۶۸۲۵۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خانه «جلال و سیمین» با همین نام باقی می‌ماند

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی خانه موزه جلال و سیمین گفت: خانه موزه به نام " جلال آل احمد و سیمین دانشور " همانطور که در مجوز ثبتی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همین عنوان ثبت شده، باقی می ماند.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی خانه موزه جلال و سیمین گفت: خانه موزه به نام " جلال آل احمد و سیمین دانشور " همانطور که در مجوز ثبتی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همین عنوان ثبت شده، باقی می ماند.

محمد جواد حق شناس گفت: هویت بخشی به میراث شهرمان در همین مدت کوتاهی که از آغاز به کار شورای شهر می گذرد در اولویت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا قرار گرفت؛ لذا توجه به حفظ هویت مفاخر ادبی و ملی محور فعالیت مان شد و این رویکرد ما برای پیوند میان شهر، شهروندان، تاریخ، هویت و میراث ملی مان است.

خانه «جلال و سیمین» با همین نام باقی می‌ماند

وی افزود: در موضوعات متعددی که پیش رویمان قرار دارد تلاش برای اتمام مرمت خانه جلال و سیمین و تبدیل آن به خانه موزه یکی از اقداماتی بود که در اولویت قرار دادیم و اکنون این موزه با نام "جلال آل احمد و سیمین دانشور" در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی با اشاره به مباحثی که درباره تغییر نام موزه در رسانه ها مطرح شده است گفت: امروز در خبرها خواندم که خواهرزاده مرحوم جلال آل احمد در مصاحبه ای نسبت به تغییر نام موزه جلال و سیمین به خانه ادبیات داستانی اعتراض کردند و خواستار حفظ نام این موزه با هویت اصلی اش شدند و چنین اعلام کرده اند که شهرداری تهران قصد تغییر نام این موزه را دارد.

وی تاکید کرد: پیرو چنین موضوعی لازم می‌دانم تاکید کنم تاکنون چنین تصمیمی از سوی شهرداری تهران اتخاذ نشده است و البته اگر هم چنین تغییری مدنظر باشد نمی تواند بدون لحاظ نظر کمیسیون صورت گیرد که نظر ما نیز بر این است که خانه موزه به نام " جلال آل احمد و سیمین دانشور " باقی بماند، همانطور که در مجوز ثبتی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، همین عنوان ثبت گردیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج