۶۸۲۴۵۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دادستان: ۲۷ نفر از متهمان ارزی در بازداشت هستند

دادستان تهران با بیان اینکه تاکنون ۲۷ نفر از متهمانی که توسط پلیس و وزارت اطلاعات به دادستانی تهران معرفی شده اند، در بازداشت هستند، گفت: ۱۳۰۰ حساب مسدود شده که مانده آن ها ۳۷ میلیارد تومان و گردش مالی آن ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

خبرگزاری صداو سیما:‌ دادستان تهران با بیان اینکه تاکنون ۲۷ نفر از متهمانی که توسط پلیس و وزارت اطلاعات به دادستانی تهران معرفی شده اند، در بازداشت هستند، گفت: ۱۳۰۰ حساب مسدود شده که مانده آن ها ۳۷ میلیارد تومان و گردش مالی آن ها حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

جعفری دولت آبادی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: اقدامات پلیس و دستگاه های مرتبط با جمع آوری افرادی که خرید و فروش غیر مجاز ارز دارند ادامه دارد و کسانی که قاچاق ارز و یا خرید و فروش عمده غیر مجاز ارز را انجام دهند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره خرید و فروش سازمان یافته و قاچاق ارز و همچنین اخلال در نظام ارزی کشور اقدام کردیم و متهمان طبق قوانین جزایی ایران قابل تعقیب هستند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه اقدامات دستگاه قضایی در کنار اقدامات بانک مرکزی موثر است، گفت: اگر روند تقاضا در بازار ارز مدیریت و نظارت شود و ارزهای داخلی کشور و صادراتی مدیریت شود، این اقدامات به همراه مبارزه دستگاه قضایی با متهمان می تواند موثر باشد.

جعفری دولت آبادی افزود: از سیاست بانک مرکزی حمایت می کنیم که از فعالیت صرافی های غیر مجازجلوگیری شود.

وی اضافه کرد: سیاست دادستانی بر این است که ریسک ورود به این بازار را بالا ببرد و سعی کردیم بر اساس دلایل و مدارک موجود ، افراد اصلی را تحت تعقیب قرار دهیم.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مبارزه شروع می شد اما ناتمام می ماند،گفت: مبارزه با اخلال گران ارزی باید تداوم داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری پلیس و بانک مرکزی این پروسه تا پایان مجازات و صدور احکام قضایی در مورد متهمان ادامه یابد.

دادستان تهران تاکید کرد: سیستم نظارتی سامانه های بانک مرکزی کافی نیست و باید مبارزه بانک مرکزی با اخلال گران ارزی، سیستمی شود و در همه حوزه های مرتبط با ارز شکل گیرد که یکی از آن ها سامانه های ارزی در صرافی هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک هفته مانده به عید آزاد میشن و دوباره دلار میاد رو مرز 5000 هزارتومن.میگی نه نگاه کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج