۶۸۴۹۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حضور پر‌‌رنگ زنان در «کن»

بخش سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن در حالی شماری از حاضران دوره جدید خود را معرفی کرد که کارگردان‌های زن حضوری پررنگ در این بخش دارند.

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ اولین حاضران در اولین بخش امسال را معرفی کرد و راه‌یافتگان به بخش سینه‌فونداسیون آتلیه خود را که شامل فوروم بین‌المللی می‌شود، نام برد.

در این بخش شمار قابل توجهی از حاضران را زنان تشکیل داده‌اند که یولین اولایزولا سازنده فیلم «فوگو» با تریلری تعلیق‌آمیز با عنوان «جنگل تراژیک» که داستانش در دهه ۱۹۲۰ اتفاق می‌افتد از جمله آنهاست. مایا دریفوس سازنده فیلم موفق «او دارد به خانه می‌آید» با فیلم جدیدش «بزرگراه ۶۵» با تمرکز بر یک پلیس زن که درباره ناپدید شدن ملکه زیبایی تحقیق می‌کند، از دیگر حاضران در این بخش است.

گوتی فلین نیز با دومین فیلمش با عنوان «یک خروس در راه فرار» درباره یک خانواده مهاجر از هاییتی در آمریکا، دیگر کارگردان زن حاضر در این بخش است.

در عین حال پروژه‌های دیگری در این بخش حضور دارند که با تمرکز بر مسایل زنان شکل گرفته‌اند که «آخرین ملکه» اولین فیلم بلند دمین اونوری کارگردان فرانسوی-الجزایری از جمله آنهاست. او پیشتر با فیلم کوتاه «کیندیل» در بخش دو هفته کارگردان‌های کن حضور داشت.

در میان حاضران در بخش سینه‌فونداسیون آتلیه همچنین رونار رونارسون سازنده «گنجشک‌ها»‌ که کارگردانی ایسلندی و برنده جایزه سن سباستین است حضور دارد. او با فیلمی با عنوان «اکو» که درامی درباره جامعه معاصر ایسلند است، به این بخش راه‌یافته است. سیبس شونگوی-لا مر از آفریقای جنوبی نیز با فیلم «رنگ جمجمه» که درامی آخرالزمانی است در این بخش حاضر خواهد بود.

سینه فونداسیون بنیادی است که تحت پوشش جشنواره فیلم کن برای حمایت از نسل بعدی فیلمسازان بین‌المللی و الهام بخشیدن به آنان ایجاد شده است. این بنیاد از سال ۱۹۹۸ توسط ژیل ژاکوب پایه‌گذاری شده و با توسعه برنامه‌های مکمل در حال زمینه‌سازی برای دستیابی به هدف خود است. فعالیت‌های این بخش در سه زیربخش مسابقه، اقامت و آتلیه پی گرفته می‌شود.

آتلیه با هدف برقراری ارتباط بین فیلمسازان جوان و دست‌اندرکاران صنعت سینما، طراحی شده است. هر سال این برنامه برای حدود بیست فیلمساز موقعیتی را فراهم می‌کند که شامل تامین مالی، دیدار با تهیه کنندگان، دست اندرکاران پخش و شرکت در فعالیت‌های روزمره جشنواره است.

امسال چهاردهمین دوره برگزاری این بخش است و قرار است ۱۵ کارگردان با پروژه‌هایشان در این بخش حضور یابند تا با عوامل تاثیرگذار برای ساخت فیلم ارتباط برقرار کنند.

جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ از ۸ ماه می تا ۱۹ همین ماه برگزار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج