۶۹۰۳۷۴
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

جمهوری آذربایجان: روابط خوبی با اسرائیل داریم

سفیر جمهوری آذربایجان در آمریکا در گفت‌و‌گو با رسانه صهیونیستی برجام را توافقی با مشارکت کشورهای مطرح جهان خواند، اما گفت بهتر بود دولت سابق آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای نظرات کشورهای بیشتری را جویا می‌شد.

خبرگزاری فارس: «الین سلیمانوف» سفیر جمهوری آذربایجان در واشنگتن در گفت‌و‌گو با یک رسانه صهیونیستی ضمن تشریح روابط باکو با رژیم صهیونیستی برجام را یک «توافق تایید شده بین‌المللی» خواند.

الین سلیمانوف که از سال ۲۰۱۱ به این سو نماینده جمهوری آذربایجان در آمریکا است، در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «جی. ان . اس» درباره روابط باکو و تل آویو گفت: «مایلم بگویم که این رابطه قوی و گسترده است و خواستار گسترش بیشتر آن هستم. این مسئله برای جمهوری آذربایجان، اسرائیل و هم تمام منطقه خوب است. در حوزه‌هایی مانند امور دفاعی، انرژی و امنیت این رابطه همیشه قوی بوده است. همچنین شاهد گسترش این روابط در حوزه‌های کشاورزی و فناوری پیشرفته هستیم.»

سفیر جمهوری آذربایجان در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه دیدگاه باکو درباره رویکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر (رژیم) اسرائیل در زمینه اصلاح یا رد برجام گفت: «جمهوری آذربایجان تنها کشوری است که هم با روسیه و هم با ایران همسایه است. ما همیشه سعی کردیم روابط خوبی را با همسایگانمان از جمله این دو کشور برقرار کنیم. ما از تلاش‌ها در جهت انجام توافق هسته‌ای بسیار خوشحال شدیم و فکر می‌کنم تلاش خوبی در این زمینه صورت گرفت و در حال حاضر، این توافق وجود دارد. برجام، توافقی امضا شده و تایید شده از سوی کشورهای مهم جامعه بین‌الملل است.»

وی افزود: «با این حال، فکر می‌کنم زمانی‌ که این توافق در حال شکل‌گیری بود، می‌شد که کشورها و متحدان منطقه‌ای بیشتری از سوی آمریکا در آن مشارکت داشته باشند. به همین دلیل، فکر می‌کنم اگر "باراک اوباما"، رئیس جمهور وقت آمریکا شرکا و متحدان بیشتری را در این بحث‌ها وارد می‌کرد، شاید اینک انتقاد کمتری از آن می‌شد.»

سلیمانوف ادامه داد: «شاید ما تنها نیاز به یافتن راهی برای یک اجماع در این زمینه داشته باشیم. اشاعه سلاح‌ اتمی خیلی خطرناک است و بسیار خوشحالیم که برای محدود کردن آن تلاش‌هایی صورت می‌گیرد. این توافق می‌تواند از توسعه تسلیحات اتمی و سلاح‌های کشتار جمعی جلوگیری کند و این موردی خوب است.»

وی در بخش دیگر این مصاحبه در زمینه انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی گقت که امید دارد تصمیم آمریکا در این زمینه با تلاش به منظور پیشبرد گفت‌‌وگوهای صلح بین فلسطین با اسرائیل همراه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آذربایجان

    • بدون نام

      دوست دشمن من،دشمن من است

    • بدون نام

      زنده بادکشوری که برای رفاه شهروندانش تن به هر ذلتی میدهد

    • بدون نام

      کشوری که ازسوی دوست ودشمن مورد تهدید است بجز این راهی ندارد انها تجربه بورشیوک بازی را لمس کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج