزاران مشکل دیگر رنج می‌برند! بیشتر این آگهی‌ها محصولاتی را به عرضه می‌گذارند که کوچک‌ترین تاثیر مثبتی بر سلامت و زیبایی ندارند. این هفته، صفحه «درمانگاه» به بررسی صحت و سقم تبلیغاتی می‌پردازد که افزایش قد را در هر سنی تضمین می‌کنند.

داروی افزایش قد؛ دروغ یا حقیقت؟

ستاره محمد

افزایش قد بعد از بلوغ غیرممکن است

روند افزایش قد فقط تا زمانی ادامه دارد که رشد فرد کامل نشده و صفحات رشد استخوان‌ها هنوز باز باشد. بعد از تمام شدن دوران بلوغ یا حداکثر 2 سال بعد از آن، به‌تدریج صفحات رشد استخوان‌ها بسته می‌شوند و دیگر به هیچ وجه، با هیچ دارو یا وسیله‌ای امکان افزایش قد برای فرد وجود ندارد، مگر از طریق اعمال جراحی که فقط در بعضی موارد خاص انجام می‌شود. این ادعا که بعد از بلوغ می‌توان با استفاده از داروها و دمپایی‌های خاص شاهد افزایش قد بود، یک ادعای محال است.

داروهایی که در حال حاضر برای افزایش قد تبلیغ می‌شوند بیشتر حاوی ترکیبات کلسیم هستند. کلسیم برای حفظ سلامت بدن و استخوان‌ها لازم و ضروری است و به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی، با مصرف منظم لبنیات تامین می‌شود. افرادی که دچار کمبود دریافت کلسیم‌ هستند، لازم است از مکمل‌های کلسیم استفاده کنند. اگرچه مصرف مکمل کلسیم به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند، هیچ نقشی در افزایش قد بعد از دوران بلوغ ندارد، اما مصرف آن قبل از بلوغ به رشد کافی کمک می‌کند. البته در مورد کودکان نیز باید توجه داشت مصرف بیش از حد کلسیم نه‌تنها باعث رشد قد بیشتر از حد انتظار نمی‌شود، بلکه خطر رسوب کلسیم در کلیه‌ها و تشکیل سنگ کلیه را افزایش می‌دهد.

مصرف هورمون رشد بعد از بلوغ استخوان‌ها را پهن می‌کند

بعضی از افراد معتقدند هورمون رشد در قرص‌های افزایش قد وجود دارد اما باید بدانید هورمون رشد به صورت خوراکی استفاده‌ای ندارد، بلکه به صورت تزریقی مصرف می‌شود. استفاده از هورمون رشد نیز بعد از دوران بلوغ هیچ اثری بر افزایش قد نمی‌گذارد و حتی ممکن است باعث اختلال در متابولیسم طبیعی بدن و رشد عرضی استخوان‌ها شود. به عبارت دیگر مصرف آن باعث پهن شدن تنه و اندام فرد خواهد شد اما تزریق هورمون رشد قبل از بلوغ و بسته شدن صفحات رشد در بعضی موارد خاص می‌تواند موثر واقع شود. تشخیص این موارد برعهده پزشک فوق‌تخصص غدد است. اگر فوق‌تخصص غدد احساس کند کودک یا نوجوان به دلیل کمبود هورمون رشد دچار عقب‌افتادگی رشد شده، با تجویز هورمون رشد به اصلاح رشد قدی او کمک خواهد کرد.

۳ عامل مهم در افزایش قد: تغذیه، ورزش، استراحت

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قدی، ژنتیک است. ژنتیک هر فرد مشخص می‌کند چه قدی را از او انتظار داشته باشیم. البته اینکه فرد به قد مورد انتظار نهایی خود برسد یا نه به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این میان 3 عامل اهمیت بیشتری دارند؛ اولین عامل، پیروی از رژیم غذایی سالم و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن، به‌خصوص کلسیم و پروتئین است.
دومین عامل ورزش و تحرک و سومین عامل داشتن استراحت کافی است. این عوامل کنار ژنتیک می‌توانند قد نهایی فرد را مشخص کنند. اگر فرد رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد، حتی عوامل ژنتیکی بلندی قد نیز موثر واقع نمی‌شوند و درنهایت دچار کوتاهی قد می‌شود. استراحت کافی و خواب شبانه نیز در رشد کودکان بسیار موثر است. فعالیت فیزیکی، ورزش و تحرک هم با افزایش ترشح هورمون رشد در کودکان باعث افزایش رشد قد می‌شود.

صبح‌ها قدبلند‌تر هستیم!

یکی از عوامل موثر بر قد، طول ستون فقرات است. ستون فقرات از دو قسمت تشکیل شده؛ مهره‌های استخوانی سخت و دیسک‌های بین‌مهره‌ای که بافتی نرم دارند. دیسک‌های بین‌مهره‌ای مانند هر بافت نرم دیگر از مقداری آب میان‌بافتی تشکیل شده‌اند. با ایستادن در حالت قائم طی روز و اعمال فشار و وزن روی مهره‌ها و دیسک‌های بین‌مهره‌ای، به‌تدریج دیسک‌ها مقداری از آب میان‌بافتی خود را از دست می‌دهند و ارتفاعشان کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود در پایان روز، قد در حد چند میلی‌متر کوتاه‌تر باشد اما با خوابیدن در حالت درازکش و استراحت در طول شب، وزن از روی ستون فقرات برداشته می‌شود و به‌تدریج آب میان‌بافتی ازدست‌رفته جایگزین می‌شود و به دیسک‌های بین‌مهره‌ای برمی‌گردد. این موضوع باعث می‌شود هنگام صبح احساس کنیم چند میلی‌متر نسبت به شب قدبلندتر هستیم.

دکتر فتانه اکبری

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، عضو انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران

بعد از 18 سالگی، هیچ مکمل و دارویی باعث رشد و افزایش قد نمی‌شود

بلند شدن قد کودکتان، دغدغه ذهنی‌تان شده است. فکر می‌کنید به این دلیل که همسرتان قد کوتاهی دارد، باید هرچه زودتر تمهیدات لازم را انجام دهید. او را کلاس‌های مختلف ورزشی اعم از بسکتبال و والیبال ثبت‌نام کرده‌اید. تبلیغات غلط و سود‌جویانه هم گاهی قلقلکتان می‌دهد؛ کفش‌ها و داروها و وسایلی برای قد کشیدن. بدتان نمی‌آید آنها را روی کودکتان امتحان کنید. شایع‌ترین دلیل کوتاه قدی چیست و آیا آنچه در ماهواره برای افزایش قد تبلیغ می‌شود، راهی برای افزایش قد است و آیا واقعا اینها تبلیغات واقعی است؟
ممکن است افزایش قد در برخی افراد تا 20 سالگی هم ادامه یابد، اما بعد از آن سن، نه دارویی وجود دارد که رشد قد را افزایش دهد و نه مکمل‌ها چنین تاثیری خواهند گذاشت، بنابراین مکمل‌ها یا سایر روش‌هایی که در ماهواره تبلیغ می‌شود، به هیچ عنوان اثری در افزایش رشد ندارند.

تهیه دارو فقط از داروخانه

آنچه باید مردم دقت کنند، اینکه هر دارویی که از لحاظ علمی تایید شده باشد، به داروخانه‌ها راه می‌یابد. مردم مطمئن باشند داروهایی که خارج از این کانال عرضه می‌شود، با اینکه حداقل‌های لازم را برای تاثیر‌گذاری ندارد، برای سلامت مضر و ممکن است تاثیرات برعکس داشته باشد. دو عامل مهم در تعیین قد افراد تاثیرگذار است؛ مهم‌ترین عامل ژنتیک است که تاثیر آن در جمعیت‌های مختلف بین 60 تا 80 درصد متغیر است. کنار ژنتیک، عوامل محیطی شامل تغذیه، شیوه زندگی، میزان خواب، فعالیت بدنی، آب و هوا و محیط زندگی نیز در رشد قدی تاثیر‌گذار است.

مصرف مکمل‌ها فراموش نشود

تا 4 سالگی 50 درصد رشد قدی، از 4 تا 8 سالگی 30 درصد و بعد از آن تا سن بلوغ یعنی 18 سالگی، 20 درصد از رشد قدی اتفاق می‌افتد. در واقع 18 سالگی زمان پایان رشد قدی افراد است.
به طور کلی، در انتهای استخوان‌ها نقاطی به نام صفحات رشد وجود دارد. این صفحات تا ۱۸ سالگی حالت غضروفی دارد و سبب می‌شود رشد ادامه یابد و پس از آن، شکل استخوانی به خود می‌گیرد که اصطلاحا می‌گویند صفحات رشد بسته شده و رشدی بعد از آن اتفاق نمی‌افتد. هر درمانی از سوی پزشک متخصص، قبل از بسته شدن صفحات رشد در ۱۸ سالگی یا گاهی ۲۰ سالگی نتیجه‌بخش است و بعد از این سن، هیچ دارو یا مکملی تاثیرگذار نیست.

عمده تاثیر داروها و مکمل‌ها تا ۱۸ سالگی است. مکمل‌های رشد عبارتند از فراورده‌های حاوی اسیدهای آمینه، کلسیم ویتامینD، منیزیم، فسفر، فلوئور، زینک یا ترکیبی از آنها. این ترکیب‌ها در برخی افراد به عنوان مکمل درمان توسط پزشک متخصص توصیه می‌شود.

آیا داروهای هورمونی قبل از بلوغ در افزایش قد تاثیرگذار است؟

مهم‌ترین عامل رشد قد، هورمون رشد است که در بدن تولید و ترشح می‌شود. اگر در سنین کمتر از ۱۸ سالگی کمبود هورمون توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود، می‌توان با تجویز هورمون رشد تا حدود مشخصی، رشد قدی را تحریک کرد.

داروهایی که کوتاهی قد می‌آورد

گاهی فرد به دلیل ابتلا به بیماری، داروی خاصی استفاده می‌کند. اگر مصرف دارویی توسط پزشک تشخیص داده شد، پزشک این مضرات را در نظر گرفته و نباید از مصرف آن نگران بود اما به طور کلی، مصرف بیش از اندازه یا طولانی بعضی داروها مانند کورتون در سنین رشد مضر است، البته نباید به دلیل ترس از اختلال در رشد، دارو را کنار گذاشت.
تنها کاری که باید انجام بدهیم تا بیشترین اثر مثبت و کمترین مضرات را از مصرف یک دارو دریافت کنیم، این است که دارو را مطابق تجویز پزشک و دستورات او و همچنین با مشاوره داروساز مصرف کنیم.

نوشابه،‌ قد را می‌خورد

در حال حاضر برخی کودکان نوشابه و بیسکویت مصرف می‌کنند. این مواد قبل از بلوغ می‌تواند از رشد جلوگیری کند. تحقیقات روی دوقلوهای همسان نشان می‌دهد تغذیه بر رشد قدی افراد تاثیر می‌گذارد. نوشابه به طور خاص مانع جذب کلسیم می‌شود و از این طریق می‌تواند باعث کاهش رشد قد یا کوتاه قدی شود. ضمن اینکه نوشابه گازدار باعث پوکی استخوان و مشکلات ناشی از آن می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم مصرف این گونه مواد تاحد ممکن محدود شود.

بلند قدی، هدیه آفتاب

سنتز ویتامین D در بدن، تحت تاثیر نور آفتاب اتفاق می‌افتد. ویتامین D به نوبه خود سبب افزایش جذب کلسیم می‌شود. کلسیم ماده اولیه ساخت استخوان و یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قد است. زمانی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، تولید ویتامین D و جذب کلسیم در بدن افزایش می‌یابد و می‌تواند به رشد کمک کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که ژنتیک در رشد قد افراد عامل غالب است اما برای رشد بهتر، تغذیه سالم، مصرف پروتئین و ورزش نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. کنار اینها، ویتامین D، کلسیم، زینک و منیزیم نیز به رشد قدی کمک می‌کند.

آیا ورزش بلند قدتان می‌کند؟

بعضی مطالعات نشان می‌دهد، بچه‌های ورزشکار اندکی بلندقدتر از دیگر بچه‌ها هستند اما آیا چنین مشاهداتی اثربخشی ورزش کردن را در بلندقدی تایید می‌کند؟ مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد ممکن است ساعات متمادی مصرف انرژی، زمان خواب را افزایش دهد و درنتیجه زمینه‌ای مناسب برای تولید هورمون رشد به وجود بیاید. از سوی دیگر بچه‌های بلندقد نسبت به بچه‌های کوتاه‌تر، گزینه‌های مطلوب‌تری برای ورزش هستند.

با این حال نمی‌توان ورزش را عاملی برای بلندقدی کودکان دانست، درعین حال نباید منکر تاثیر آن بر محکم شدن توده استخوانی شد. ورزش با افزایش فشاری کاملا طبیعی بر استخوان‌بندی بدن کمک می‌کند بدن کلسیم مورد نیازش را تا 10 سال آینده تامین کند. شاید ورزش همراه با افزایش قد نباشد، اما تراکم استخوان‌ها را به ارمغان می‌آورد.

دکتر کاوه سالارمند

داروساز

تبلیغات ماهواره‌ای برای افزایش طول قد را باور نکنید

افراد بسیاری از اندازه قد خود ناراضی هستند و برای افزایش آن به روش‌های مختلفی مانند استفاده از انواع قرص‌های افزایش قد یا کفش‌های مخصوص متوسل می‌شوند و زمانی که پاسخ مناسبی دریافت نمی‌کنند، حتی ممکن است به دنبال عمل جراحی به منظور افزایش قد خود باشند.

واقعیت این است که بعد از بسته شدن صفحه رشد که چند سالی بعد از بلوغ جسمی اتفاق می‌افتد، دیگر امکان افزایش قد وجود ندارد. روش‌هایی مانند مصرف انواع دارو، کفش‌های مخصوص و دیگر مواردی که در تبلیغات ماهواره‌ای می‌بینید کاملا ریشه غیرعلمی دارد.

در واقع جراحی منجر به افزایش قد در مواردی مانند عدم یکسان بودن طول اندام ضرورت دارد.

چنانچه در بخش اندام تحتانی، یک طرف از طرف مقابل کوتاه‌تر باشد، صدمات آتی در مفاصل، اندام‌های تحتانی و ستون فقرات ایجاد خواهد شد.
برای پیشگیری از این صدمات، چنانچه اختلاف طول دو طرف اندام کم باشد، از کفی مخصوص و اگر اختلاف زیاد باشد، از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.
افراد زیادی برای افزایش قد و تغییر ظاهری خود به دنبال چنین جراحی‌ای هستند و به ندرت برخی پزشکان این عمل را برای متقاضیان انجام می‌دهند. تکنیک و وسایل استفاده‌شده در این عمل پیچیده نیست اما عوارض این جراحی بسیار زیاد است و به همین دلیل برای افزایش قد ظاهری، جراحی ارتوپدی توصیه نمی‌شود.

تکنیک افزایش قد

در این عمل استخوان مربوط شکسته می‌شود و وسیله‌ای داخل حفره استخوانی کار گذاشته می‌شود. این وسیله به‌تدریج افزایش طول پیدا می‌کند و استخوان را همراه با خود رشد می‌دهد و بعد از مدتی این فرایند متوقف می‌شود. گاهی اوقات از پیوند استخوانی نیز برای این جراحی استفاده می‌شود و در همین راستا می‌توان به میزان‌ متنوعی طول اندام تحتانی را زیادتر کرد.
مهم‌ترین عوارض این عمل جراحی، جوش نخوردن استخوان، جوش خوردن معیوب و عفونت بافت استخوانی است. به همین دلیل از نظر اصول علمی، جراحی برای اصلاح قد از لحاظ زیبایی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. همچنین بعد از بسته شدن صفحه رشد استفاده از انواع قرص و کفش‌های مخصوص برای افزایش قد فایده‌ای ندارد.

دکتر علیرضا منافی راثی

ارتوپد، مدیر برنامه فلوشیپ رشته هیپ و لگن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

فرمولی برای تخمین قد فرزندان

افزایش قد به طور عمده تحت‌تاثیر ژنتیک است. درواقع عامل تایین‌کننده قد نهایی افراد، قد پدر و مادر آنهاست. رشد قد از دوران جنینی آغاز می‌شود و در دوران کودکی ادامه پیدا می‌کند. طی ۲ سال اول زندگی معمولا حدود ۳۵ سانتی‌متر به طول قد اضافه می‌شود و بعد به طور متوسط تا زمان بلوغ، در هر سال ۶ سانتی‌متر افزایش قد خواهیم داشت. در زمان بلوغ نیز شاهد یک جهش رشدی دیگر هستیم. در این جهش، دخترها حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر و پسرها حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر افزایش قد پیدا می‌کنند و بعد صفحات رشد بسته می‌شوند. اگر قد پدر و مادر کوتاه باشد، قد نهایی فرزند هم کوتاه خواهد شد. با استفاده از یک فرمول می‌توان حدود قد فرزندان را تخمین زد. برای این منظور باید مجموع قد پدر و مادر را تقسیم بر دو کنید. سپس نتیجه آن را در پسرها به اضافه عدد ۵/۶ و در دخترها منهای عدد ۵/۶ کنید،نتیجه این فرمول حدودی است و ممکن است قد فرزندان با این اعداد به طور دقیق مطابقت نداشته باشد.

• نقش حیاتی هورمون‌ها: در بررسی کوتاهی قد، چند علل هورمونی مطرح است؛ از جمله کمبود هورمون رشد، کم‌کاری تیروئید و پرکاری غده فوق‌کلیه که هر یک از آنها درمان خاص خود را دارند. برای مثال فردی که کمبود هورمون رشد دارد، می‌تواند از آمپول‌های هورمون رشد استفاده کند یا فردی که دچار کم‌کاری تیروئید است، می‌تواند قرص لووتیروکسین مصرف کند. به غیر از این داروها، هیچ ترکیب دیگری تاثیر چشمگیری روی افزایش قد ندارد. البته بعضی مطالعات نشان داده‌اند مصرف زینک یا روی به صورت قرص می‌تواند تا حدود کمی موثر واقع شود اما تاثیر آن بسیار ناچیز است. بنابراین تبلیغاتی که در ماهواره به طور خارق‌العاده نسبت به افزایش قد با مصرف قرص مدعی هستند، بیشتر به کلاهبرداری شباهت دارند. صفحات رشد دختران در ۱۵ تا ۱۷ سالگی و پسران در ۱۶ تا ۱۸ سالگی بسته می‌شود. بعد از بسته شدن صفحه رشد دیگر افزایش طول قد نخواهیم داشت. بنابراین تبلیغ و ادعای افزایش قد در سنین بعد از بلوغ، پایه و اساس علمی ندارد.

• هورمون رشد بی‌عارضه نیست: هورمون رشد در قدیم با استفاده از دستگاه‌های مهندسی ژنتیک تهیه نمی‌شد، بلکه از حیوان به دست می‌آمد. بنابراین عوارض خیلی زیادی داشت اما روند کنونی تولید آن از طریق مهندسی ژنتیک، تا حد زیادی از عوارض آن کاسته است. با این حال نمی‌توان گفت این هورمون بی‌عارضه است. مصرف نابجای هورمون رشد می‌تواند باعث بروز دیابت، سردرد و افزایش فشار داخل جمجمه شود. از طرفی این هورمون قیمت بسیار بالایی دارد. بنابراین مصرف آن فقط در صورت کمبود توصیه می‌شود. کمبود هورمون رشد را می‌توان از طریق آزمایش تشخیص داد. لازم به ذکر است این هورمون باید فقط با نظر پزشک و در مواقع خاص تزریق شود.

• بلوغ زودرس علیه قد : سن بلوغ از دیگر عوامل موثر بر قد است. هرچقدر سن بلوغ پایین‌‌تر باشد، کودک جهش رشدی سریع‌‌تری خواهد داشت. این کودکان معمولا در زمان رسیدن به بلوغ از همسن و سالان خود قدبلندتر هستند اما بعد از بسته شدن صفحات رشد دیگر قد نمی‌کشند. به همین دلیل سایر کودکان به رشد ادامه ‌می‌دهند اما آنها کوتاه ‌می‌مانند. برای بررسی رشد قدی کودکان از جدول‌‌ها و منحنی‌‌های رشد استفاده ‌می‌شود. پزشک با استفاده از این ابزار مشخص ‌می‌کند آیا کودک دچار بلوغ زودرس شده یا نه. ارزیابی‌‌های آزمایشگاهی و عکس رادیولوژی از مچ دست نیز در این زمینه اهمیت زیادی دارد. بر اساس این عکس ‌می‌توان سن استخوانی فرد و نیاز او به درمان و به تعویق انداختن بلوغ را مشخص کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      سلام من 15سالمه وقدم ۱۵۷وقتی دوستامو میبینم اعتماد به نفسم میره پایین مامانم قدش ۱۵۰_و بابام 180 چیکارباید بکنم لطفا قدنهاییمو بهم بگین

      پاسخ ها

      • زهرا

        باحرکات کششی میتونی تاده سانت آفزایش قدپیداکنی

    • بدون نام

      سلام من از این میترسیدم که قد مادرم کوتاهه منم کوتاه بمونم اما خدارو سکر اندازهی پدرم شدم و الان ۱۸۰هستم

    • بدون نام

      سلام من از این میترسیدم که قد مادرم کوتاهه منم کوتاه بمونم اما خدارو سکر اندازهی پدرم شدم و الان ۱۸۰هستم

    • سیدامیرموسوی

      سلام
      خسته نباشید من قدم خیلی کوتاهه چیکار کنم بلند قدترشوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ورزش های کششی و یوگا رو با تغذیه و خواب مناسب حداقل دو ماه
        انجامم بده من خودم جواب گرفتم الآنم ۲۲ سالمه در عرض دو ماه جواب گرفتم

    • امیر

      خوبه

    • امیر

      خوبه

      پاسخ ها

      • A

        چی خوبه

    • حسن هستم

      قدم کوتاه است چه کار کنم بلند بشه

    • محمد

      میخواهم سفارش بدم

    • بدون نام

      سلام قد من کوتاه چیکار کنم بلد شم

      پاسخ ها

      • Sara

        دروغ واقعا دروغ

    • پلیزریچارد

      هیچی نفهمیدم

    • زهرا

      سلام من دخترم از سن سه سالگی رشدش کم شده الان بیست سانت نسبت به بقیه هم کلاسیاش کوتاهتره به نظر شما من چکار کنم

      پاسخ ها

      • زهرا

        بچتون رو روزی ۲۰ دقیقه بزارید کل بدنش نور مستقیم آفتاب بخوره روزی ۲ لیوان شیر بهش بدین و کمکش کنید تمرین های کششی و یوگا انجام بده البته مناسب سنش بارفیکس هم عالیه و مهمتر از همه خوابشه از ساعت ۱۰ شب بچه باید بخوابه و خواب عمیق و راحت داشته باشه ایشالله جواب میگیرید

    • بدون نام

      سلام من ۱۷سالمه ۱۶۰سانت هستم چیکار کنم رشد کنم

    • محمد

      برای من از این دارو ها سفارش میدم قیمت

    • محمد

      برای من از این دارو ها سفارش میدم قیمت

    • شایان

      سلام من قدم کوتاه چه دارویی مصرف کنم خوب بشم

    • بدون نام

      سلام من قدم کوتاه و۱۹ سالمه چیکار کنم قدم بلند بشه

    • بدون نام

      سلام
      من بهترین دوستم قدش خیلی کوتاهه 13ساله و قدش 143هست و من 172وقتی مارو میبینه که قدمون بلنده اعتماد بنفسشو از دست میده
      یه آمپولم زده برای بلندتر شدنش که قدشو بلند نکرده فقط باعث نا زایی شده میشه بگین باید چیکار کنه
      مرسی

      پاسخ ها

      • Shahab

        سلام.قرص ارژنین بخوره و از بارفیکس اویزان بشه

    • محسن

      من ۲۰سالمه قدم کوتاهه چکار کنم

    • رحمتی

      سلام خسته نباشید من قدم خیلی کوتاهه همسر م قدش خیلی بلنده وا قعا خجالت میشم میریم بیرون من باید چه قرصی یا چه دارویی مصرف کنم که قدم بلند بشه

    • رحمتی

      سلام خسته نباشید من قدم خیلی کوتاهه همسر م قدش خیلی بلنده وا قعا خجالت میشم میریم بیرون من باید چه قرصی یا چه دارویی مصرف کنم که قدم بلند بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام داروی افزایش قدعقیت داره اصلیش قیمتش چن است

    • رحمتی

      سلام خسته نباشید من قدم خیلی کوتاهه همسر م قدش خیلی بلنده وا قعا خجالت میشم میریم بیرون من باید چه قرصی یا چه دارویی مصرف کنم که قدم بلند بشه

      پاسخ ها

      • زهرا

        سلام ورزش افزایش قد رو تو بازار دانلود کن روزی سه لیوان شیر بخور و غروب یک لیوان شیر موز ورزش های کششی رو دوبار حداقل انجام بده و ساعت ۱۱شب تا ۷_۸ صبح خوبه خوب بخواب ایشالله نتیجه میگیری من خودم حدود ۸ سانت افزایش قد داشتم با این روش تو دو ماه راستی روزی ۲۰ دقیقه هم بدنت رو بزار نور مستقیم افتاد بخوره در حالت درازکش

    • جواد

      سلام 21سالم قدم کوتاه باید چیکار کنم ۱۰سانت قدم بلند بشه

    • زهرا

      من سی سالمه باپکیچ افزایش قدکه یه دوره سه ماهه داره حرکات کشیشه تاالان که یه ماهه وچندروزش گذشته چهارسانت افزایش قدداشتم

      پاسخ ها

      • فرهاد

        سلام داداش تنها کاری که انجام دادی چی بود میشه به ما هم کمک کنید ممنون میشم

      • ابولی

        قیمتش چقده و اسمش چیه؟؟سلام

      • بدون نام

        الکی

      • ایلا

        چی مصرف کردی میشه بگی

    • حسن صادقی

      سلام قدم کوچیکه چیکار کنم قدم بلند بش

    • حسن صادقی

      سلام قدم کوچیکه چیکار کنم قدم بلند بش

    • نعمت

      سلام ۱۹ سالمه چیکار کنم قدم بلند بشه

    • فایزه

      سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۰ سانت چیکار کنم قدم به ۱۶۰ برسه

    • همی

      قدم کوتاهه چه دارویی باعث افزایش قد میشه؟

    • افشین

      سلام من ۱۹ سالمه ۱۶۵ قد دارم چه کنم ۵ سانت دیگه بلند تر شم

      پاسخ ها

      • زهرا

        تمرین کششی یوگا روزی دو بار تا دوماه به علاوه خواب عمیق و کافی یعنی از ۱۱ شب حداقل چون غده ترشحی ک باعث افزایش قد میشه دیر بخوابی شب کمتر میشه و تغذیه مناسب و بارفیکس

    • بدون نام

      سلام۱۹سالمه چکار کنم قدبلندبشم چه قرصی بخورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چنده قدت

    • بدون نام

      من قدم ۱۴۵ چه کار کنم

    • ناشناس

      سلام من دخترم قدم 157 و تو 14 سالم آیا قدم کوچیده باید چکار کنم

    • حسین

      من دوماه حرکت کششی رفتم یک میلی متر هم بلند نشدم ولی امسال تال ساکرولین گرفتم خدا کنه جواب بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقااین تال ساکرولین روازکجاوچه چوری بایدگرفت شماره ای چیزی ندارید که بشه تهیه اش کرد

    • بدون نام

      حسین نتیجه گرفدی یا ن

    • هرچی

      اسم دارو های عصلی رو میشه بنویسید ورزش و این چیزا که هیچ فایده ای نداره

    • .....

      کسی ازشماهست که تال ساکرولین مصرف کرده ؟

    • باران

      کسی از شماهست که تال ساکرولین مصرف کرده باشه ؟آیا نتیجه هم گرفته ؟توروخدا جواب بدین

      پاسخ ها

      • قادری

        اصلا خوب نیست نگیرین

    • سارا

      والا منم شنیدم تال ساکرولین خیلی خوبه اگه کسی استفاده کرده بگه

      پاسخ ها

      • قادری

        سلام اصلا تال ساکرولین خوب نیست من گرفتم فایده ای نداشت

    • فاطمه

      سلام چجوری سفارش بدم تال ساکرولین

    • نفس

      سلام من سه وماه ونیمه استفاده میکنم ۱۸سالمه هیچ نتیجه ای ندیدم

    • قادری

      داروی تال ساکرولین اصلا فایده نداره

    • نفس

      شما چندسالتونه ؟چندوقت استفاده کردین؟

      پاسخ ها

      • قادری

        شانزده سال اصلا نتیجه نداشت. نگیرین

    • Panahi

      والا وبسایت بالایی اکثرا تاییدش کردن میگن خوبه اخه!!؟شاید سن تاثیر داره

    • حسین

      ببنید بچه ها باید اعتراف کنم که به حرف دکتر ها باید گوش بدیم داست میگن نه حرکت کششی ونه دارو قد رو بلند میکنه تال ساکرولین رو که اصلا حرفشم نزنید 450 تومن پول دادم تقریبا دوماه نیمه که می خورم هییییییچ اثری نزاشته.بهشون زنگ زدم میگن دارو شیش ماهست باید صبر کنی ولی کم کم دارم نا امید میشم سه ماه دیگه جواب نهایی رو بهتون می گم

    • نفس

      اره منم زنگ زدم همینو گفتن خدا لعنتشون کنه تواین دنیا به هیچ چیز دیگه نمیشه اعتمادکردحتمانظرسنجی شونم خودشونن بااسمای مختلف

    • سارا

      واییییی خدا ، من تازه این دارو رو خریدم الان هم که همه میگن بی تاثیره حالا چیکار کنمممممم ؟؟؟؟اخه چهار صدو شصت هم که پول کمی نیس.
      تف به کسی که این مسخره بازی رو راه انداخته و در حال فریب دادن همه هست ، خدا ازتون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بببینید ریزش مو افزایش قد یکشبه ثروتمند شدن ...............همه اینا تکنیکخهای بازاریابیه داروی سفید نشدن مو داروی قد داروی ایدز ......اگر چیزی درمان قطعی براش پیدا بشه کل دنیا میترکه اینها از عدم دانش عمومی طمع و یک ارزوی همگانی استفاده میکنن برای پر کردن جیبشون ..........تنها راه افزایش قد باز شدن دوباره صفحات رشده که در حال حاضر بشر علمشو نداره جراحی هم کاری احمقانه پرهزینه پرعوارض است که تازه تناسب دست و پا و بدن را بهم میزنه فقط پاهات دراز میشه

    • ریحان

      سلام منم بیست روزه تال ساکرولین استفاده میکنم , یعنی الکیه ?به من گفتن از ماه دوم تاثیرش رو نشون میده

    • نفس

      همش دروغه بهتره نشون یه دکتربدید اول بعداگه تاییدکرداستفاده کنید واسع من که هیچ نتیجه ای نداشت فقط میترسم عوارض داشته باشه قدم رشدنکردهیچ سلامتیم ازدست بدم

    • ریحان

      خانم نفس شما 6ماه رو کامل مصرف کردید ؟

    • نفس

      من حدودچهارماهه استفاده میکنم یک سانتم رشدنکردم

      پاسخ ها

      • مهراد

        سلام.ببخشید جسارتا میشه بفرمایید شما چند سالتونه؟

    • علی

      من از همینجا اعلام میکنم این داروی مزخرف یعنی تال ساکرولین اصلا تاثیری نداره وقتی برای بار دوم زنگ زدم من رو روی لیست رد گزاشتا بودن خواهش میکنم گولشون رو نخورید دیگه خود دانید

    • رضا

      باید به پلیس خبر داد تا این حرومزاده هارو جمعشون کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با ورزش از 20 سالگی بیشتر شدم الان سی سالمه یادمه از ده سال قبل این کلاهبردریا به اسمهای مختلف بوده متد فلان روش بهمان داروی فلان قرص بهمان هیچ روش و پودر چندماهه معجزه وار وجود نداره ........ ورزش تلاش تغذیه و طب سنتی برخی روشهای طب سنتی و قدیمی شاید راهگشا باشه با ورزش شدنیه و البته با شکرگزاری از خدا و نوع تفکر....این داروها قرصها پودرها کارایی شون در مجامع علمی ثابت نشده معمولا چون بی ضرره یا کم ضرره ولی اثر مثبت هم نداره مافیای جهانی دارو سودهای میلیارددلاری میبرن فقط حواسشتون باشه حداقل داروی تقلبی ندن بهتون که حداقل سلامتیتون حفظ بشه

    • ر

      اقا هرکی از تال ساکرولین نتیجه گرف بگه دمتون گرم

    • مهراد

      سلام به همگی.دوستان فکر نکنم الکی باشه من تو خود سایت خارجیش که رفتم نوشته بود تا زیر ۲۷ سال امکان قد بلند شدن با این محصول وجود داره.شرکتشم از این شرکتای مطرح فرانسس و رسمیت داره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازین شرکتای معروفتر هم هستن امریکایی انگلیسی .مافیای جهانی غذا و دارو .......... باید در ژورنال علمی تخصصی با شرکت روی 500 نفر گروه نمونه به اثبات برسه

    • حسین

      اقای مهراد شما چکار به شرکتش دارید ما دادیم تجربه هامونو میگیم باز هم قانع نشدین چرامن که 20سالمه و3 ماهه مصرف میکنم تاثیری نمیبینم

      پاسخ ها

      • مهراد

        والا چی بگم حسین آقا.نمی دونم ولی فکر نکنم محصول کلاهبرداری باشه.شاید رو همه جواب مثبت نده.شاید به فیزیولوژیک و ژنتیک آدما هم بستگی داشته باشه.البته شاید درکنارش باید حرکات کششی انجام میدادی و مرتبا ورزش می کردی تا کم کم تاثیر خودشو نشون بده.من با پشتیبانیش که صحبت کردم خودش گفت که همه از این محصول نتیجه نگرفتن.

    • محمد

      كسى هست كه تال ساكرولين مصرف كرده باشه و نتيجه گرفته باشه؟

      پاسخ ها

      • محمدی

        سلام،بنده۵ماهه مصرف کردم،نتیجه ندادکه هیچ،بلکه کبدم روداغون کرد واستخوان دردوپوکی استخوان و...گرفتم که تحت درمان هستم،خداازشون نگذره،۴۶۰هزاردادم به تال ساکرولین ،ازطرفی اصلاشماره تلفن ثابت ندارن وبعدخریدمحصول اصلاپشتیبانی نمیدن وپیگیرهم بشی شمارتون رومیذارن لیست ردتماس وبابی ادبی تمام جوابتومیدن،آدرس وتلفن ثابت ندارن،دوتاشماره همراه هست که یکیش خاموشه ،بخداایناباجون ومال مردم بازی میکنن وباوعده های الکی فریب میدن،توصیه میکنم قبل تهیه هرچیزی به پزشک مراجعه ومشورت کنین تامثل ،بنده عوارض نصیبتون نشه وپولتون حیف وحرام نشه

    • حسین

      والا نمی دونم من تجربمو گفتم هرکی می خواد بخره بره بخره ولی امیدوارم مثل من پشیمون نشه من که 450 دادم خیلی سوختم

    • R

      داش مهراد شما ک با پشتیبانش حرف زدی نگف کسی نتیجه گرفده یا نه؟

      پاسخ ها

      • مهراد

        ببین عزیز دلم.من که با پشتیبانیش حرف زدم گفت خیلیا بودن که نتیجه گرفتن ولی در کنارش مرتبا ورزش کردن و حرکات کششی انجام دادن و
        تغدیشونم خیلی خوب بوده.رو خیلیا هم جواب نداده با وجود اینکه تمام اینکارارو انجام دادن.به نظرم افزایش قد با این محصول تا حدودی به شانستم بستگی داره.اگه این محصول با بدنت جور دربیاد می تونی بهترین نتیجه رو از این محصول کسب کنی.ممکنه هم هیچ تاثیری روت نداشته باشه و حتی ۱ سانتم رشد نکنی.

    • Nafas

      بچه ها ب نظرتون میشه تال ساکرولینو با ارژنین مصرف کرد؟

      پاسخ ها

      • مهراد

        سلام.نه مشکلی نداره ولی من پیشنهادم به شما ال آرژنین آمریکایی التیمیت نیتریتیون هستش.یه دوره ی شش ماهه پیشنهاد میکنم از این ال آرژنین با دوز ۱۵۰۰ استفاده کنید.یه روز در میون بین ۸ تا ۹ شب و در کنارش یه قرص کلسیم منیزیم و زینک هم ترجیحا ساخت انگلستان از داروخونه تهیه و استفاده کنید.بعد از یه دوره ی شش ماهه استفاده از ال آرژنین آمریکایی ال آرژنین ایرانی ساخت شرکت کارن با دوز ۱۰۰۰ از داروخونه تهیه کنید و بعد از هر وعده ی غذایی ۲ عدد مصرف کنید ولی بازم واسه ی اطمینان از خود داروخونه هم طریقه ی مصرفشو سوال کنید.

      • مهراد

        ولی اگه به هر دلیلی بعد از مصرف این دارو ها علائمی مثل سردرد و سرگیجه و یا هر ناراحتی دیگه ای احساس کردید بلافاصله مصرف تمام دارو هارو تا یه مدت زمانی قطع کنید تا خدایی نکرده مشکلی واستون به وجود نیاد.

    • R

      والا اقا مهراد هرکی اومده اینجا از تالساکرولین ناراضی بوده. اگه یکی باز میومد میگف نتیجه گرفده باز ی امیدی میگرفدیم میخریدیم. ب امتحانش می ارزید ولی تا الان ک همه ناراضی بودن شمام ک داری حمایت میکنی ازشون

      پاسخ ها

      • مهراد

        برادر من.من اصلا ازشون حمایت نمی کنم.اصلا شاید این محصولم یه دروغ دیگه واسه ی خالی کردن جیب مردم باشه.من فقط گفتم چون شرکتش یه شرکت مطرح فرانسویه و تو کشورشون رسمیت داره احتمال دروغ بودن این محصول نسبت به خیلی از دارو های افزایش قد که ادعای افزایش قد در بزرگسالی رو دارند کمتره ولی با اینحال من بازم به هیچ عنوان استفاده از این محصولو به کسی پیشنهاد و یا توصیه نمی کنم.هر کس خواست استفاده کنه به مسئولیت خودش.

      • بدون نام

        آقای مهراد تال ساکرولین و حدود ده محصول مشابه حتی گرونتر رو هم تو سایت امازون بعنوان افزایش قد میفروشن از 50 تا 200 دلار . برای من تعجبه چجوری اجازه فروش داده میشه وقتی کسی نتیجه خاصی نگرفته. اگر واقعا شدنی بود همه هجوم میبردن. قد با یک قرص و داروی معمولی افزایش پیدا نمیکنه. مولتی فاکتور و چندعامله است اون هم بعد بلوغ کمی دشوارتره البته نشدنی نیست ولی ده سانت تو چهارماه اونم فقط با یک قرص خیلی منطقی نیست.

    • حسین

      واقعا که خیلی احمقید اقای مهراد چرا با این حرفا مردمو تحریک میکنی بخرن اون پشتیبان بی ناموسش رو باهاش حرف زدم گفت تا ده سانت بلند میشی واصلا این رو هم نگفت که ممکنه نتیجه نگیرم تو سایتشم گفته نیازی به حرکت کششی نیست بایه شماره دیگه زنگ زدم بهش همین که منو شناخت قطع کرد این مشکوک نیست.

      پاسخ ها

      • مهراد

        حسین آقا لطفا بی احترامی نکنید احترام خودتونو نگه دارید!!!من به شما توهین نکردم که فحش میدید.هر کسم خواست مصرف کنه صاحب اختیاره.از خرید این محصول نه سودی عاید من میشه نه من پیشنهادشو به کسی می کنم.من فقط مثل خیلی از دوستان که نظر دادن نظرمو گفتم.و السلام.

      • بدون نام

        اخه با یک قرص و پودر و شربت و قرص شدنیه؟ برید سراغ روشهای دیگه. الی ماشا الله ازین پورها در امازون بفروش میرسه خدا میدونه احتمالا همه این بنجلهارو میدن به کشورهای بدبخت جهان سوم. اگر اثر داشت میدادن مردم خودش و امریکایی ها که خودشون زیاد بلند نیستن.

    • رضا

      بچه ها الان ک من ۱۸ سالمه میتونم با تال ساکرولین نتیجه بگیرم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تال ساکرولین رو اولا ببین چند نفر باهاش نتیجه گرفتن بعد جیبتو خالی کن.

    • نفس

      بچه ها شمادرطول دوره مصرف دست وپاتون دردداشت؟من ازماه دوم به بعد خیلی کم دست وپام دردداشت اما بی فایده بود

    • یلدا

      نفس خانوم در کنار ورزش کششی انجام میدادی خو شاید اثر داشت

    • حسین

      اقای مهراد برادر من باتونیستم احمق اونیه که هی میاد سوال میپرسه این دارو رو بخرم یانه .از تجربه دیگران استفاده نمیکنه وباید حتما یه بلایی سرش بیاد پشیمون شه.

    • نفس

      خودشون گفتن نیازی به هیچ گونه حرکات کششی نیست

    • چِرت

      چرت و پرته نخرید اگ واقعا کسی میخواد افزایش قد داشته باشه باید عمل جراحی انجام بده والسلام.(که اینم به هزینه بسیار بالا و ریسکی که داره نمیارزه)نه فقط این بلکه هیچ دارویی باعث افزایش قد نمیشه...

    • Nafas

      اقای مهراد دکتر واسم ارژنین نوشته گفده دو تا قبل از خاب با دوز ۱۰۰۰ .الان من کدومو انجام بدم

      پاسخ ها

      • مهراد

        می خواین شما طبق توصیه ی پزشک جلو برید ولی من از داروخونه که
        پرسیدم به من گفت ۲ تا بعد از هر وعده ی غذایی ولی فکر کنم منظورش از بعد از هر وعده ی غذایی فقط وعده های اصلی ناهار و شام بود نه صبحانه.

      • حسین

        شما چند سالتونه که دکتر قرص بهت داده

    • حسین

      شما مگه چند سالتونه که دکتر قرص داده

      پاسخ ها

      • مهراد

        قرص ال ارژنین رو میشه بدون تجویز دکتر هم مصرف کرد.شما بدون تجویز دکتر هم می تونید از داروخونه ال آرژنین بگیرید.طریقه ی مصرفشم از خود داروخونه که پرسیدم گفتن بعد از هر وعده ی غذایی ۲ عدد استفاده کنید.البته ناشتا نه با معده ی پر چون اثرش خیلی کم میشه و زیاد تاثیر نمیکنه.در ضمن منم هم سن شمام.بیست سالمه.

    • Nafas

      من ۱۸ سالمه گف دو تا قبل خاب حالا موندم .....

      پاسخ ها

      • مهراد

        طبق همون چیزی که دکتر گفتن عمل کنید یا از دکتر بپرسین اگه بعد از هر وعده ی غذایی ال آرژنین مصرف کنید مشکلی به وجود میاد یا نه.من فکر میکنم تو سنی که شما هستین بهتره بیشتر از ۲ عدد در روز استفاده کنید که تاثیرش زود تر نمایان بشه ولی بازم واسه ی جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی مجددا با پزشک مشورت کنید.

    • حسین

      خواهش میکنم اگه نتیجه گرفتید بیاید به ما خبر بدید فراموش نکنید مارو

    • Nafas

      اگه اثرش کم میمونه پس باید چند ساعت بعد غذا خورد

      پاسخ ها

      • مهراد

        اون که ۱۰۰ درصد چون غذا اثر ال ارژنین رو از بین میبره.باید حداقل ۲ ساعت صبر کنید تا غذا کاملا از معدتون هضم بشه بعد استفاده کنید.این نکته خیلی مهمه چون خیلیا بهش توجه نمی کنن و اگه حتی یه درصد شانس قد بلندی داشته باشین با مصرف ال آرژنین دقیقا بعد غذا اثرش کاملا خنثی میشه.

    • Nafas

      راستی اقا مهراد شربت استوجویس هم فک کنم خوبه ..هم ارژنین میگیرم هم استو جویس

      پاسخ ها

      • مهراد

        شما هر راهی که به نظرتون میرسه انجام بدین.از ورزش به هیچ عنوان غافل نشید.حتما حرکات کششی انجام بدین در دو نوبت یکی ساعت ۵:۳۰ صبح که غده ی هیپوفیز در فعال ترین حالت ممکن به سر میبره یکیم شب یکی دو ساعت قبل خواب.از هر موقع که تصمیم گرفتید حرکات کششی انجام بدید تا چند ماه بعدش به هیچ عنوان حتی اگه خسته ام شدید حرکات کششی رو ول نکنید.خیلی خیلی به تغذیتونم اهمیت بدین.تعداد وعده های غذاییتونو بیشتر کنید.سعی کنید بین ۹ تا ۱۰ شب هم بخوابید چون هورمون رشد در این بازه ی زمانی بهتر در بدن ترشح میشه.در حال
        حاضر شما شانس بیشتری نسبت به من ۲۰ ساله دارید چون هنوز سنتون زیاد نیس و احتمال نتیجه گرفتن حداقل ۲ ۳ سانت رو دارید.پس قدر سنی که الان دارید رو بدونید و به هیچ وجه تا فرصت دارین وقتتونو هدر ندین.ان شا الله که بتونین با انجام دادن همه ی این کار ها بهترین نتیجه رو کسب کنید.

      • بدون نام

        آرژنین در گندم سیاه، جو دوسر، پنیر دلمه، پنیر ریکوتا، شیر خشک بدون چربی، ماست بدون چربی، گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، قرقاول، بلدرچین، ماهی هالیبوت، خرچنگ، ماهی قزل آلا، میگو، حلزون، ماهی تن، گرانولا، نخود، شکلات، سویا پخته شده و بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارد.

    • Mina

      سلام .بچه ها ارژنینو زینک پلاسو با هم بخوری عب نداره واسه قد؟

    • سلماز

      سلام..ای بابا ینی کسی نیس بگه از تال ساکرولین نتیجه گرفده یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        نه عزیزم نگیر اثر نداره بگیری حتما پشیمون میشی

      • بدون نام

        تال ساکرولین تنها یک نام تجاری است. height pills supplement نام کلی است. هزار جور در بازار جهانی هم وجود داره که تال ساکرولین ارزونترینه شاید. هر چندسال یکبار یک کلاهبرداری میاد اینارو وارد میکنه و کلی به جیب میزنه دقیقا مانند محصولات مشابه جلوگیری از ریزش مو. راه درمان ریزش مو و افزایش قد مشخصه. عامل ریشه ای باید از بین بره. ولی بشر هنوز نتونسته. ولی ناامید نشید با ورزش تغذیه مناسب امید و تفکر مثبت قطعا شدنیه ولی زمانبره و نیاز به تلاش داره. با چهارماه پورهای نامعلوم جواب نمیده. قبلا به اسم مکمل کلیسم روی بوده قبل تر یک اسم دیگه. این عناصر اگر زیاده روی بشه خودش عوارض بشه. من روزی 5 لیوان شیر میخوردم و کلی عوارض داشت دیگه قرص که بماند. آهسته و پیوسته تلاش کنید از خدا بخواهید ان شا الله نتیجه می گیرید. در دام کلاهبردارا نیفتید. از تجربیات دیگران استفاده کنید.

      • بدون نام

        چرا من جواب گر گفتم اونم از نچرال بوتنی ۸ سانت و قدم الان ۱۷۸ هست خیلی خوشحالم خداروشکر نجات یافتم

      • مهدی

        سلام ببخشید شما که۸ سانت افزایش داشتید آیا از تال ساکرولین استفاده کردید؟

    • حسین

      نه نگیر بدرد نمی خوره

    • سلماز

      اقا حسین مگه شما چندسالتونه ک گرفدید و نتیجه نگرفدید

    • حسین

      من 20 سالمه تقریبا سه ماهو نیمه مصرف می کنم همونطور که میدونید گفتا مثلا تا33 سال اثر گذاره و زیر 25 بهترین نتیجرو میگیرید.بعدشم اگه برید دقت کنید اونجایی که زیر تبلیغاتشون چند نفر نظر دادن ومطمئنم خودشون او چرندیات رو نوشتن وسوتی هم دادن با دوتا اسم مختلف یه نظر رو نوشتن ازت خواهش میکنم مثل من گول نخور و نگیر این دارو رو

    • حسین

      کسی از سابلیمنال افزایش قد استفاده کرده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استفاده نکردم اما قطعا قدرت تلقین مثبت در زندگی از داروهای بی نام و نشان اثبات نشده بیشتره

    • نفس

      من میخوام استفاده کنم تو گوگل هم سرچ کنید درباره ضمیرناخوداگاه مطالب زیادی داره بنظرم این دیگه حقیقت داره اگه خواستید لینک کانالشو بدم که انواع سابلیمینال هارو رایگان گذاشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما استفاده کنیدانشاالله نتیجه بگیرید خبربدید

    • بی نام

      سلام من قدم خیلی کوتاه است باید چکار کنم که قدم بلند بشه سنم هم ۱۵ سال است لطفا منو راهنمایی کنید

    • A

      ب جز حسین اقا شخص دیگه ای تال ساکرولیتو مصرف نکردع ینی؟

    • بهنام کریمی

      سلام دارو برا افزایش قد وجود دارد ولی اصلش گیر نمیاد کل این داروهای تو ایران تقلبی فقط که پول بره تو جیبشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرکت وولنته فرانسه که تال ساکرولین رو تولید می کند در اصل کارش مکملهای بدنسازیه . قرص سیر (گارلیک) هم داره. من پیشنهاد میکنم با روشهای طب سنتی و تغذیه سالم بدنتون رو سالم کنید. یک دوره ذهن و روحتون رو پاکسازی کنید. بعد با تفکر مثبت و ورزش برای قد تلاش کنید. حرف شما هم تا حدی درسته. احتمال تقلبی بودن داروهای قد در ایران وجود داره.

    • رضا

      سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۰ است بلوغ کردم رشد کردم تو این یک سال ۳ سانت رشد نکردم چرا من اینطوری شد دیگه قد نمی کشم دارم قوص زیم پلاس می خورم رشد نمی کنم چرا

    • رقی

      سلام این فایل سابلیمال چیه .اکه دارید ایدی تلگرام یا اینستا بدید واسم بفرسید میخااام

    • میلاد

      من بهمن ۹۷ تال ساکرولین خریدم, ۷ سانتیمتر قد کشیدم خیلی خوب بود.ولی دکترم گفت نباید یک دوره بیشتر استفاده کنم

      پاسخ ها

      • مهراد

        آقا میلاد شما از کجا تال ساکرولینو خریدی و اینکه چند سالته ۷ سانتی متر نتیجه گرفتی و آیا در کنارش ورزش یا حرکات کششیم انجام دادی یا فقط با مصرف دارو نتیجه گرفتی؟

    • Nafas

      اقا میلاد توروخدا راس میگی یا داری شوخی میکنی؟؟قدت چند بود ک سنت چقده؟

    • بدون نام

      سلام من قدم کوتاهه چی کار کنم که قدم بلند بشود

    • حسین

      من مطمئنم این اقا میلاد دروغ میگه احتمالا از فروشنده هاست اومده تبلیغ میکنه

      پاسخ ها

      • Nafas

        اره صد در صد

    • ..

      بقران همش دروغه اینم حتما داره تبلیغ میکنه نخرید پشیمون میشید از من گفتن بود

    • فری

      دوستان گول این تبلیغ ها رو نخورید تال سکرولین، نچرال ولت، نچرال بونتی و خیلی قرص هایی که با عنوان افزایش قد هستن دوروغی بیش نیست چون من تا دلتون بخواد از این قرص ها استفاده کردم اما دریغ از فقط یک میلیمتر افزایش!!!

      فقط پولایی که با هزار زحمت جمع کرده بودم به راحتی آب خوردن ریختم تو چاه فاضلاب !!
      عین سگ پشیمانم الان

    • فری

      این آقایی هم که اومده گفته از تال ساکرولین نتیجه گرفت
      اصلا هرکسی اومد این حرف رو زد و گفت از این قرصا نتیجه گرفته شک نکنید یکی از فروشندگان اون محصول هست و به این طریق میخوان پولای فراوان به جیب بزنن و به ما مردم بیچاره و ناآگاه ضربه های فراوان .
      این قرصا هیچ فایده ای نداره خیالتون تخت اینو دارید از کسی میشنوید که خودش این راه رو رفته و هیچ نتیجه ای عایدش نشده
      پس ساده نباشید و گول این چیزارو نخورید وتحت تاثیر قرار نگیرید

    • فری

      و از هرچی قرص با عنوان افزایش قد هست دوری کنید و فرار!!
      تنها راه افزایش قد بعد از بلوغ انجام حرکات کششی مخصوص افزایش قد به مدت طولانی هست اونم هر روز بصورت مرتب که بقول معروف انقدر باید خودتو جر بدی تا شاید سه الی چهار سانت بکشی که به نظر من اصلا وابدا ارزش وقت گزاشتنو نداره
      پس چیکار کنیم؟؟
      جواب: به همینی که هستیم راضی باشیم و خداروشکر کنیم چون شاید از همینی که هستیم کوتاه تر میبودیم عین این آدم کوچولو ها که یک متر بیشتر قد ندارن

    • فری

      پس خدارو باید هزاران مرتبه شکر کرد که اونجوری نیستیم چون دراون صورت وضعیت خیلی وخیم تر بود
      البته من خودم قدم180



      این نکته رو هم بگم که اصل ما روح هست و این جسم هم چه بخوای و چه نخوای تاریخ انقضاش تموم میشه و میمیره و میره زیر یه خروار خاک
      پس از فاز قد وقواره و هیکل و خوشگلی و خیلی چیزای مادی دیگه بیایید بیرون و وقتتونو صرف خدای مهربانی بکنید که نعمت بزرگ حیات رو به ما بخشیده و بپردازیم به نماز و روزه وحج و خمس وزکات و کلی کارهای پرثواب

    • فری

      و کلی کارهای پرثواب دیگه برای ساختن آخرتمان.

      امیدوارم تونسته باشم کمکتون کرده باشم
      یاحق.

    • حسین

      این پسر راست میگه

    • حسین

      بچه ها من یه حرکت کششی سنگین دارم انجام میدم صبح ظهر شب نیم ساعت حداکثر کشش رو دارم میرم ایشالا نتیجه گرفتم میگم بهتون

      پاسخ ها

      • محمد

        داش حسین شیرم بخور تا عید انجام بده وقتی نتیجه گرفدی بیا ب مام بگو امیدوار شیم یاحق

    • سلطان

      سلام من نزدیکه 17سالمه قدم 173خوبه قدم آیا
      دوسدارم تا180برسم چکارباید کنم

    • حسین

      سلام دوستان من همونیم که تا ساکرولین خوردم و پارسال حرکت کششی رفتم ولی جواب نگرفتم ولی امسال حرکات کششی سنگین رفتم شاید باور نکنید الان روز دهم هستم تقریبایک سانت بلند شدم

    • حسین

      بچه ها من تا اخر ماه میرم سرماه می خام تو نی نی سایت یه تاپیک بزنم بیاید اونجا تا راه افزایش قد رو بگم قرص کلسیم منیزیم زینک هم دارم می خورم خدا رو شکر به این زودی یه سانت بلند شدم ولی چون کشش زیاد بود کمرم یخورده درد گرفته فشار رو کمتر کردم امیدتونو از دست ندید من دوسال دنبالش بودم بلاخره بهش دارم میرسم

    • جانم فدار رهبرم

      بابا قد بلند دیگه چیه!؟؟قد کوتاه باشه بهتره و دیگه جایی رو اشغال نمیکنی تازه از نظر من قد ۱۶۵ متوسط برای مرد است

    • .

      سابلیمینال قداستفاده کنید

    • امیر

      سلام
      من ۱۶ سالمه و قدم ۱۷۹ عه
      فوتبال بازی میکنم و دروازبانم و دروازبانی هم قد بلند میخواد
      فقط میخوام ۵یا۶ سانت قدم بلند شه
      لطفا راهنمایی کنید؟

    • مهشید

      سلام دوستان من 35سالمه ویکی از ارزوهام اینکه که قد بلند بشناسانید این ورزش های کششی رو من اثر داره مثلا چه ورزشی

    • سایه

      سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۶۰ سانتی متره چیکار کنم که قدم بلند تر بشه

    • م

      سلام من قدم کودا ه چیکار کنم قدم بلند شه ایا قرص نچرل وات تاثیری داره برای قد

    • فاطمه

      سابلیمینال قداستفاده کنیدنتیجه شم قطعیه چون صفحات رشدتون روبازمیکنه خودتون سرچ کنید تابفهمیدولی واسش پول ندید همش کلاهبرداریه خواستین بگین که لینک کانالشو که انواع سابارورایگان داره بدم بهتون

    • حمیدرضا

      سلام من 25 سالمه قدم 150سانت است وزنم ۵۲ کیلو می خوام قدم بلند تر بشه باید چکار کنم به نظرتون

    • بدون نام

      میشه اون کانالو بفرستید

    • انا

      سلام ببخشید قد من ۱۶۸ من ۱۷ سالمه چه کار کنم تا به ۱۷۰ برسم به نظر شما میرسم منمونم

    • ......

      سلام من 13 سالمه 150 قد دارم میخوام قدم بلند تر بشم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج