جاباما
۶۹۰۳۸۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تیلرسون: ترامپ از هواپیما به من زنگ زد

وزیر خارجه برکنار شده آمریکا می‌گوید حداقل ۳ ساعت پس از انتشار خبر برکناری‌اش در صفحه توئیتری ترامپ، تلفنی با رئیس‌جمهور کشورش سخن گفته است.

خبرگزاری فارس: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق آمریکا پس از برکناری بحث‌برانگیز امروز توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، به میان خبرنگاران آمد و آخرین بیانیه خود را از اتاق شماره ۲۲۰۹ وزارتخانه‌ای که تا امشب تحت مدیریتش است، خواند.

ترامپ امروز بدون اطلاع قبلی به تیلرسون، با نوشتن یک پیام کوتاه در توئیتر، از برکناری وزیر خارجه کابینه‌اش خبر داد.

«استیو گلداستین» معاون دیپلماسی عمومی وزارت خارجه آمریکا تأیید کرده بود که تیلرسون از برکناری‌اش مطلع نبوده؛ خبری که تیلرسون هم در بیانیه خود آن را تأیید کرد. گلداستین البته ساعتی پس از اعلام این مطلب، به سرنوشت رئیسش مبتلا و برکنار شد.

تیلرسون در برابر خبرنگاران، ابتدا اشاره‌ای ظریف به زمان اطلاع از خبر برکناری‌اش کرد و گفت: «امروز بعدازظهر رئیس جمهور ایالات متحده از هواپیمای ایرفورس وان (هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور آمریکا) با من تماس گرفت؛ من با (جان) کلی رئیس کارکنان کاخ سفید هم صحبت کردم تا مطمئن شویم که در روزهای آینده، شفافیت حاکم خواهد بود. مهم‌ترین امر، انتقال روان قدرت است.»

ترامپ ساعت ۸:۴۴ صبح به وقت واشنگتن پیام توئیتری مربوط به اخراج تیلرسون را منتشر کرد و بر اساس گفته وزیر خارجه سابق آمریکا، وی حداقل ۳ ساعت پس از انتشار این پیام توئیتری، با ترامپ صحبت کرده است؛ تیلرسون همچنین در تمام طول سخنرانی امشب خود، به هیچ وجه از ترامپ نام نبرد و فقط با لقب «رئیس‌جمهور ایالات متحده» از وی یاد کرد.

تیلرسون در ادامه سخنان خود گفت که تا آخر ماه مارس (تا ۱۸ روز دیگر) در سمت خود باقی می‌ماند ولی از نیمه‌شب به وقت محلی، تمام اختیاراتش را به «جان جوزف سالیوان» معاون خود تفویض می‌کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا، در ادامه سخنان خود، از اقدامات دیپلمات‌ها و سربازان آمریکایی در ورای مرزهای این کشور بعنوان اقدام در مسیر توسعه و امنیت آمریکا، تجلیل کرد.

تیلرسون از به پای میز مذاکره کشاندن طالبان، بعنوان یکی از دستاوردهای دیپلمات‌های تحت امر خود یاد کرد و هشدار داد که آمریکا باید رویه فعالی برای تعامل سازنده با چین ضمن پرهیز از رویارویی با این کشور بزرگ، اتخاذ کند.

تیلرسون سپس بدون پاسخ دادن به سوال حتی یکی از خبرنگاران حاضر در محل برگزاری نشست‌های خبری وزارت خارجه، سالن را ترک کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ هم کار احمدی‌نژاد را کرد

    • کارمند

      مرحبا به ترامپ که با هرکی خوب کار نکنه تعارف نداره وخیلی فوری عوض میکنه

    • یعقوب خلیلی قوشچی

      باز خوبه مثل احمدی نژاد تو ماموریت اخراجش نکرده!

    • بدون نام

      چه شباهت عجیبی بین رفتار هویج امریکایی و چماق ایرانی... جالب بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج