۶۸۵۸۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تلاش خانواده کشتی برای بازگشت خادم

کشتی در روزهای پایانی‌سال روزهای متشنجی را سپری می‌کند.

شهروند: کشتی در روزهای پایانی‌سال روزهای متشنجی را سپری می‌کند. رسول خادم با وجود مخالفت وزیر ورزش با استعفایش هنوز راضی به بازگشت نشده و حمایت همه‌جانبه اهالی کشتی از او هم ادامه دارد. با این‌که رئیس بسیج ورزشکاران از عدم تغییر موضع ایران برای مبارزه نکردن با ورزشکاران اسراییلی سخن گفته، برخی از ملی‌پوشان کشتی از دلایل جدیدی برای استعفای رئیس فدراسیون پرده برداشتند.

مسابقه با رژیم صهیونیستی منتفی است

با این‌که رسول خادم در آخرین بیانیه خود تأکید کرده بود به هیچ عنوان انتقاداتش به معنای تلاش برای مسابقه دادن ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نیست، روز گذشته رئیس بسیج ورزشکاران در این رابطه موضع‌گیری کرد: «رقابت ورزشکاران ما با ورزشکاران رژیم غاصب و کودک‌کش اسراییل در هر رشته ورزشی منتفی بوده و خط قرمز نظام است. ورزشکاران ما تا به امروز این مهم را در صحنه‌ها و رقابت‌های مختلف نشان داده‌اند و این هم ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که ما رژیم جعلی اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسیم، چه برسد به این‌که ورزشکاران ما بخواهند با آنها رقابت کنند.» سردار داوود آذرنوش در ادامه به استعفای خادم هم اشاره کرده است: «بعید می‌دانیم استعفای رسول خادم درباره مسأله اسراییل و رقابت با ورزشکاران این رژیم غاصب باشد. به همین خاطر امیدواریم با مدیریت خوب رئیس فدراسیون کشتی و مسئولان ورزش کشور این مسیر ادامه پیدا کند؛ هر چند شخص خادم نیز بارها اعلام کرده است که ما با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس مبارزه نمی‌کنیم و قطعا نظر همه مسئولان ورزش، ورزشکاران و پیشکسوتان کشور نیز همین است.»

ماجرای بودجه محدود کشتی

در حالی که در روزهای اخیر تصور می‌شد تنها دلیل استعفای خادم ماجرای محرومیت کشتی ایران به دلیل عدم‌رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی است، روز گذشته برخی از ملی‌پوشان مطرح کشتی در مصاحبه‌هایی از دلایل دیگر ناراحتی رئیس فدراسیون پرده‌برداری کردند. حسن رحیمی، دارنده مدال برنز المپیک ریو یکی از مشکلات خادم را عدم‌حمایت مالی از کشتی می‌داند: «در حالی که خادم تمامی هزینه‌های فدراسیون کشتی در این چند‌سال را از بخش خصوصی تأمین کرده و فقط وزارت ورزش ١٥‌درصد از بودجه فدراسیون کشتی را متقبل شده اما شاهد این هستیم که هنوز بخشی از آن نیز داده نشده است.»

اعتراض به تبعیض میان فوتبال و کشتی

کمیل قاسمی، نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک ریو هم اعتقاد دارد مسئولان ورزش کشور بین فوتبال و کشتی تبعیض قایل شدند: «درد دل‌های کشتی زیاد است. وقتی ٢ بار رئیس‌جمهوری محترم با بلاتر و اینفانتیتو روسای فیفا دیدار می‌کند اما یک‌بار برای لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی وقت گذاشته نمی‌شود. وقتی فوتبالیست‌ها را به دیدار می‌پذیرند و کشتی‌گیران را نه، چه معنایی دارد؟ اینها فقط بخشی از درد دل‌های ما و آقا رسول است.»

مگر خادم گفته با اسراییلی‌ها کشتی بگیریم؟

مسعود اسماعیل‌پور، دیگر ملی‌پوش کشتی آزاد ایران به خواسته رسول خادم پیرامون موضوع مبارزه با ورزشکاران اسراییلی اشاره دقیقی داشته است: «مگر رسول خادم گفته است با رژیم اشغالگر قدس کشتی بگیریم؟! او از مسئولان محترم خواسته است در این زمینه تعیین تکلیف کنند. او بیشتر از همه دغدغه ایران و ایرانی را دارد. خادم می‌گوید در این زمینه از ظرفیت دیپلماسی ورزشی و سیاسی کشور استفاده شود.»

ادامه تلاش‌ها برای بازگشت خادم

درحالی که رسول خادم در روزهای اخیر در فدراسیون کشتی حاضر نشده و به نظر می‌رسد روی تصمیم خود برای استعفا مصر است، اهالی کشتی برای بازگشت او فعالیت‌های زیادی انجام دادند. اصغر ثمربخش رئیس هیأت کشتی استان مازندران دراین‌باره می‌گوید: «رسول از قهرمانان ملی و فرزند کشتی است و همواره نجابت و صلابت و شهامت او زبانزد بوده، در نتیجه متولیان و مسئولان امر باید به این موضوع ورود کنند و زمینه بازگشت او را فراهم آورند. ما نیز به‌عنوان اعضای مجمع فدراسیون کشتی تلاش کردیم تا با هماهنگی‌های لازم زمینه برگزاری نشست فوق‌العاده مجمع را در هفته جاری مهیا کنیم. برنامه‌های بلند مدت و مدون کشتی ‌باید در چهار‌سال پیش‌رو اجرایی شود که رفتن خادم می‌تواند ضربه سنگینی به این اهداف و برنامه‌ها وارد آورد. مطمئنا رفتن خادم تبعات بدی را برای کشتی ایران به همراه خواهد داشت. رسول اهل قهر و ناز نیست و درد و دغدغه اصلی او، همان درد قهرمانان ملی است.» باید دید با توجه به اصرار مسئولان، قهرمانان و مربیان فعال در کشتی درنهایت به بازگشت خادم منجر می‌شود یا اتفاق دیگری در راه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج