جاباما
۶۸۴۴۶۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

فراخوان اهدای خون در تهران

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در ۶ ماه گذشته، گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال و احتمال وقوع تصادفات در نوروز، مراجعه بیشتر برای اهدای خون ضرورت دارد.

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در ۶ ماه گذشته، گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال و احتمال وقوع تصادفات در نوروز، مراجعه بیشتر برای اهدای خون ضرورت دارد.

مرتضی طباطبایی در ارتباط با اهدای خون در پایتخت اظهار داشت: طی ۶ ماه گذشته آمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است که این مسئله ضرورت افزایش مراجعه مردم جهت اهدای خون را با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال و نوروز نشان می‌دهد.

وی افزود: در نوروز آمار تصادفات نسبت به روزهای عادی بیشتر می‌شود، بنابراین باید تمهیدات لازم جهت تأمین ذخایر خونی انجام گیرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران ادامه داد: آلودگی و کاهش دمای هوا، وقوع برف ناگهانی و تعطیلی مرکز نارمک در پایتخت از جمله دلایلی بود که سبب کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون نسبت به سایر مواقع شد.

طباطبایی بیان داشت: در ماه گذشته ۲۵ هزار نفر در پایتخت نسبت به اهدای خون خود اقدام کرده و اگر روزانه ۱۵۰۰ نفر جهت اهدای خون مراجعه کنند، مشکلی نخواهیم داشت ولی در حال حاضر این آمار حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: به‌ویژه افراد دارای گروه‌های خونی منفی و گروه خونی ۰ مثبت و منفی باید نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا به‌سرعت کمبود پیش‌آمده جبران شده و ما بتوانیم نیازهای خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را جبران کنیم.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال ( در صورت اهدای خون مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم از شرایط اهدای خون است. همچنین همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکس‌دار و ترجیحا کارت ملی برای این مسئله لازم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضب

      اقا انصافا ادرس بدین تا بریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج