۶۸۸۱۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طیبی: نمی‌خواهم نگاه‌­ها به فوتبال و فوتسال برابر باشد

غيرت قزاقستان با حسين طيبي در سال ۲۰۱۷ نتايج درخشاني گرفته و در تورنمنت بين‌المللي فوتسال ارمنكو كاپ، عنوان قهرماني را به دست آورد.

روزنامه قانون: غيرت قزاقستان با حسين طيبي در سال ۲۰۱۷ نتايج درخشاني گرفته و در تورنمنت بين‌المللي فوتسال ارمنكو كاپ، عنوان قهرماني را به دست آورد. طيبي مدت‌هاست به يكي از ستاره‌هاي غيرت تبديل شده و چند روز پيش براي اين تيم هت‌تريك كرد. ملي‌پوش لژيونر كشورمان يك ماه قبل نيز بهترين گلزن جام‌ملت‌هاي فوتسال آسيا شده بود. هواداران فوتسال پس از خداحافظي چندين ستاره مثل محمدرضا حيدريان و وحيد شمسايي نگران بودند كه مبادا اين رشته ورزشي دچار افت شود و شاهد درخشش تيم‌ملي در بازي‌هاي آسيايي و جهاني نباشيم.

اما محمد ناظم‌الشريعه، سرمربي تيم‌ملي فوتسال نشان داد مي‌تواند نسل جديدي را پرورش بدهد كه در آينده نيز حرف‌هاي بسياري براي گفتن داشته باشند. به هر ترتيب درخشش بازيكنان تيم‌ملي فوتسال در رده باشگاهي خبر خوبي براي ورزش ايران است، اصغر حسن‌زاده، مهدي جاويد و حسين طيبي در حال حاضر به ستون‌هاي تيم‌ملي فوتسال تبديل شده‌اند و نگاه درست به آن‌ها مي‌تواند در آينده به پيشرفت اين ورزش كمك شاياني كند. به بهانه درخشش حسين طيبي در رده باشگاهي و ملي، با اين ملي‌پوش فوتسال گفت‌وگويي انجام داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

در ابتدا در مورد سطح مسابقات ارمنکو کاپ روسیه که با تیم غیرت در آن قهرمان شدید و خود شما توانستید در آن مسابقات به مقام آقای گلی برسید، برای ما صحبت کنید.

مسابقات ارمنکو کاپ یکی از تورنمنت­‌های معتبر دنیاست که هرساله در روسیه برگزار می­‌شود و شرایط بسیار خوبی دارد؛ چراکه لیگ روسیه از لیگ­‌های قدرتمند دنیاست و همیشه تیم‌­های این لیگ تیم­‌هایی قوی بوده و بازیکنان برزیلی ‌بسياری در تیم های مختلف روسی مشغول فعالیت هستند. خودم نیز در گذشته تجربه بازی در روسیه را داشتم. خداروشکر در مسابقاتی با چنین سطح بالایی ما توانستیم به مقام قهرمانی برسیم و من نیز به مقام آقای گلی رسیدم و این دو اتفاق برای خودم بسیار با ارزش هستند.

در تیم غیرت قزاقستان ماندگار هستید یا درصورتی که پیشنهاد بهتری به دست شما برسد، این تیم را ترک می‌کنید؟

قرارداد من با تیم غیرت تا پایان فصل پیش رو است. چندین پیشنهاد دارم و حتی تیم غیرت نیز پیشنهاد تمدید قرار داد را به من داده و پیشنهادهای دیگری نیز هست اما همان‌‌گونه که می­‌دانید غیرت جزودو یا سه تیم برتر و مطرح فوتسال دنیاست. درحال حاضر منتظر هستم تا پایان فصل برسد و تصمیمی بگیرم که به نفع من و ادامه فوتسالم باشد. در حال حاضر می­‌خواهم این فصل را به خوبی به پایان برسانم.

سطح لیگ ایران و قزاقستان چه تفاوت هایی بايكديگر دارد؟

به نظر من لیگ قزاقستان در مقایسه با لیگ ایران تنها چهار تیم خوب و مطرح دارد اما قزاقستان بسيار درحال سرمایه گذاری روی فوتسال است. اين كشور در تلاش است تا لیگ خود را به لیگ روسیه برساند و لیگ کشور قزاقستان بیشتر فیزیکی است. من همیشه گفتم که لیگ ایران جزو لیگ­‌های خوب دنیاست و به نظرم جزو سه یا چهار لیگ برتر دنیاست. لیگ ما سرشار از استعداد است اما از نظر امکانات ضعف های بسياری دارد و تنها نکته منفی لیگ فوتسال ایران همین است که ما از نظر امکاناتی ضعف‌­های بسیار ی داریم، به نظرم این موضوع جای کار دارد و مسئولان بايد امكانات بيشتري در اختيار بازيكنان قرار بدهند.

به نظر شما نگاه مسئولان به فوتسال و فوتبال، نگاه عادلانه‌­ای است؟

من نمی‌خواهم نگاه‌­ها به فوتبال و فوتسال برابر باشد اما همیشه گفته ام که نگاه به فوتسال حداقل به گونه‌اي باشد که شأن و شخصیت ما بازیکنان فوتسال حفظ شود و همان اندازه که افتخارآفرینی می­‌کنیم برای ما ارزش قايل شوند. چیزی که انتظار داریم تنها همین است.

مسابقات پیش روی تیم ملی چه مسابقاتی است؟

سال آینده چند تورنمنت و بازی با تیم ملی برزیل را در پیش رو داریم. همان‌گونه که می­‌دانید بازی­‌های آسیایی نیز هر دوسال یک‌بار برگزار می­‌شود.

چه برنامه ای برای تکرار آقای گلی­‌های خود دارید؟

خدارا شکر که من در گذشته نیز در جام ملت‌­های آسیا توانستم مقام آقای گلی تیم ملی را به‌دست بیاورم. هدف اصلی من تلاش برای موفقیت تیم ملی است و در کنار آن سعی می­‌کنم آقای گل نیز بشوم و اگر بتوانم این امر را تکرار کنم، بسیار خوشحال کننده است اما همان‌گونه که گفتم، اولویت اصلی من همیشه موفقیت تیم ملی است.

به نظر می­‌رسد بسياري افراد منتظر قهرمانی­‌های پی در پی تیم ملی فوتسال هستند. این دیدگاه‌­ها باعث فشار روانی به تیم ملی و بازیکنان نمی­‌شود؟

اینکه همه از ما توقع قهرمانی دارند، به نظر من چیز بدی نیست و نشان دهنده قدرت فوتسال ایران است. از نظر من این نگاه حتی باعث فشار مثبت روی بازیکنان تیم ملی می­‌شود و همه تمام تلاش خود را می­‌کنند که از تمام مسابقات با جام بازگردند. خداراشکر در آسیا ایران شرایط خوبی دارد اما نگاه من، نگاه جهانی است. برای قهرمانی در جهان باید ابزارهای گوناگونی وجود داشته باشد که یکی از آن­‌ها امکانات فوق العاده است که از نظر امکاناتی متاسفانه ما هنوز ضعف های بسیاری داریم. در صورتی که اردوهای خارج از کشور خوب و امکانات مناسبی داشته باشیم، من این پتانسیل را می­‌بینم که ایران بتواند قهرمان دنیا بشود.

چه عاملی باعث شد برای ادامه فوتسال به قزاقستان و تیم غیرت بروید؟

من چند پیشنهاد خوب داشتم که یکی از آن‌­ها تیم مگنوس برزیل بود، تیمی که فالکائو در آن بازی می‌کند و غیرت قزاقستان نیز جزو پیشنهادات من بود. همان‌گونه که می دانید، غیرت یکی از تیم‌­های مطرح دنیاست و سابقه قهرمانی اروپا را دارد. با مشورت‌هایی که کردم به من پیشنهاد شد که غیرت را انتخاب کنم چون این تیم در جام باشگاه‌­های اروپا و نیز در تمام تورنمنت‌‌های مطرح اروپایی حضور داشت. اکنون نیز از انتخابم بسیار راضی و خوشحال هستم.

اگر تیم ملی با قزاقستان بازی داشته باشد، شما در کار آنالیز کمک خواهید کرد؟

ما در گذشته با این تیم بازی کردیم و خداراشکر تیم ملی کادرفنی وآنالیز بسیار قابلی دارد اما اگر سوالی از من بکنند، به طور حتم کمک خواهم کرد و همان‌‌گونه که گفتم، برای موفقیت تیم ملی هرکاری از دستم بر بیاید، انجام می­‌دهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج