جاباما
۶۸۵۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

تحول علیپور بعد از ورود منشا؛ احیای دیرهنگام

علیپور بی‌شک بهترین مهاجم پرسپولیس در این فصل بوده است اما دربی نشان داد که نباید از نقش منشا در این تیم به راحتی گذشت.

وب‌سایت نود: علیپور و دربی همیشه یادآور خاطرات خوبی برای هواداران پرسپولیس بوده است. بازیکنی که می‌خواست در این دربی هم گل سوم را به استقلال بزند و سه گانه‌اش را کامل کند. در بازی این هفته علیپور اما نه تنها نتوانست گل بزند که حتی در حد و اندازه بازی‌های قبلی هم ظاهر نشد و بسیار کم‌فروغ بود. آمار تنها ۲۵ لمس توپ در ۹۰ دقیقه به خوبی نشان می‌دهد که او چندان در جریان بازی قرار نداشته است.

پیش از دربی زمانی که قرار بود از بهترین مهاجم پرسپولیس نام‌برده شود از میان دو گزینه منشا و علیپور قطعا تمام آرا به گزینه دوم اختصاص داده می‌شد. بازیکنی که با ۱۷ گل زده در صدر جدول گلزنان قراردارد و این فصل فوق‌العاده ظاهر شده است. این بازی و غیبت منشا در نیمه اول بازی اما به خوبی نشان داد که این مهاجم نیجریه‌ای نقش زیادی در موفقیت و گلزنی علیپور داشته است.

تا قبل از این که منشا به جای بشاررسن وارد بازی شود علیپور را اصلا در زمین ندیدیم. نه توپ چندانی به او رسید و نه او توانست موقعیت جدی داشته باشد. ۹ لمس توپ و یک شوت عملکرد این بازیکن در غیاب زوج خط حمله‌اش در ۶۰ دقیقه ابتدایی بازی بود. با حضور منشا و البته دو تعویض بعدی برانکو اما ورق برای علیپور برگشت. اگرچه او باز هم نتوانست گلی به ثمربرساند اما آمارش رشد زیادی داشت. ۱۵ لمس توپ و دو شوت در ۳۰ دقیقه پایانی بازی نشان از تحول علیپور در خط حمله دارد.

طی آماری دقیق‌تر، علیپور در طول بازی ۳۷ تاثیرگذاری در جریان بازی داشته است که ۲۲ حرکت او یعنی ۶۵ درصد آن‌ها بعد از ورود منشا به زمین بوده است. با آمدن منشا و همچنین حضور صادق محرمی، بازی کاملا به زمین استقلال منتقل شد و به جز تک موقعیت‌هایی استقلالی‌ها نتوانستند به راحتی نیمه اول در زمین پرسپولیس حضور پیدا کرده و موقعیت ایجاد کنند. این بازی نشان‌دهنده نقش منشا در خط حمله پرسپولیس و جنگندگی‌هایش و تاثیری در حفظ مالکیت توپ برای شاگردان برانکو بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ول کنید دیگه خرپولیس که پوکید رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج