۶۹۱۶۹۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا صنعت خودرو به بی‌راهه رفت؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های که در صنعت خودروسازی سواری و تجاری در کشور به وجود آمده‌اند و بعضا بسیار بزرگ هم شده‌اند، به لطف امتیازهای دولتی مانند تعرفه و ارز مبادلاتی، سودآور هستند.

خبرآنلاین: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شرکت‌های که در صنعت خودروسازی سواری و تجاری در کشور به وجود آمده‌اند و بعضا بسیار بزرگ هم شده‌اند، به لطف امتیازهای دولتی مانند تعرفه و ارز مبادلاتی، سودآور هستند.

فربد زاده در پاسخ به این پرسش که چرا صنعت خودرو در ایران رشد پیدا نکرده است؟ اظهار داشت: انتخاب استراتژی نادرست، عدم وجود بخش خصوصی رقابت‌پذیر و نگرانی از ورود سرمایه‌های خارجی، مهم ترین عواملی هستند که نهایتا نتیجه را به این وضعیت رسانده‌اند.

وی افزود: ضعف خودروسازی تنها محدود به شرکت‌های دولتی نیست و شرکت‌های خصوصی فعال در این صنعت خودروی ایران هم فاصله بسیار زیادی با توسعه‌یافتگی دارند و حتی می‌توان گفت به شدت از شرکت‌ها دولتی عقب‌مانده‌تر هستند.

این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: شرکت‌های که در صنعت خودروسازی سواری و تجاری در کشور به وجود آمده‌اند و بعضا بسیار بزرگ هم شده‌اند، به لطف امتیازهای دولتی مانند تعرفه و ارز مبادلاتی سودآور هستند و مطلقا نه توانایی رقابت و نه حتی قصد آن را در بازارهای داخلی و جهانی ندارند.

زاوه تصریح کرد: بر این اساس، تلاش شدیدی صورت گرفته است که یا از ورود سرمایه‌های خارجی مستقل به کشور جلوگیری شود و یا شرکت‌های بین المللی که علاقه‌مند به ورود به ایران هستند، به سمت شرکت‌های خصوصی و یا دولتی خاصی بروند که این ساختار آسیب نبیند.

وی ادامه داد: اصولا شرکت‌های خارجی از ورود به یک بازار با چنین فضای حاکمی واهمه دارند و نگران می‌شوند که اگر مطابق منویات مدیران دولتی رفتار نکنند، سرمایه آنها خطرات جدی تهدید نماید.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در واقع، هم ورود سرمایه و هم فن‌آوری و در نتیجه فضای رقابتی همگی به شدت محدود می‌شوند و طبعا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیران نادان= کشور ویران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این سر کچل مدیرآمل ایران خودروواقعانادان است

    • بدون نام

      چونکه هر غلطی دلشون خواست میکنند وکسی هم جلوشون نمیگیره و فقط به منافع خودشون فکر میکنند و جان مردم براشون پشیزی ارزش نداره یه مشت آشغال و لگن قراضه تحویل مردم میدهند و مردم هم چاره ایی جز خریدن این ارابه های مرگ ندارند

    • بدون نام

      بخور بخوری که حد نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج