۶۸۶۲۷۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عادل الجبیر، تنش بین امارات و عربستان را رد کرد

وزیر خارجه سعودی پس از تشدید درگیری‎ها بین عربستان و امارات در جنوب یمن و رسانه‎ای شدن این مساله، مدعی شد که دو کشور درباره تحولات یمن توافق کامل دارند.

خبرگزاری فارس: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی دوشنبه شب طی سخنانی در آستانه سفر محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان به انگلیس گفته این سفر موجب تقویت روابط دو کشور می شود و باعث می شود این روابط به بالاترین سطح خود برسد.

وزیر خارجه عربستان همچنین در پی تشدید درگیری‌ها بین عناصر مسلح تحت حمایت عربستان و امارات در جنوب یمن ادعا کرد که دو کشور بر سر یمن توافق کامل دارند.

الجبیر این اظهارات را در حالی عنوان می کند که همزمان با جنگ ائتلاف عربی علیه یمن، نوعی رقابت و جنگ داخلی میان عربستان و امارات در یمن هم در جریان است؛ به گونه‎ای که به مرحله علنی رسیده است و هر کدام از کشورهایی عربستان و امارات در یمن به دنبال حذف دیگری است.

امارات در تازه‌ترین اقدام برای تصاحب منابع نفتی یمن، با اعزام چند هزار «نیروی اجیر شده» موفق شد مناطقی در استان شبوه را که حاوی میادین نفتی است اشغال کند.

امارات از ورود به جنگ و بحران یمن به دنبال اهداف مشخصی است که مهم‌ترین این اهداف شاید تثبیت نفوذ همیشگی در جنوب یمن برای کنترل بر باب المندب و تقویت حضورش در دو جزیره سقطری و میون است.

امارات همچنان شهر عدن را به عنوان یکی از مرکزهای اصلی استقرار نیروهایش در اختیار دارد و مجموع تحرکاتش نشان می‌دهد که این کشور بر تسلط بر تنگه باب‌المندب تمرکز کرده است.

ریشه‌های اختلاف امارات و عربستان سعودی به ژوئن ۲۰۱۶ باز می‌گردد، زمانی که عبد ربه منصور هادی، «خالد محفوظ بحاح» را که مورد حمایت امارات بود از نخست وزیری برکنار کرد و این موضوع ابوظبی را خشمگین و وادار کرد تا برای کاهش نفوذ عربستان سعودی در استان‌های جنوبی، خصوصا در عدن تلاش کند بخصوص که امارات مهره مهم خود در یمن یعنی علی عبدالله صالح را از دست داد آن هم دو روز پس از اینکه صالح علیه شرکای خود در شورای سیاسی و دولت نجات ملی اعلام جنگ کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج