جاباما
۶۸۲۶۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حراج سکه همچنان برقرار است

بعد از یک وقفه در روال معمول حراج سکه، امروز (دوشنبه) حراج ادامه پیدا خواهد کرد و داوطلبان می‌توانند مراجعه کنند.

خبرگزاری ایسنا: بعد از یک وقفه در روال معمول حراج سکه، امروز (دوشنبه) حراج ادامه پیدا خواهد کرد و داوطلبان می‌توانند مراجعه کنند.

نزدیک به سه ماه است که با حبابی شدن قیمت سکه و ثبت رکوردهای جدید، بانک مرکزی حراج سکه را از طریق بانک کارگشایی در دستور کار قرار داده است. این حراجی بیش از ۳۰ جلسه برگزار شد و طی آن بسته‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی نیم و تمام سکه به فروش رفت و تا مرز ۴۰۰ هزار قطعه هم پیش رفته بود تا اینکه روز شنبه (۵ اسفند) طی اقدامی که از قبل پیش‌بینی نشده بود، بانک مرکزی حراج سکه را متوقف کرد و در این شرایط افرادی که برای حضور در حراجی به بانک کارگشایی مراجعه کرده بودند، با دست خالی برگشتند. قیمت سکه در روز شنبه و تحت تاثیر توقف حراجی تا حدی افزایشی شد و از نرخ حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان صبح به حدود یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در عصر رسید.

در حالی دلیل توقف حراج سکه از سوی بانک مرکزی اعلام نشده بود که در نهایت در اواخر روز شنبه این بانک اعلام کرد که عرضه سکه از طریق برگزاری حراج در بانک کارگشایی ادامه خواهد داشت. در این رابطه مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی توضیح داد که با توجه به شرایط بازار و تعادل قیمتی سکه بهار آزادی و همچنین طرح پیش‌فروش در حال حاضر استقبال چندانی از بانک کارگشایی نمی‌شود. ، از این رو بود که توقفی ایجاد شده و ممکن است از تعداد روزها و یا زمان عرضه سکه در حراج کم شود. با این حال رحیمی گفته بود که قطعا تا زمانی که سکه بهار آزادی متقاضی داشته باشد، عرضه در بانک کارگشایی ادامه دارد.

آخرین اطلاعات دریافتی نیز حاکی از آن است که امروز حراج سکه به روال معمول و از ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی شروع می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این حراجی شرکت کنند. روال این گونه است که حراج با اعلام قیمت پایه از سوی بانک مرکزی شروع شده و با بالاترین قیمت درخواستی به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بسته‌های سکه به فروش می‌رود.

تا قبل از برگزاری حراج سکه، حباب قیمتی این کالا تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده بود ولی آخرین تغییرات بیانگر آن است که حباب قیمتی سکه به حداقل رسیده و کمتر از ۱۰ هزار تومان است.

در کنار برگزاری حراج سکه بانک مرکزی در قالب بسته سیاستی خود به منظور کنترل بازار ارز، پیش‌فروش را نیز در بانک ملی اجرا می‌کند که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند سکه‌های تمام بهار آزادی را با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سررسید شش ماهه و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سررسید یک ساله دریافت کنند. در پیش‌فروش مالیات بر ارزش افزوده شامل مشتری نخواهد شد. تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قطعه سکه در پیش‌فروش که از ۲۸ بهمن ما آغاز شده، فروش رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج